Softwarepakketten.nl

Begrippen > CRM

Customer RelationShip Management (CRM) is op deze website opgenomen onder de pakketsoort 'Relatiebeheer'. Het gaat om die toepassingen die er mede voor zorgen dat u met uw klanten een winstgevende (en ook goede) relatie kunt onderhouden op de langere termijn. Het aanbod van CRM pakketten is werkelijk zeer divers te noemen. Van eenvoudige marketingprogrammatuur tot veelomvattende pakketten. Ook zijn sommige CRM pakketten of delen daarvan te gebuiken via internet. Meer...

Web pagina onderdelen met [ CRM ]
Gratis administratieve software
Onderzoek en artikelen op deze website over [ CRM ]
Terugblik en presentaties praktijkdag CRM, digitaal dossierbeheer en data-analyse 15 maart 2017 (16-03-2017)
Op woensdag 15 maart 2017 heeft de ICT Accountancy praktijkdag "CRM, Digitaal dossierbeheer en data-analyse" plaatsgevonden te Hoevelaken. Presentaties zijn beschikbaar, evenals het nieuwe rapport over Digitaal dossierbeheer en werkprogramma's.
Presentaties ICT Accountancy Jaarcongres 2-11-2016 beschikbaar met o.a. Cybersecurity, Self service BI, SBR, RGS, UBL, CRM en HRM (03-11-2016)
Op woensdag 2 november 2016 vond in EXPO Hoevelaken voor de 15e maal het ICT Accountancy Jaarcongres plaats met ruim 200 deelnemers en 30 exposanten op de informatiemarkt. Een initiatief van Onderzoeksbureau GBNED in samenwerking met NOVAK. Actuele onderwerpen als Cybersecurity, Self service BI, SBR, RGS, Elektronisch factureren met UBL, CRM, HRM en meldplicht datalekken passeerden de revue.
Rapport: CRM voor de accountancy 2016 (27-09-2016)
Dit rapport is gericht op accountancygerichte CRM-systemen. Bij de selectie van dergelijke systemen staat voorop dat deze in min- of meerdere mate afgestemd zijn op de werkwijze binnen een accountantskantoor. Zo is een koppeling met andere systemen die gebruikt worden binnen de accountancy van groot belang als het gaat om eenmalig registreren van (relatie)gegevens.
SAP voorop in markt voor CRM- en ERP-oplossingen (01-10-2015)
SAP is nog steeds de grootste partij in CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met 50 of meer medewerkers. Ongeveer een kwart van de CRM-installaties is van SAP. Op de tweede plaats staat Microsoft, goed voor ruim 16 procent van de CRM-oplossingen. Salesforce sluit de top 3, maar wordt op de voet gevolgd door Oracle. Een opmerkelijk groot aandeel van de CRM-oplossingen wordt gevormd door maatwerk, hoewel dit wel een procent is gedaald ten opzichte van vorig jaar.
CRM in de praktijk volledig vernieuwd in 2015 (12-03-2015)
De volledig vernieuwde versie van 'CRM in de praktijk' is uit. Met veel aandacht voor nieuwe ontwikkelingen zoals customer experience, customer engagement, omnichannel, cocreatie, Social CRM en big data. Ontwikkelingen die de omslag van CRM naar klantgedreven ondernemen markeren.
SaaS-contracten en Service Level Agreements (SLA), een checklist (22-10-2014)
Tegenwoordig wordt veel software aangeboden via het internet, wat ook wel Software as a Service (SaaS) wordt genoemd. Men kan SaaS gebruiken voor allerlei toepassingen, zoals CRM, ERP, financile pakketten, etc. Bij de meeste SaaS-diensten worden de afspraken met de klant in een SaaS-overeenkomst vastgelegd, waarin tevens vaak een Service Level Agreement is opgenomen.
Software voor relatiebeheer; uw klantcontacten up-to-date (houden) (31-10-2006)
Bij het in kaart brengen van software voor relatiebeheer (ook wel CRM � Customer Relationship management � genoemd) kunnen we een onderverdeling maken in een paar honderd eigenschappen en een aanbod van zeker meer dan 100 softwaresystemen. Maar laten we ons eens bij de basis proberen te houden met software voor Adresbeheer, Post- en emailregistratie. We richten ons dan tevens op de pakketten voor het MKB.
Herdruk van bestseller: CRM in de praktijk (02-03-2006)
