Softwarepakketten.nl

Software nieuws

Sligro Food Group kiest voor omnichannel POS-systeem van Ctac

Plaatsingsdatum 04-09-2019
Berichtdatum 3 september 2019

Sligro Food Group heeft Business & Cloud Integrator Ctac (Euronext Amsterdam: CTAC) geselecteerd voor de implementatie en het onderhoud van een nieuw, centraal Point of Sale-systeem (POS). De door Ctac in-house ontwikkelde XV Retail-oplossing vervangt het kassasysteem waarmee Sligro nu werkt. Het centrale POS-systeem moet bijdragen aan een optimale klantbeleving in een nieuw omnichannel landschap. Ctac was met XV Retail de partij die het beste met de gestelde eisen wist om te gaan. XV Retail wordt gekoppeld aan SAP S4/HANA en aan andere systemen bij Sligro, zoals het e-commercesysteem van SAP.

Sligro heeft een duidelijke groeiambitie en bereidt de organisatie momenteel voor op verdere internationalisering. Sligro zocht een nieuwe POS-oplossing waarvan bekend was dat deze optimaal kan integreren in dit nieuwe SAP landschap en reeds over de benodigde B2B-functionaliteit beschikt.

De POS-oplossing moest om te beginnen een bewezen oplossing zijn, zodat Sligro altijd op de prestaties van het systeem kan blijven vertrouwen, óók tijdens piekmomenten zoals de feestmaanden. Een tweede eis was dat de oplossing omnichannel moest ondersteunen om voor klanten een naadloze ervaring via alle kanalen te kunnen garanderen, hierbij worden veel functies vanuit centrale systemen aangeboden waardoor integratie essentieel is. Een derde belangrijk punt is de mogelijkheid om via het POS-systeem klantspecifieke condities af te handelen, waarbij ook rekening gehouden moet worden met eventuele kortingen en promoties.

Ctac verzorgt niet alleen de implementatie van XV Retail, maar neemt Sligro ook het beheer uit handen, zodat het bedrijf volledig ontzorgd is. De architectuur is zo ingericht dat de kassa’s linken naar een centrale server. Doordat hierdoor weinig hardware in de groothandels nodig is, en het bedrijf het onderhoud centraal kan uitvoeren, bespaart Sligro aanzienlijk op kosten. Een ander voordeel hiervan is dat het POS-systeem altijd over de meest up-to-date informatie beschikt. Verder is het mogelijk om onderhoud 24x7 uit te voeren, wat nagenoeg een einde maakt aan geplande downtime.

 

Categorie(n) Branche > Detailhandel & Horeca
Bronvermelding Ctac
Internet URL http://www.ctac.nl

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug


Onerzoeksbureau GBNED