Softwarepakketten.nl
erp software prodin
EXACT Software
VISMA E-accounting
E-boekhouden

Agenda

Praktijkdag Practice management software opnieuw uitgevonden

Datum 11-05-2022
Duur 13.30 - 18.30 uur
Plaats Hoevelaken


Waar het vroeger veelal ging om afzonderlijke toepassingen voor CRM, Urenregistratie en declaraties, planning en documentbeheer worden steeds meer kantooroplossingen aangeboden die meerdere van deze functionele gebieden omvatten. Het gaat dan om functies als: relatiebeheer, dossierbeheer, document management, urenregistratie, declareren c.q. factureren, procesbeheer (met workflow), planning & control, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties, dossiers en documenten en managementrapportage. En dat allemaal in de cloud.

Een belangrijk aandachtspunt zijn afhankelijkheden. Practice management betekent niet per definitie dat een oplossing alle gewenste modules bevat. Zo kan het zijn dat urenregistratie en declaraties niet aanwezig zijn in de oplossing zelf of bijvoorbeeld documentbeheer.
 
Onderstaand zijn een aantal afhankelijkheden in kaart gebracht, waarvan er een aantal tijdens de praktijkdag aan de orde komen.

Practice management afhankelijkheden

Hoe efficiënt  zijn de oplossingen vandaag de dag in de praktijk? Welke functionaliteit wordt geboden? Welke kantoren gingen je voor en met welke ervaring en adviezen. Wat zijn eventuele valkuilen en wat kun je van elkaar leren?

Met naast practice management voor het accountants- en administratiekantoor ook volop aandacht voor portaalsoftware met online document management voor klanten.  

Dit is de insteek van de nieuwe "Praktijkdag Practice management opnieuw uitgevonden" op woensdag 11 mei 2022.

Doelgroep
Financials, accountants-, administratiekantoren, softwareleveranciers en andere geïnteresseerden die geïnformeerd willen worden over de laatste stand van zaken op het gebied van Pratice managemet voor de accountancy. 

Programma (onder voorbehoud)

Ontvangst vanaf 13.00 uur met koffie op de informatiemarkt.

13.30 uur
Inleiding en toelichting practice management- en portaalsoftware door dagvoorzitter Gerard Bottemanne, Onderzoeksbureau GBNED. Met een toelichting op de volgende rapporten:

  • Practice management software voor de accountancy;
  • Portaalsoftware voor de accountancy: met online document management voor klanten.

14.15 uur
Gebruikers aan het woord
Ervaringen van gebruikers uit de praktijk met practice management 

Nico Prevoo, Jheronimus Accountants
Jheronimus Accountants heeft recent de overstap gemaakt naar een ander practice managementsysteem dat ook als klantenportaal functioneert. Zo hebben klanten de mogelijkheid tot: accorderen en versturen van aangiftes en jaarrekeningen, via een iDeal link betalen van aangiftes OB en LH, inzage in eigen dossiers, meekijken met de voortgang van opdrachten, directe communicatie via een chat en veiligere bestandsuitwisseling dan via mail of whatsapp. Nico deelt zijn ervaring over deze overgang.

Miente Pera, JAS Administratie, Advies en Automatisering
Ten tijde van het vele thuiswerken gedurende de coronaperiode bleek binnen JAS steeds meer behoefte aan online werken. Dat heeft recent mede geresulteerd in de overstap naar nieuwe online software op het gebied van Practice management. Dit laatste vindt gefaseerd plaats, waarbij CRM en dossierbeheer inmiddels operationeel is. Hierbij is ook sprake van een directe integratie met MS Outlook. Het koppelen van de telefooncentrale, waarbij klantgegevens automatisch naar voren komen als er gebeld wordt, is eveneens een mooie mijlpaal. Miente neemt de aanwezigen mee in zijn recente ervaring en deelt successen, aandachtspunten en verbeterpunten.

15.05 uur
Leren van elkaar introductie
Tijdens de pauze hierna wordt aan de deelnemers gevraagd om te noteren wat zij geleerd hebben door hun bezoek aan de informatiemarkt. Al dan niet op basis van verkregen informatie door de voorgaande sprekers en hun presentaties.
Wat wordt gemist en wat viel juist op. Na de pauze vindt hiervan een terugkoppeling plaats en kunnen deelnemers hun ervaring uitwisselen, 

15.10 uur
Pauze met koffie en bezoek aan de informatiemarkt. 

15.45 uur
Leren van elkaar terugkoppeling
Delen van onderling opgedane kennis tijdens het bezoek aan de informatiemarkt door deernemers. 

Portaalsoftware en de mate van digitaal ondertekenen

16.05 uur
De digitale handtekening
Bij portaaltoepassingen speelt het digitaal ondertekenen door cliënten een belangrijke rol.
Op 1 juli 2016 is de Europese eIDAS-Verordening in werking getreden. In die Verordening wordt onderscheid gemaakt tussen drie vormen van digitaal (elektronisch) ondertekenen:
1. De normale digitale handtekening;
2. De geavanceerde elektronische handtekening;
3. De gekwalificeerde elektronische handtekening.

