Softwarepakketten.nl

Onderzoek

Service in ERP-pakket steeds beter

Plaatsingsdatum 09-03-2006
Berichtdatum 9 maart 2006

Softwareleveranciers slagen er steeds beter in om meer ondersteuning te geven aan servicegerichte activiteiten. Adviesbureau IPL Consultants zegt dat in een recent verschenen marktanalyse.

De algemene conclusie luidt dat het aanbod groot en de kwaliteit hoog is. Dat maakt de keuze voor een standaard ERP-pakket niet eenvoudiger. In de analyse legt IPL de nadruk op serviceondersteuning. De pakketleveranciers hebben geluisterd naar de markt. Ze weten nu dat ze op dit punt van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Kritische kanttekeningen
Veel pakketten hebben al een structuur, waarmee service-objecten (bijvoorbeeld onderdelen van een machine) tijdens de totale levensduur in de gaten gehouden kunnen worden. Ook hebben pakketten meer mogelijkheden om servicecontracten en garantiebepalingen vast te leggen. Toch wil IPL ook kritische kanttekeningen plaatsen in het rapport. Slechts 42 procent van de pakketten heeft een kennisbank om gestructureerd bij de oplossing van veel voorkomende storingen te komen. Een aantal pakketten is zover dat mobiele field service voor hulp aan monteurs in de functionaliteit is opgenomen. Wel zijn er veel verbeteringen waar het gaat om materiaalcoordinatie van reservedelen. 

In het overzicht van IPL zijn alle bekende ERP-pakketten voor productiebedrijven en groothandelsbedrijven opgenomen. Van veel pakketten bevat de marktanalyse een beschrijving over vernieuwingen met betrekking tot de leverancier.

Categorie(n) Soort > ERP, Soort > Logistiek
Bronvermelding Nieuwsbrief Logistiek.nl
Internet URL http://www.ipl.nl

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug


Onerzoeksbureau GBNED