Softwarepakketten.nl
erp software prodin

Software nieuws

TriFact365 introduceert inloggen met twee-factor-authenticatie

Plaatsingsdatum 20-09-2021
Berichtdatum 20 september 2021

De beveiliging van data is één van de belangrijkste speerpunten binnen TriFact365. Eén van de zichtbare maatregelen die we nu introduceren is het inloggen met twee-factor-authenticatie.

Het inlogproces wordt uitgebreid met een extra validatie om jouw identiteit beter te verifiëren. Naast het inloggen met je e-mailadres en wachtwoord, komt daar nog een tweede stap bij. Deze ‘tweede factor’ is een code gegenereerd via een Authenticator app. In de praktijk zien we echter ook nog wel eens dat leveranciers een e-mail met daarin een code gebruiken. Dit is echter een ‘schijnbeveiliging’. Je hebt immers al toegang tot het e-mailadres dat je bij de eerste stap gebruikt. Het belangrijkste bij twee-factor-authenticatie is dus dat de tweede factor een ander apparaat en/of methode gebruikt dan bij de eerste factor.

Hoe werkt het?
Bij het activeren van twee-factor-authenticatie dien je een QR-code te scannen met een Authenticator app. Hierna is de Authenticator app direct gekoppeld aan jouw gebruiker binnen TriFact365. Daarnaast vragen we je om een telefoonnummer op te geven. Deze gebruiken we om een herstelcode per sms toe te sturen, indien je problemen hebt met inloggen.

Elke gebruiker kan voor nu zelf bepalen of hij/zij met twee-factor-authenticatie wil inloggen. In de toekomst zullen we twee-factor-authenticatie gaan verplichten. Hierover zullen we onze gebruikers tijdig informeren.

Categorie(n) Branche > Accountantskantoren, Cybersecurity, Soort > Authenticatie en ondertekenen
Bronvermelding TriFact365
Internet URL TriFact365

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug


Onerzoeksbureau GBNED