Hiernaast is voor portaalsoftware aangeduid in welke mate digitaal ondertekenen ondersteund wordt.

Tijdens de presentatie wordt ingegaan op alle drie de vormen van digitaal ondertekenen. 
Door Tom van Bolhuis, PKISigning.

16.35 uur
Microsoft Dynamics 365
Alweer enkele jaren zijn er accountantskantoren die gebruik maken van practice management oplossingen die gebaseerd zijn op Microsoft Dynamics 365. Zoals PSA365 van GAC Business Solutions en Kantoor Gemak van Exact. Voor welke type kantoren zijn deze oplossingen geschikt en wat zijn de aandachtspunten bij het gebruik ervan?
Door Adrian Egas, Microsoft Accountancy & SMB Strategist, Companial. 

17.00 uur
Pauze met broodjesmaaltijd en bezoek aan de informatiemarkt.

17.45 uur
Leren van elkaar terugkoppeling
Delen van onderling opgedane kennis tijdens het bezoek aan de informatiemarkt door deernemers.

18.00 uur
Noviteiten
Wat is er nieuw en welke functionaliteit mogen we spoedig verwachten: leveranciers aan het woord.

Acuity heeft Tess op de markt gebracht, gebaseerd op het Salesforce platform.
De flexibele klant onboarding en klantacceptatie met Tess wordt toegelicht.

CreAim presenteert de Digitale services app waarmee het voor ondernemers zeer eenvoudig is om aangiften te accorderen, in te dienen en direct te betalen. Snel, veilig en betrouwbaar. Het archief voor klanten is 24/7 beschikbaar in de app. Ook kunnen via de app bestanden of foto’s geüpload worden richting de accountant.

Mijn Kantoor presenteert een nieuwe e-mail integratie (mailify). Alle ontvangen e-mails worden direct aan de klant in het CRM gekoppeld. Een klant kan dan naar keuze via de chat (binnen het portal) benaderd worden of per e-mail. Vanuit de e-mail kunnen klanten vervolgens reageren op de e-mail en daardoor taken uitvoeren, accorderingen doen of documenten uploaden (zonder dat ze als klant hoeven in te loggen op de portal van het kantoor).

PSOhub presenteert als noviteit de out of the box koppeling met internationale CRM systemen, zoals HubSpot, Salesforce en Dynamics 365. Met aan de andere kant (backoffice) de out of the box koppeling naar boekhoudsystemen zoals Exact, Twinfield en Moneybird.

Sultan CRM presenteert, naast een nieuwe web versie, een recent ontwikkelde kwaliteitsschil. Deze oplossing helpt het huidige accountantskantoor met het volgen van de huidige ‘compliance regels’ die gevolgd dienen te worden.

Visma toont in haar practicemanagement oplossing Visma Advisor (wat onderdeel is van Visma eAccounting Accountancy) zogenaamde 'Controlemomenten': waar sta je in het dienstverleningsproces. Nu kunnen we de status van een controlemoment ook laten wijzigen door een actie in een andere online oplossing. Dit scheelt medewerkers op jaarbasis heel veel klikken en kan een proces sneller door een organisatie heen lopen.

Visma | AdminPulse, dé intelligente cloudoplossing voor accountants, boekhouders en controleurs, kondigde deze maand de uitbreiding naar Nederland aan. AdminPulse is kantoorbeheer software die met innovatieve functies toevoegt aan de mogelijkheden om processen binnen het accountantskantoor te optimaliseren.

Visma | PinkWeb heeft een integratie met Sharepoint waarmee het heel eenvoudig is om een document te delen met de cliënt. Per document is het mogelijk om aan te geven of dit gedeeld mag worden, na het delen wordt de cliënt genotificeerd en is het direct zichtbaar voor de cliënt. Ook kan de cliënt zelf documenten uploaden, dit wordt ook direct zichtbaar in de Sharepointomgeving van het accountantskantoor.

18.30 uur
Afsluiten en einde bijeenkomst.

Informatiemarkt
Op de informatiemarkt kunt u kennismaken met de volgende leveranciers:

Acuity

PSOHub

Simplicate
 
Acuity
Mijn kantoor
SultanCRM
 

SecureLogin

Visma | AdminPulse

PinkWeb
 

CreAim
 

RADAR Software
 

VISMA Accountancy
 
 

Locatie, kosten en inschrijven

Practice management software componenten

Locatie 
Expo Hoevelaken,
Koninginneweg 1
te Hoevelaken

Kosten
De kosten voor het bijwonen van het congres bedragen 150 euro per persoon, inclusief koffie/thee en broodjesmaaltijd, excl. BTW.
(dit is het verlaagde tarief dat nu voor alle deelnemers geldt).

Coronabeleid
Conform de (eventuele) regelgeving op dat moment).

Inschrijven
Inschrijven is gesloten.
  

Organisator Onderzoeksbureau GBNED


Onerzoeksbureau GBNED