Van het succesvolle managementboek "CRM in de praktijk" is de eerste gewijzigde druk verschenen. Na het bedrijfsleven stellen ook de overheid en zorgsector steeds vaker "de klant" centraal. Dit wordt ook wel "Customer Relationship Management" of "CRM" genoemd.
Marketing software uit omvangrijke aanbod van CRM gelicht (10-05-2003)
Via talloze websites en vakbladen kunt u zich laten informeren over het aanbod van CRM (Customer relationship Management) software. Specifiek gericht op de marketeer hebben wij ditmaal een onderverdeling gemaakt in de functionaliteiten die vallen onder Operationele en/of Collaborative CRM.
Blogs op deze website over [ CRM ]
Harrie van den Bersselaar: Accountancy na robotisering: De noodzaak van CRM (21-06-2016)
De komende jaren zullen de jaarrekeningen en fiscale aangiftes automatisch worden verstuurd naar de klanten, of op een klantenportaal worden geplaatst. Loonstroken worden digitaal afgeleverd bij de medewerkers van de klanten. Kortom, bijna alle contactmomenten met uw klanten zijn verdwenen.
Wat is CRM? (27-04-2016)
De letters staan voor Customer Relationship Management. Daarbij wordt vaak gedacht aan software. Maar het begint allemaal met het eerste contact met een prospect, een potentile klant. Een ondernemer die op zoek is naar een goede accountant!
White papers op deze website over [ CRM ]
Hiaten in Financiele Planningen: met o.a. data-koppelingen tussen CRM/Boekhoud- en financiele planning pakketten (25-05-2016)
Een steeds terugkomende vraag van financile planning adviseurs is om data-koppelingen te maken tussen CRM/Boekhoudpakketten- en financile planning pakketten. Op het eerste oog een logisch aandachtspunt nu het uitwerken van een financile planning tijdrovend is en iedere ondersteuning van automatisering tijdwinst kan genereren.
CRM Partners doet een fastforward naar de vereniging van de toekomst (12-05-2015)
Het bestaansrecht van verenigingen, brancheorganisaties en belangenorganisaties staat onder druk. Leden zijn immers niet meer automatisch voor hun hele leven lid van een vereniging. Om in de toekomst te kunnen voortbestaan en een persoonlijke relatie met leden te waarborgen, zullen ledenorganisaties ten minste vijf trends moeten integreren in hun bedrijfsvoering; selfservice, omnichannel, mobile, social en big data.
White paper Futureproof Membership met CRM: hot topic voor verenigingen en branche organisaties (12-12-2013)
Het centraal stellen van de klant is een hot topic voor verenigingen en brancheorganisaties blijkt uit verschillende onderzoeken. Dit whitepaper laat zien waar zij precies mee worstelen, maar geeft ook inzicht in de meer concrete elementen van dat probleem. Waarom is inzicht in data zo belangrijk bij het centraal stellen van leden?
White paper Kansen door de Zorgplicht: Hoe financiele dienstverleners de zorgplicht voor zich kunnen laten werken (12-12-2013)
Een CRMsysteem vormt het hart van een klantgerichte organisatie en architectuur en de spin in het web van klantgegevens. Een goed en optimaal in gebruik genomen CRM-systeem vormt dan ook de ideale basis voor de creatie van een compleet en centraal klantbeeld en voor het vastleggen van kennis over klanten.
White paper B2B: Business-to-Boer (12-12-2013)
Samenwerking en het aangaan en onderhouden van waardevolle relaties worden steeds belangrijker. Met de huidige economische ontwikkelingen op de achtergrond, neemt het belang van customer relationship management (CRM) hierbij navenant toe. Niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de agrarische sector.
Nieuwe white paper: CRM en Het Nieuwe Verkopen (21-08-2013)
Benieuwd wat Customer Relationship Management (CRM) nu eigenlijk precies inhoudt? En waarom zetten steeds meer bedrijven dat eigenlijk in de cloud? Misschien wilt u eerst weten wat CRM u nu cht aan voordelen kan bieden. Daarom heeft Exact speciaal voor u een whitepaper samengesteld.
WIKI's over [ CRM ]
Debiteuren- en crediteurenadministratie binnen boekhoudsoftware

