Softwarepakketten.nl
BCS HR Software
EXACT Software
VISMA E-accounting
E-boekhouden

Software nieuws

Zendesk introduceert geavanceerde realtime analytics-oplossing

Plaatsingsdatum 26-08-2020
Berichtdatum 26 augustus 2020

Zendesk (NYSE: ZEN) kondigt vandaag Explore Enterprise aan. Dit is de nieuwste oplossing binnen zijn service-first CRM-platform waarmee bedrijven realtime data kunnen analyseren om inzicht te krijgen in veranderende klantbehoeften. Nu het wereldwijde ticketvolume recordhoogtes bereikt, kunnen customer service managers Explore Enterprise gebruiken om relevante inzichten direct met andere teams en afdelingen te delen. Hiermee kunnen ze sneller beslissingen nemen om de volledige klantervaring te verbeteren.

"Klanten zoeken meer dan ooit contact met supportafdelingen van bedrijven. Hierdoor neemt de druk op customer experience managers en hun teams toe", aldus Shawna Wolverton, Executive Vice President Product bij Zendesk. “Met Explore Enterprise geeft Zendesk bedrijven de mogelijkheid data te analyseren en een duidelijk beeld te krijgen van klantgerelateerde trends die ze zien in onze support- en sales-oplossingen. Dankzij deze uitgebreide inzichten kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe uitdagingen en kansen, niet alleen op het gebied van klantenservice, maar in hun hele bedrijf."

Zendesk-klanten zoals Mailchimp profiteren al van het gebruik van de analyses van Explore door hiermee trends uit meer dan 30.000 tickets per maand inzichtelijk te maken. "Het gaat erom dat we onze data als geheel begrijpen en naar het grote plaatje kunnen kijken", zegt Spencer Caratti, Senior Director Customer Support bij Mailchimp. "We kunnen de collectieve stem van de klant filteren om te bepalen wat prioriteit moet krijgen en om op de juiste plaats goede oplossingen te bieden."

Met realtime analyses en verbeterde functies voor samenwerking in teams, stelt Explore Enterprise managers in staat hun bedrijf te leiden en op te schalen door:

  • Het monitoren van data binnen klantenservice-kanalen met vooraf ingestelde en aanpasbare grafieken.
  • Te reageren op actuele trends door alerts in te stellen om te zien wanneer teams zwaar worden belast.
  • Met geïntegreerde dashboards de productiviteit te verbeteren en het switchen tussen tabs te verminderen.
  • Samenwerking binnen teams te stimuleren met geavanceerde mogelijkheden voor het delen van rapportages en planningen binnen en buiten de organisatie.

 

Categorie(n) Soort > CRM (relatiebeheer) en Marketing , Branche > Dienstverlening
Bronvermelding Zendesk
Internet URL http://www.zendesk.nl


Onerzoeksbureau GBNED