Software nieuws
6 tips voor succesvol verandermanagement in uw accountancypraktijk
Plaatsingsdatum | 18-02-2019 |
Berichtdatum | 18 februari 2019 |
Het managen van veranderingen in uw accountancypraktijk is een kunst. Veranderen betekent vaak gedoe en dan vooral gedoe met mensen. De onderstaande zes tips helpen u om veranderingen effectief te managen. Verandering is onvermijdelijk. Ieder bedrijf krijgt er vroeg of laat mee te maken, of het nu gaat om een kleinschalige herstructurering, een fusie of een overname. Hoewel veranderingen nodig zijn om het toekomstige succes van uw accountancypraktijk te waarborgen, is de kans groot dat u tijdens een veranderingsproces tegen diverse obstakels en uitdagingen aanloopt. Veranderingen accountancylandschap Het accountancylandschap verandert immers flink:
Kantoren fuseren, de dienstverlening digitaliseert én de focus in dienstverlening verschuift van controle naar advisering. Dat wat altijd werkte, lijkt niet meer te werken. Wat vanzelfsprekend was in de relatie tussen klant en accountant, is niet meer vanzelfsprekend. Veranderen lijkt de enige constante en stilstaan is eigenlijk geen optie. Aandachtspunten bij verandering Het managen van veranderingen in uw accountancypraktijk is een kunst. Veranderen betekent vaak gedoe en dan vooral gedoe met mensen. Immers, mensen hebben een natuurlijke aversie tegen verandering. Waar moet u op letten als u veranderingen gaat doorvoeren? Hoe krijgt u mensen mee? De onderstaande zes tips helpen u om veranderingen effectief te managen.
Auteurs: Wilt u meer weten? Download dan de gratis whitepaper ‘6 tips voor succesvol verandermanagement in uw accountancypraktijk’. In deze whitepaper geven we zes adviezen om veranderingen effectief te managen. Hierbij focussen we op het menselijke aspect van verandering. Want, u en uw mensen moeten het doen. Daarnaast laten we u graag met behulp van voorbeelden zien hoe deze aanpak in de praktijk werkt. |
Categorie(n) | Branche > Accountantskantoren |
Bronvermelding | Visma |
Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke
nieuwsbrief.
Woensdag 14 mei 2025
Praktijkdag Practice management software
Krijg inzicht in visie, ontwikkeling en oplossingen, gericht op "Practice management". Oftewel de backoffice processen van bijv. een accountants- en administratiekantoor. Met functies als: relatiebeheer, dossierbeheer, document management, urenregistratie, declareren c.q. factureren, procesbeheer (met workflow), planning & control, correspondentie, dossiers en documenten.
Met ook aandacht voor ondersteuning door AI.
Meer info en aanmelden.
Gerelateerde berichten
Elf overnames voor Visma in het vierde kwartaal 2024 [24-01-2025]
Overname Mobilexpense door Visma [28-11-2024]
Samenwerking Pinkweb en Visma eAccounting Accountancy: veilig en gemakkelijk rapporten delen [07-11-2024]
Visma Net sluit partnerschap met MareVisie projectmanagement- en adivesbureau [30-10-2024]
Verdere marktuitbreiding Visma [12-07-2024]