In de regel maken de debiteuren- en crediteurenadministratie standaard deel uit van boekhoudsoftware. Primair gaat het dan om de openstaande posten administratie en het bewaken daarvan. Bij grote organisaties kan aan de verkoopzijde creditmanagement een rol spelen. Creditmanagement houdt zich in uitgebreide betekenis van het woord bezig met het managen en optimaliseren van de 'pre-quote to cash cycle'. In de praktijk komt dit neer op het managen en (continu) optimaliseren van: het kredietrisico, de cashflow, het quote to cash proces en de klantrelatie. Aan de inkoopzijde kan Purchase-to-Pay (P2P) een rol spelen. P2P duidt op het traject, bekeken vanuit de koper, dat start met de aankoop door de klant en dat eindigt met de betaling van de inkoopfactuur. Dit WIKI onderdeel gaat uitsluitend over de debiteuren- en crediteurenadministratie als onderdeel van boekhoudsoftware.

Softwareselectie installatie, implementatie en support

Als een softwarepakket eenmaal is aangeschaft begint het traject van installatie, implementatie en support. Installatie speelt met name bij toepassingen die lokaal geïnstalleerd worden (al dan niet via een externe hostingpartij). Implementatie betekent het inregelen van de software aan de eisen en wensen van de onderneming en gebruikers opleiden om het het softwarepakket aan de slag te kunnen. En support betekent ondersteuning nadat het pakket in gebruik is genomen met als belangrijke aspect de helpdeskfaciliteiten door de leverancier.. 

Steeds meer toepassingen worden via internet aangeboden via het cloud model met de variant SAAS (Software as a Service). Vandaar dat daar nog even apart aandacht aan wordt besteed. Voor meer algemene informatie over Cloud computing en SAAS verwijzen we naar het thema "Cloud (SAAS)" op deze website.

Onderstaand volgen de criteria voor respectievelijk installatie, implementatie, support, updates en Cloud (SAAS):
  

Uitwisselen van gegevens met andere (administratie)systemen

De tijd dat alle gegevens in een boekhoudpakket handmatig ingevoerd worden is inmiddels verleden tijd. Al sinds de jaren tachtig is sprake van koppelingen tussen verschillende administratiesystemen, zoals de loonverdeelstaat die uitgewisseld wordt tussen de salarissoftware en boekhoudsoftware en de verkoopfacturen uit een groothandelssysteem die uiteindelijk als openstaande posten (facturen) terecht komen in het boekhoudpakket. Het gaat dan om koppelingen op basis van bestanden die handmatig uitgewisseld worden. Vandaag de dag is een API (Application Programming Interface) het instrument om gegevens real-time uit te wisselen tussen systemen. Verschillende administratiesystemen vormen dan als het ware één groot ecosysteem voor de ondernemer. 

