ICT Financials.nl
Links  |  Begrippen  |  Colofon  |  Home
zoek
PakketsoortenCRM (relatiebeheer) en Marketing

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.

CRM
Customer Relationship Management kan onderverdeeld worden naar onder meer de volgende functionaliteit: relatiebeheer, adresbeheer, document management, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties en documenten en managementrapportage. 

Boek "CRM in de praktijk"
Auteur: Sjors van Leeuwen
Een praktische gids voor het succesvol invoeren van Customer Relationship Management (CRM) als bedrijfsstrategie in uw organisatie. Meer informatie via de website van Indora Informatisering (u vindt op de website van Indora ondermeer  whitepapers over CRM).

Marketing
Marketing kan onderverdeeld worden naar onder meer de volgende functionaliteit:

  • Database marketing; het onderzoeken van bestanden op verbanden, ondermeer bedoeld voor het nemen van strategische beslissingen. Wordt ook aangeduid onder de noemer Analytische CRM.
       
  • Direct marketing; software voor direct marketing moet het mogelijk maken om aan een vooraf gedefinieerde selectie van personen of bedrijven een mailing te zenden. Wij maken onderscheid tussen een mailing per brief, email of bijvoorbeeld via social media. 
       
  • Telemarketing; software ter ondersteuning van telefonische verkoopactiviteiten. Functies die hier een rol spelen zijn: belscripts samenstellen, ontdubbelen, statistieken en rapportage en de mogelijkheid van telesales (direct orders invoeren). Verder speelt een koppeling met CTI software (middleware) een rol. CTI software zorgt voor verbinding tussen telefooncentrale(s) en applicaties.
       
  • Internet (enquête) marketing; internet inzetten als direct communicatiemiddel met potentiële klant. Internetenquêtes zijn onder deze rubriek geplaatst, waarbij de volgende functionaliteit een rol speelt: enquête door gebruiker zelf op te zetten (inclusief vragen en antwoorden), groeperen van vragen, gewichten toekennen aan (groep van) vragen en antwoordafhankelijke vragen, analysemogelijkheden, grafische weergave resultaten en exportmogelijkheden (zoals Excel en SPSS). 

Softwarepakketten opvragen
Acquisitie software
Call center software
Marketing software
Relatiebeheer (CRM)
Verkoopplan, -budget/-forcast

Accountancy

Rapport: CRM voor de accountancy
Het rapport "CRM voor de accountancy" is gratis beschikbaar met aandacht voor software met functionaliteit op het gebied van relatiebeheer, adresbeheer, digitaal dossierbeheer, document management, urenregistratie, factureren, procesbeheer, planning & control, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties, dossiers en documenten, rechten en rollen, portaalfunctionaliteit en managementrapportage.
Naar gratis opvragen rapport: CRM voor de accountancy.

Binnen de accountancy heeft CRM betrekking op: relatiebeheer, adresbeheer, digitaal dossierbeheer, document management, urenregistratie, factureren, procesbeheer, planning & control, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties, dossiers en documenten, rechten en rollen, portaalfunctionaliteit en managementrapportage.
Meer informatie...

Links

Bsuiness by Phone
Met informatie over telemarketing.
CRM Daily
Portal met internationaal nieuws over CRM en andere onderwerpen in relatie tot software.
CRM Issues
Portal over CRM.
CRM Ittoolbox
Informatie over CRM en CRM toepassingen.
Raadpleeg alle links...

Aanbevolen

- Kantoorautomatisering