Leveranciers: muteren & promotie  |  Sitemap  |  Colofon  |  Home
zoek
Agenda
Kennissessies over incassomachtigen, iDIN, iDEAL QR en digitaal zakendoen met de overheid

Datum 15-02-2017
Duur 13.00 - 16.30 uur (met vooraf een inlooplunch)
Plaats Amsterdam
Locatie Auditorium van de Symphony Towers
Gustav Mahlerplein 33-35, Amsterdam

Op woensdag 15 februari a.s. (vanaf 12.00 tot ongeveer 16.30 uur) organiseert Betaalvereniging Nederland samen met ECP en m.m.v. het Kennisplatform Administratieve Software, een gratis kennissessie voor softwareleveranciers. Deze bijeenkomst vindt plaats in het Auditorium van de Symphony Towers aan het Gustav Mahlerplein 33-35 (Zuidas) te Amsterdam.

Tijdens de bijeenkomst worden de uitkomsten van de workshops ‘digitaal zakendoen met de overheid’ teruggekoppeld, welke waren georganiseerd door het Kennisplatform Administratieve Software i.s.m. ECP. Het ministerie van Economische Zaken gaat kort in op de vragen en suggesties uit de workshops en geeft een update van bestaande en nieuwe digitale voorzieningen, zoals MijnOverheid voor Ondernemers.

Daarnaast worden de softwareleveranciers geïnformeerd over de nieuwe online producten Incassomachtigen, iDIN en iDEAL QR en tevens over de manier waarop zij deze kunnen implementeren en aanbieden aan hun klanten.

Door de krachten te bundelen krijgen aanwezigen in één dag informatie over meerdere relevante onderwerpen in relatie tot administratieve software.

Deze kennissessies zijn dan ook een must voor leveranciers van administratieve software en andere geïnteresseerden die op de hoogte willen zijn van de laatste ontwikkelingen rondom betalingsverkeer en digitale gegevensuitwisseling met de overheid. Dit alles in relatie tot administratieve software, zoals boekhoudsoftware.

Het programma is ogebouwd uit de volgende onderwerpen:

  • Incassomachtigen – de online manier om een geldige machtiging af te geven
    IncassomachtigenIncassomachtigen is de nieuwe manier om via de bank online een geldige incassomachtiging af te geven. Een handtekening op papier is daarbij niet meer nodig. Het product is op de website van incassanten te herkennen aan het beeldmerk.

    Incassomachtigen geeft het recht om via incasso een doorlopende of eenmalige betaling uit te laten voeren door de bank van de debiteur. Incassomachtigen wordt door de bank geaccepteerd als een geldige machtiging. Het wordt als digitale betaalmogelijkheid aangeboden door organisaties op internet, zoals energiebedrijven, verzekeraars, verenigingen en webwinkels. Klanten kunnen gemakkelijk, veilig en vertrouwd betalen.
    Sessie door Betaalvereniging Nederland.

  • iDIN – de nieuwe manier van online identificeren
    iDINiDIN is een nieuwe interbancaire oplossing waarmee consumenten zich bij andere organisaties online kunnen identificeren met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank.

    Door de toenemende digitale dienstverlening hebben bedrijven en instellingen een groeiende behoefte aan zekerheid over de identiteit van hun klanten. Met iDIN kan een klant zijn identiteit online bevestigen doordat de bank reeds over zijn of haar gegevens beschikt, omdat hij zich al heeft gelegitimeerd bij het openen van een bankrekening.
    Sessie door Betaalvereniging Nederland.
      
  • iDEAL QR – betalen met iDEAL in alle kanalen
    iDEAL QRMet iDEAL QR kan een klant met zijn smartphone of tablet een QR-code scannen om een veilige mobiele iDEAL-betaling te doen.

    Een bedrijf kan bijvoorbeeld een iDEAL QR-code onderaan een factuur afdrukken of op een scherm tonen. De klant hoeft dan geen betaalgegevens meer over te tikken, maar kan makkelijk en foutloos betalen door de QR-code met de camera van zijn mobiele telefoon te scannen.
    Sessie door Betaalvereniging Nederland.
     
  • Digitaal zakendoen met de overheid 
    EZ is – samen met partijen bij overheid en in de markt - bezig met de (door)ontwikkeling van een aantal digitale voorzieningen voor ondernemers. Daarbij vindt EZ het belangrijk dat overheden een voor ondernemers samenhangend geheel van voorzieningen aanbieden. Voorzieningen die zoveel mogelijk aansluiten op de processen en prioriteiten van ondernemers zelf. 

    Bekende toepassingen zijn systemen als SBR of eFactureren. Een recente ontwikkeling is MijnOverheid voor Ondernemers. Dit is een eigen digitale omgeving voor de ondernemer om zaken te doen met de overheid. En op termijn ook tussen private partijen.

    Op basis van onder andere enkele, vooraf gehouden consultatiesessies komt het volgende aan de orde:
    - Hoe willen bedrijven digitaal hun zaken met overheden regelen én communiceren?
    - Welke (digitale) processen moeten vooral beter?
    - Welke (digitale) voorzieningen en/of diensten moeten overheden daarbij bieden?
    - Hoe kunnen (digitale) voorzieningen/diensten van overheden en markt elkaar versterken?

    Deze sessie wordt georganiseerd door het Kennisplatform Administratieve Software i.s.m. ECP. Daarin presenteert EZ onder meer een update van MijnOverheid voor Bedrijven en gaat zij daarover in gesprek met marktpartijen.

Datum en tijd
Woensdag 15 februari 2017 

Aanvang vanaf 12.00 uur met een inlooplunch.

Het programma vangt aan om 13.00 uur en duurt tot ongeveer 16.30 uur.

Locatie
Het auditorium in de Symphony Towers is eenvoudig te bereiken met de auto of het OV (Station Zuid, Amsterdam).
Hier kunt u de routebeschrijving vinden: https://www.betaalvereniging.nl/organisatie/contact/ 

Let op! De bijeenkomst is in het Auditorium van de Symphony Towers, dus niet ten kantore van Betaalvereniging Nederland.

Gratis aanmelden
Aan het bijwonen van de bijeenkomst zjn geen kosten verbonden.
Naar online aanmelden...

Organisator Betaalvereniging Nederland, ECP en Kennisplatform

Terug  |  
Deze pagina printen