Links naar andere websites over [ CRM ]
CRM Daily
Portal met internationaal nieuws over CRM en andere onderwerpen in relatie tot software.
CRM Issues
Portal over CRM.
CRM Ittoolbox
Informatie over CRM en CRM toepassingen.
CRM Startpagina
Startpagina over CRM.
CRM Wijzer
Start voor een CRM selectie.
CRM2day.com
The premium business community & resource center for CRM that provides an analytical insight into the new Customer Economy.
CRMsystemen
Informatie over CRM toepassingen
DownloadAstro (Management Software)
Download site met gratis software met Management Software onderverdeeld in: Inventory Software, Project Management, Help Desk Software, Finance Software, Business Software, Online Marketing, CRM Software en PDF Software.
eMarketing startpagina
Met links naar andere websites met informatie over eMarketing (en CRM).
Softwarepakketten met [ CRM ] Leverancier
Accountancy Lite
Financieel, Fiscaal, CRM & alle bijbehorende rapportages
AFAS Software AFAS Software
BaseNet Online CRM
BaseNet Online CRM is een online totaaloplossing. Het pakket bevat onder andere relatiebeheer, urenregistratie, facturatie agenda en e-mail. Het is tevens mogelijk een boekhoudmodule te koppelen.
BaseNet BaseNet
FileLinx
CRM+DMS+HRM
FileLinx Benelux BV FileLinx Benelux BV
Kleisteen
Kompleet pakket voor Online Boekhouden/Facturering/Uren/Projecten/Voorraad/CRM/Autorisatiemodule. Uitermate geschikt voor accountants en ondernemers om efficient en betaalbaar samen te werken.
Kleisteen BV Kleisteen BV
RADAR crm
Uw relaties en digitaal dossier efficient beheren
RADAR software RADAR software
PM-Record
CRM-systeem voor Accountants- en Administratiekantoren
Pro Management Pro Management
PerfectView CRM Online
Alles-in-een CRM Online oplossing
PerfectView CRM
KornCRM
CRM met modules voor oa ledenadministraite, cursusmanagement, zorgbureau, alarmering en meer.
Korn
SuperOffice
Relatiebeheer / CRM
SuperOffice Benelux B.V.
INTRAC-CRM 2007
Relatiebeheer en acquisitie
ACI B.V.
Magic4Business CRM
Relatiebeheer
Magic Hands BV
InTouch
CRM-applicatie
Brein B.V. Informatisering
4CIS CRM Software
compleet softwarepakket voor uw bedrijfsadministratie
4CIS
E-Crm
Relatiebeheersysteem Nederlandse dealers
OEC Nederland B.V.
7x24 CRM
Webbased CRM pakket
7x24.nl
BIOS
De CRM toepassing voor elke discipline!
Letech automatisering b.v.
Maximizer Enterprise
Customer Relationship Management (CRM)
Nexton Automatisering
ETM
CRM, SalesForce gekoppeld met ecommerce
Smart I.T. Systems
E Business Suite, Peoplesoft, JD Edwards
ERP, CRM, Human Resources, Supply Chain Management
Oracle
VOffice
Volledig CRM en logistiek via ASP
Vict Informatici BV
WinRIS
Het CRM systeem onder MS Windows
WinRIS Nederland BV
SpinOffice CRM
CRM en documentmanagement
Mulberry Garden B.V.
Archie CRM
Nederlandse CRM software voor extended relatiebeheer en CRM
Archie CRM
Pivotal CRM (suite)
CRM, Marketing and sales software
Pivotal Corporation
Sugar CRM
Klantbeheer en management
Acuity
AuditCase
Elektronisch dossier, CRM en integratie MS/Office
Change to Comm BV
Salesforce
Online CRM solution
Salesforce.com
OneDirect
Systeem voor CRM, DM en procesmanagement
RLC
update.seven
CRM Software
update software Benelux B.V.
Appenta Relatiebeheer
CRM, relaties, contracten, projecten
Appenta Software BV
Dienstverlener met [ CRM ] Toelichting
CRM Resultants Leverancier van het Microsoft CRM systeem  
IBG CRM-adviesbureau Advies over pakketselectie en implem. CRM  
Indora Managementadvies Adviesbureau in klantgericht ondernemen en CRM  
Just for Use Advies & implementatie CRM processen en systemen  
MCX Administration Services BV ASP aanbieder CRM, ERP en Collaboration  
MSM Support Onafhankelijk objectief advief (CRM)  
Peopleworks B.V. CRM systemen en ASP  
The Customer Care Company Strategisch advies/consultancy CRM en eBusiness  
DWI Systems BV Advies standaard software  
Verduin CRM Consultants Onafhankelijk adviesbureau voor CRM  
Aspect | ICT Veelzijdige ICT-dienstverlener voor het MKB  
DSA Global Solutions BV Geintegreerde MBS Dynamics NAV oplossingen  
Skopos Rendementbouwers Selectie en implementatie business software  
Brainsquare BV BrainSquare is leverancier van Exact software  
Flores ICT development, maatwerk software ontwikkeling  

Onerzoeksbureau GBNED