Softwarepakketten.nl

Software nieuws

myBrand helpt ASICS bij realisatie omnichannel strategie

Plaatsingsdatum 04-02-2020
Berichtdatum 4 februari 2020

Sportmerk ASICS geeft zijn omnichannel strategie vorm met de uitrol van een wereldwijde SAP-backbone. De wereldwijde implementatie van de Retail en Omnichannel functionaliteit daarvan wordt ondersteund door myBrand, SAP-dienstverlener en -kennispartner.

Customer experience en operations bij elkaar brengen
Het aantal kanalen van ASICS groeit. Lang waren sportwinkels het primaire kanaal. Maar behalve dat het merk eigen winkels opent en in zee gaat met franchisers, komen er shop-in-shops in fysieke winkels en op online marktplaatsen. Daarnaast groeit de afzet via gewone webshops. ASICS wil in staat zijn om klanten over al die kanalen heen te herkennen en dezelfde klantervaring te bieden. Tegelijkertijd wil het bedrijf voorraden over al die kanalen heen inzichtelijk maken en real-time aan een ander kanaal kunnen alloceren als dat nodig is. Deze uniforme beleving aan zowel de kant van de customer experience als aan de zijde van operations en supply chain realiseert ASICS met een SAP-backbone.

Modulaire en wereldwijd uniforme backbone
ASICS heeft myBrand gevraagd om te helpen bij de inrichting van de verschillende software suites en de wereldwijde implementatie van wat zij noemen de Direct to Consumer processen. Aan de operations kant gebruikt ASICS SAP FMS, een ERP-suite speciaal voor de modebranche. Daarmee wordt de volledige supply chain wereldwijd inzichtelijk en kan het bedrijf voorraadniveaus, distributie en prijzen met elkaar in lijn brengen.
Waar FMS zorgt voor de operationele kant van de processen, gebruikt ASICS SAP CAR (Customer Activity Repository) voor het centraliseren van alle klantcontacten om zodoende een beeld van de klant te creëren. Door een centraal beeld van de klant te hebben, krijgt deze klant over alle kanalen eenzelfde beleving van het merk ASICS.

Functiegerichte apps voor medewerkers
Daar omheen worden diverse andere SAP-oplossingen gebruikt, zoals SAP Hybris B2B Commerce, een HANA datawarehouse en SAP Analytics Cloud en Business Objects. De verschillende doelgroepen binnen de organisatie krijgen op basis van deze uniforme achterkant allemaal hun eigen applicaties op maat. Zo is voor winkelmedewerkers op basis van SAP Fiori een app ontwikkeld waarmee ze allerhande servicetaken kunnen afhandelen. Denk bijvoorbeeld aan de verschillende Omnichannel scenario's die vanuit een winkel vervuld worden, zoals het ophalen van E-commerce orders in de winkel of het verschepen van E-commerce orders uit de winkelvoorraad naar de klant.

Categorie(n) Branche > Detailhandel & Horeca, Soort > ERP, Soort > CRM (relatiebeheer) en Marketing , Soort > Managementinformatie
Bronvermelding myBrand
Internet URL http://www.mybrand.nl

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug

Gerelateerde berichten

IT-partner myBrand migreert SAP-omgeving naar de AWS Cloud van Amazon [24-01-2020]

Aviko gaat uitdagend integratieproject aan met myBrand [03-12-2019]

myBrand en MBI digitaliseren processen met OutSystems voor 15% tijdwinst [25-11-2019]

Euro Shoe Group schakelt myBrand in voor migratie naar nieuwe SAP-omgeving [16-05-2018]

myBrand krijgt opdracht voor hosting en beheer SAP-omgeving provincie Noord-Holland [30-11-2016]


Seminar RPA en robotic accounting

Woensdag 8 april 2020
Seminar RPA en robotic accounting
Met ook gerelateerde ontwikkelingen, zoals: Artificial intelligence (AI), Elektronisch factureren, Purchase-2-Pay, PSD2, Blockchain en Chatbots.
Meer informatie en deelname...


Kleisteen

Informer Software

MUIS Software


Timewriter


Onerzoeksbureau GBNED