Software nieuws
TriFact365 introduceert inloggen met twee-factor-authenticatie
Plaatsingsdatum | 20-09-2021 |
Berichtdatum | 20 september 2021 |
De beveiliging van data is één van de belangrijkste speerpunten binnen TriFact365. Eén van de zichtbare maatregelen die we nu introduceren is het inloggen met twee-factor-authenticatie. Het inlogproces wordt uitgebreid met een extra validatie om jouw identiteit beter te verifiëren. Naast het inloggen met je e-mailadres en wachtwoord, komt daar nog een tweede stap bij. Deze ‘tweede factor’ is een code gegenereerd via een Authenticator app. In de praktijk zien we echter ook nog wel eens dat leveranciers een e-mail met daarin een code gebruiken. Dit is echter een ‘schijnbeveiliging’. Je hebt immers al toegang tot het e-mailadres dat je bij de eerste stap gebruikt. Het belangrijkste bij twee-factor-authenticatie is dus dat de tweede factor een ander apparaat en/of methode gebruikt dan bij de eerste factor. Hoe werkt het? Elke gebruiker kan voor nu zelf bepalen of hij/zij met twee-factor-authenticatie wil inloggen. In de toekomst zullen we twee-factor-authenticatie gaan verplichten. Hierover zullen we onze gebruikers tijdig informeren. |
Categorie(n) | Branche > Accountantskantoren, Cybersecurity, Soort > Authenticatie en ondertekenen |
Bronvermelding | TriFact365 |
Internet URL | https://www.trifact365.com |