Software nieuws
Onderzoek Softwareleveranciers bepalend in transitie online accountantskantoor
Plaatsingsdatum | 13-06-2019 |
Berichtdatum | 13 juni 2019 |
Niet het einde van de afschrijvingstermijn, de looptijd van contracten of de bemensing: de keuze voor een administratie- of accountantskantoor om volledig online te gaan werken hangt af van het aanbod bij softwareleveranciers. Zeker 77% van de kantoren beoogt volledig online te werken binnen een aantal jaren. Het beperkte aanbod aan online software in de samenstelpraktijk en voor online dossiervorming is momenteel de bottleneck. Dit is een van de conclusies uit een branche-breed onderzoek naar ontwikkelingen rond IT, Cloud & Security. Het bevat verrassende inzichten. Zo zijn bijvoorbeeld de IT-uitdagingen van accountantskantoren onderzocht, de ideale werkplek en het beveiligingsbewustzijn. Kantoren blijken overtuigd van hun digitale weerbaarheid (85%). Tegelijkertijd is er onvoldoende vertrouwen in het eigen IT-team en ziet 80% de online bedreigingen toenemen. Ook stellen kantoren nauwelijks harde eisen aan ingeschakelde leveranciers, bijvoorbeeld rond ISO-certificeringen. Gelijktijdig worden grote cloudleveranciers als Microsoft, Amazon en Google met open armen (76%) ontvangen. Er lijkt geen sprake te zijn van Cloudwatervrees. Accountancy Monitor 2019 De resultaten zijn in een mooie uitgave gebundeld die door Claranet op de Accountancy Expo op 18 juni worden gepresenteerd. Ze zijn ook in digitale vorm opvraagbaar via https://www.claranet.nl/accountancymonitor. In het najaar worden een aantal ronde-tafel bijeenkomsten georganiseerd met administratie- en accountantskantoren om door te praten over de onderzoeksresultaten. |
Categorie(n) | Branche > Accountantskantoren |
Bronvermelding | DOCCO |
Internet URL | DOCCO |
Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke
nieuwsbrief.
Woensdag 14 mei 2025
Praktijkdag Practice management software
Krijg inzicht in visie, ontwikkeling en oplossingen, gericht op "Practice management". Oftewel de backoffice processen van bijv. een accountants- en administratiekantoor. Met functies als: relatiebeheer, dossierbeheer, document management, urenregistratie, declareren c.q. factureren, procesbeheer (met workflow), planning & control, correspondentie, dossiers en documenten.
Met ook aandacht voor ondersteuning door AI.
Meer info en aanmelden.
Gerelateerde berichten
Ondertekenwijzer: helpt bedrijven op weg met digitaal ondertekenen [30-09-2021]
Adviesbureau DOCCO publiceert Gids digitaal ondertekenen in de accountantspraktijk [16-06-2020]