Softwarepakketten.nl
FiscaalOnline
VISMA E-accounting
Exact Software

White papers

Hoe optimaliseer je je digitale straat om inrichtingsstukken, publicatiestukken en kredietrapportages via SBR te verzenden?

Plaatsingsdatum 28-07-2017
Berichtdatum 28 juli 2017

Door King Business Software

Je hebt geen keus: aangiftes voor belastingen en Kamer van Koophandel moet je voortaan digitaal via SBR doen. Ook banken ontvangen de kredietrapportages graag op deze manier. Je klanten willen dat hun administratie zo snel, simpel en goedkoop mogelijk wordt gedaan. Bovendien heeft digitalisering ook meer efficiëntie en tijdbesparing tot gevolg. Maar hoe optimaliseer je je digitaliseringsproces zodat je jouw kredietrapportage via SBR kunt doen?

Een nieuwe digitale standaard
Deze whitepaper biedt je een praktisch stappenplan waarmee je op gestroomlijnde wijze over kunt naar de nieuwe standaard, SBR. Zo weet je zeker dat deze overstap goed verloopt en dat je de controle blijft behouden!

Waarom SBR?
SBR (Standard Business Reporting) is de exclusieve aanlevermethode voor een aantal verplichte rapportages aan de overheid. Per 1 januari 2017 zijn ondernemers die een bv hebben, ook verplicht om publicatiestukken middels SBR te deponeren bij de Kamer van Koophandel. Als financiëel intermediair kost dit enige investering, maar het levert je ook de nodige voordelen. Zo hoef je alles slechts eenmaal in te vullen wanneer je stukken aanlevert via SBR. Deze stuur je naar de klant voor akkoord en na accordering worden ze met een druk op de knop verzonden naar Digipoort of de banken. Zo kun je vanuit één database diverse SBR-rapporten te maken, waaronder ICP, OB, OB suppletie, KvK en inrichtingsstukken. Je stelt alles vanuit een en dezelfde informatiebron samen. Dat is efficiënt en minder foutgevoelig. Deze digitaliseringsslag maakt het dus ook een stuk eenvoudiger!

Daarnaast vinden je klanten het vaak zeer handig dat ze alles digitaal kunnen regelen: van het digitaal ontvangen tot het geven van een akkoord. Processen worden zo immers makkelijker en inzichtelijker.

Ontzorgen, grip behouden én overzicht creëren
Voor een succesvolle kredietaanvraag heb je de financiele gegevens van je klant nodig. Veel klanten droppen hun gegevens bij jou en verwachten dat je de aangiftes, deponaties en kredietrapportages vervolgens ‘wel even’ regelt. Je moet bewaken of alles op tijd wordt aangeleverd en uitzoeken of de informatie compleet is. Door te digitaliseren breng je structuur aan in het geheel. Bovendien kun je je klanten bieden wat zij graag willen: ontzorging. Maar hoe zorg je dat je de grip behoudt terwijl je overzicht creëert?

Lees volledige white paper "Hoe optimaliseer je je digitale straat om inrichtingsstukken, publicatiestukken en kredietrapportages via SBR te verzenden?" in PDF.

Categorie(n) Branche > Accountantskantoren, SBR / XBRL
Bronvermelding King Business Software
Internet URL King Business Software

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug


Onerzoeksbureau GBNED