Softwarepakketten.nl

PakketsoortenCRM (relatiebeheer) en Marketing

Laatste nieuws
Dapas Software en RADAR software zijn een samenwerking aangegaan (15-06-2017)
Dapas Software en RADAR software hebben de handen ineengeslagen. Met de Dapas Proces Manager (DPM) worden de werkprocessen geoptimaliseerd. RADAR CRM volgt wat de status van het proces is. Medewerkers worden in RADAR met taken aangestuurd die automatisch bijgewerkt worden door Dapas. Het facturatieproces kan ook worden aangestuurd door informatie die RADAR ontvangt van de Dapas Proces Manager.
CRM Partners lanceert MembersLife: CRM-platform voor ledenorganisaties (05-04-2017)
Omni-channel marketingbureau Oxyma zet Oracle Cloud in voor optimaal gebruik van klantgegevens en klantinzichten (05-04-2017)
Raadpleeg nieuwsarchief...

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.

Laatste blogs
Harrie van den Bersselaar: Accountancy na robotisering: De noodzaak van CRM (21-06-2016)
De komende jaren zullen de jaarrekeningen en fiscale aangiftes automatisch worden verstuurd naar de klanten, of op een klantenportaal worden geplaatst. Loonstroken worden digitaal afgeleverd bij de medewerkers van de klanten. Kortom, bijna alle contactmomenten met uw klanten zijn verdwenen.
7 Tips om goede klantenservice te realiseren (06-02-2016)
Do's en don'ts op het gebied van big data (09-02-2015)
Naar archief blogs...

CRM
Customer Relationship Management kan onderverdeeld worden naar onder meer de volgende functionaliteit: relatiebeheer, adresbeheer, document management, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties en documenten en managementrapportage. 

Boek "CRM in de praktijk"
Auteur: Sjors van Leeuwen
Een praktische gids voor het succesvol invoeren van Customer Relationship Management (CRM) als bedrijfsstrategie in uw organisatie. Meer informatie via de website van Indora Informatisering (u vindt op de website van Indora ondermeer  whitepapers over CRM).

Marketing
Marketing kan onderverdeeld worden naar onder meer de volgende functionaliteit:

  • Database marketing; het onderzoeken van bestanden op verbanden, ondermeer bedoeld voor het nemen van strategische beslissingen. Wordt ook aangeduid onder de noemer Analytische CRM.
       
  • Direct marketing; software voor direct marketing moet het mogelijk maken om aan een vooraf gedefinieerde selectie van personen of bedrijven een mailing te zenden. Wij maken onderscheid tussen een mailing per brief, email of bijvoorbeeld via social media. 
       
  • Telemarketing; software ter ondersteuning van telefonische verkoopactiviteiten. Functies die hier een rol spelen zijn: belscripts samenstellen, ontdubbelen, statistieken en rapportage en de mogelijkheid van telesales (direct orders invoeren). Verder speelt een koppeling met CTI software (middleware) een rol. CTI software zorgt voor verbinding tussen telefooncentrale(s) en applicaties.
       
  • Internet (enquête) marketing; internet inzetten als direct communicatiemiddel met potentiële klant. Internetenquêtes zijn onder deze rubriek geplaatst, waarbij de volgende functionaliteit een rol speelt: enquête door gebruiker zelf op te zetten (inclusief vragen en antwoorden), groeperen van vragen, gewichten toekennen aan (groep van) vragen en antwoordafhankelijke vragen, analysemogelijkheden, grafische weergave resultaten en exportmogelijkheden (zoals Excel en SPSS). 

Software opvragen
Acquisitie software
Call center software
Marketing software
Relatiebeheer (CRM)
Verkoopplan, -budget/-forcast
Laatste artikelen
Rapport: CRM voor de accountancy 2016 (27-09-2016)
Dit rapport is gericht op accountancygerichte CRM-systemen. Bij de selectie van dergelijke systemen staat voorop dat deze in min- of meerdere mate afgestemd zijn op de werkwijze binnen een accountantskantoor. Zo is een koppeling met andere systemen die gebruikt worden binnen de accountancy van groot belang als het gaat om eenmalig registreren van (relatie)gegevens.
SAP voorop in markt voor CRM- en ERP-oplossingen (01-10-2015)
Naar archief artikelen...
Laatste white papers
CRM Partners doet een fastforward naar de vereniging van de toekomst (12-05-2015)
Het bestaansrecht van verenigingen, brancheorganisaties en belangenorganisaties staat onder druk. Leden zijn immers niet meer automatisch voor hun hele leven lid van een vereniging. Om in de toekomst te kunnen voortbestaan en een persoonlijke relatie met leden te waarborgen, zullen ledenorganisaties ten minste vijf trends moeten integreren in hun bedrijfsvoering; selfservice, omnichannel, mobile, social en big data.
Finan Order2Cash Retail ingezet bij Wehkamp (19-02-2014)
White paper Futureproof Membership met CRM: hot topic voor verenigingen en branche organisaties (12-12-2013)
Naar archief white papers...

Accountancy

Rapport: CRM voor de accountancy
Het rapport "CRM voor de accountancy" is gratis beschikbaar met aandacht voor software met functionaliteit op het gebied van relatiebeheer, adresbeheer, digitaal dossierbeheer, document management, urenregistratie, factureren, procesbeheer, planning & control, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties, dossiers en documenten, rechten en rollen, portaalfunctionaliteit en managementrapportage.
Naar gratis opvragen rapport: CRM voor de accountancy.

Binnen de accountancy heeft CRM betrekking op: relatiebeheer, adresbeheer, digitaal dossierbeheer, document management, urenregistratie, factureren, procesbeheer, planning & control, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties, dossiers en documenten, rechten en rollen, portaalfunctionaliteit en managementrapportage.
Meer informatie...

Links
Bsuiness by Phone
Met informatie over telemarketing.
CRM Daily
Portal met internationaal nieuws over CRM en andere onderwerpen in relatie tot software.
CRM Issues
Portal over CRM.
CRM Ittoolbox
Informatie over CRM en CRM toepassingen.
Raadpleeg alle links...

Aanbevolen

- Kantoorautomatisering





Onerzoeksbureau GBNED