Softwarepakketten.nl

Bijdrage van Bloggers (blogs)

Carrière digitalisering voor de muziekindustrie met software

Plaatsingsdatum 07-02-2019
Berichtdatum Februari 2019

Software in iedere branche en niche ontwikkeld met een razend tempo door. Zo duiken softwarebedrijven ook steeds vaker in een interessante niche. De muziekindustrie is een nichemarkt die vraag om erg specifieke software, voor bijvoorbeeld agenten, managers en de artiesten zelf.

Op het moment dat artiesten meer boekingen krijgen en de complexiteit daarvan verhoogd brengt het een flinke administratieve last met zich mee. Zo kan je denken aan financiën, taakverdeling, planning, logistiek en afspraken. Dit zijn allemaal zaken die afleiding geven van de carrière van een artiest. Het zijn zaken waarmee een artiest bezig is terwijl de carrière juist voorop zou moeten staan.

Voor booking agencies en managers die verantwoordelijk zijn voor meerdere artiesten tegelijkertijd ontstaan er veel routinematige taken. Stel je eens voor dat je verantwoordelijk bent voor de agenda’s van 10 artiesten die ieder een afzonderlijke tour en afspraken hebben. Dit zorgt voor onwijs veel ruis indien er geen juiste structuur gehanteerd wordt. Software zorgt er dan voor dat er minder communicatie in de mailbox plaatsvindt en de agenda’s op een centrale plek gemanaged worden.

SaaS in de muziekindustrie
SaaS is niet nieuw in de muziekindustrie. Zo zijn er veel bedrijven actief die de muziekindustrie verder willen digitaliseren. ABOSS heeft een SaaS-model ontwikkeld voor artiesten en booking agencies.

Artiesten kunnen voor een vast bedrag per maand toegang krijgen tot een omgeving die ze de mogelijkheid heeft om 100% focus op de carrière te behouden. Effectief en centraal werken met je team is daarbij belangrijk.

Booking agencies die verantwoordelijk zijn voor meerdere artiesten tegelijkertijd kunnen binnen een systeem gemakkelijk switchen tussen verschillende omgevingen.

Daarbij heeft iedereen toegang tot een app waarmee de informatie altijd binnen handbereik is.

Big data
Door het verzamelen van data in een centraal systeem kan men in de toekomst strategische beslissingen maken. Neem als voorbeeld Spotify, een slim artiesten management en agency kijkt aan de hand van streams in welke landen of steden een artiest moet toevoegen aan zijn tour. Mocht een groot deel van de streams uit bijvoorbeeld Toronto komen kan men een keuze maken om daar een optreden aan te kondigen. Al deze data helpt bij aan een beter georganiseerd en strategisch gebaseerde carrière van een opkomende artiest.

Meer lezen over structuren en flows voor de carrière van een artiest? Lees dan dit artikel.

Categorie(n) Branche > Dienstverlening
Bronvermelding ABOSS B.V.
Internet URL https://www.a-boss.net/

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug

Kleisteen

Informer software


KING


Timewriter


Onerzoeksbureau GBNED