Softwarepakketten.nl
BCS HR Software
EXACT Software
VISMA E-accounting
E-boekhouden

Software nieuws

myBrand helpt ASICS bij realisatie omnichannel strategie

Plaatsingsdatum 04-02-2020
Berichtdatum 4 februari 2020

Sportmerk ASICS geeft zijn omnichannel strategie vorm met de uitrol van een wereldwijde SAP-backbone. De wereldwijde implementatie van de Retail en Omnichannel functionaliteit daarvan wordt ondersteund door myBrand, SAP-dienstverlener en -kennispartner.

Customer experience en operations bij elkaar brengen
Het aantal kanalen van ASICS groeit. Lang waren sportwinkels het primaire kanaal. Maar behalve dat het merk eigen winkels opent en in zee gaat met franchisers, komen er shop-in-shops in fysieke winkels en op online marktplaatsen. Daarnaast groeit de afzet via gewone webshops. ASICS wil in staat zijn om klanten over al die kanalen heen te herkennen en dezelfde klantervaring te bieden. Tegelijkertijd wil het bedrijf voorraden over al die kanalen heen inzichtelijk maken en real-time aan een ander kanaal kunnen alloceren als dat nodig is. Deze uniforme beleving aan zowel de kant van de customer experience als aan de zijde van operations en supply chain realiseert ASICS met een SAP-backbone.

Modulaire en wereldwijd uniforme backbone
ASICS heeft myBrand gevraagd om te helpen bij de inrichting van de verschillende software suites en de wereldwijde implementatie van wat zij noemen de Direct to Consumer processen. Aan de operations kant gebruikt ASICS SAP FMS, een ERP-suite speciaal voor de modebranche. Daarmee wordt de volledige supply chain wereldwijd inzichtelijk en kan het bedrijf voorraadniveaus, distributie en prijzen met elkaar in lijn brengen.
Waar FMS zorgt voor de operationele kant van de processen, gebruikt ASICS SAP CAR (Customer Activity Repository) voor het centraliseren van alle klantcontacten om zodoende een beeld van de klant te creëren. Door een centraal beeld van de klant te hebben, krijgt deze klant over alle kanalen eenzelfde beleving van het merk ASICS.

Functiegerichte apps voor medewerkers
Daar omheen worden diverse andere SAP-oplossingen gebruikt, zoals SAP Hybris B2B Commerce, een HANA datawarehouse en SAP Analytics Cloud en Business Objects. De verschillende doelgroepen binnen de organisatie krijgen op basis van deze uniforme achterkant allemaal hun eigen applicaties op maat. Zo is voor winkelmedewerkers op basis van SAP Fiori een app ontwikkeld waarmee ze allerhande servicetaken kunnen afhandelen. Denk bijvoorbeeld aan de verschillende Omnichannel scenario's die vanuit een winkel vervuld worden, zoals het ophalen van E-commerce orders in de winkel of het verschepen van E-commerce orders uit de winkelvoorraad naar de klant.

Categorie(n) Branche > Detailhandel & Horeca, Soort > ERP, Soort > CRM (relatiebeheer) en Marketing , Soort > Financial Planning and Analysis (FP&A)
Bronvermelding myBrand
Internet URL myBrand

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug

Woensdag 29 mei 2024
Seminar software voor externe- en interne rapportage, BI en (liquiditeit)planning

Financials en andere geïnteresseerden die geïnformeerd willen worden over de laatste stand van zaken en aanbod op het gebied van software voor rapportages, BI, (liquiditeits)planning en de invloed van AI.
Meer informatie.

Kleisteen

Informer Software


Bjorn Lunden



Timewriter

AFAS Software


Gerelateerde berichten

myBrand optimaliseert toegankelijkheid HR-flow van Royal Avebe met SAP-innovatie [02-02-2023]

Eerste jaar samenwerking Mammoet en myBrand is succesvol [14-02-2022]

Optimale datakwaliteit in SAP door nieuwe oplossing van myBrand en Company.info [11-10-2020]

myBrand migreert fabriek Ausnutria naar SAP [02-07-2020]

myBrand en MBI digitaliseren processen met OutSystems voor 15% tijdwinst [25-11-2019]


Onerzoeksbureau GBNED