Softwarepakketten.nl
EXACT Software
VISMA E-accounting
E-boekhouden

Agenda

Praktijkdag Practice management software

Datum 14-05-2025
Duur 10:30 - 17:00 uur
Plaats Regio Amersfoort / Utrecht

Inleiding

Geïnteresseerden inzicht bieden in visie, ontwikkeling en oplossingen gericht op "Practice management". Oftewel de backoffice processen van een accountants-, administratie- en belastingadvieskantoor. Met functies als relatiebeheer, dossierbeheer, document management, urenregistratie en declareren c.q. factureren, procesbeheer (met workflow), planning & control, correspondentie, dossiers en documenten.
En dat zoveel als mogelijk in de cloud.

Practice management software componenten

Een belangrijk aandachtspunt zijn afhankelijkheden. Practice management betekent niet per definitie dat een oplossing alle gewenste modules bevat. Vaak is sprake van een ‘best of breed’ oplossing. Welke (deel)oplossingen sluiten dan het beste op elkaar aan? Ook de koppeling c.q. integratie met bestaande administratiesystemen is een aandachtspunt. Zo zit niemand erop te wachten om relatiegegevens handmatig in te voeren of te wijzigen in verschillende softwaresystemen. 

Hoe efficiënt zijn de oplossingen vandaag de dag in de praktijk? Welke functionaliteit wordt geboden? Wat zijn eventuele valkuilen en wat kun je van elkaar leren?  

 Dit is de insteek van de praktijkdag "Practice management software" op woensdag 14 mei 2025.

Doelgroep

Financials, accountants-, administratie- en belastingadvieskantoren, softwareleveranciers en andere geïnteresseerden die geïnformeerd willen worden over de laatste stand van zaken op het gebied van Pratice managemet software. 

Programma (onder voorbehoud)

Ontvangst vanaf 10:00 uur met koffie.

10:30 uur
Inleiding en toelichting practice managementsoftware door dagvoorzitter Gerard Bottemanne, Onderzoeksbureau GBNED. Met een toelichting op het rapport "Practice management software voor de accountancy".

10:50 uur
Goed Practice management: afstemmen interne kantoorprocessen is voorwaarde 
Practice managementsoftware voor de accountancy is er in vele soorten en maten, als suite, als best of breed en steeds meer in de cloud. Welke software oplossingen je ook kiest, goed afstemmen van kantoorprocessen is voorwaarde voor een succesvolle implementatie.

Adriaan Heijboer, mede oprichter van Bottleneck.it, is expert in het optimaal inrichten van processen binnen accountantskantoren. Adriaan kent door zijn bedrijfseconomische achtergrond en jarenlange praktijkerving in de accountancysector als geen ander de in- en outs van kantoorprocessen en de ondersteuning daarvan door practice managementsoftware. Adriaan legt haarfijn uit wat de aandachtspunten zijn bij verschillende kantoorprocessen en geeft nuttige tips over de implementatie van practice managementsoftware.

11:20 uur
Leveranciersmarathon
Tijdens korte (10-minuten) sessies presenteren aanbieders, via korte video’s, hun practice management tools en eventuele noviteiten. Op deze wijze krijgen de deelnemers in een relatief kort tijdbestek inzicht in de tools en mogelijkheden daarvan. Na afloop van de sessies (in de pauzes) is er ook tijd voor vragen vanuit de deelnemers.

12:30 uur 
Pauze met broodjeslunch en netwerken.
Er is geen informatiemarkt, maar wel gelegenheid om individueel vragen te stellen aan de aanbieders, naar aanleiding van de gegeven presentaties.

13:30 uur
Microsoft tools voor Practice management
Vrijwel alle accountants- en administratiekantoren werken standaard met Microsoft tools, op dit moment onder de noemer Microsoft 365. We noemen Microsoft Office en Microsoft Power Platform. Binnen Microsoft Office beschouwen we Word, Excel, PowerPoint en Outlook als bekend. Teams en OneDrive zijn inmiddels ook gemeengoed.

Tijdens deze sessie wordt ingegaan op andere tools van Microsoft office, zoals SharePoint, Exchange en Microsoft Loop. Vaak standaard inbegrepen in bestaande licenties. Ook wordt ingegaan op het Microsoft Power Platform met Power BI, Power Apps en Power Automate.

14:00 uur
Leveranciersmarathon
(Vervolg van 11:20 uur). 

15:00 uur
Pauze met koffie, thee, frisdrank, snack en netwerken.  
Er is geen informatiemarkt, maar wel gelegenheid om individueel vragen te stellen aan de aanbieders, naar aanleiding van de gegeven presentaties. 

15:30 uur
Terugkoppeling

Plenaire terugkoppeling van de leveranciersmarathon met inbreng van deelnemers.

16:00 uur
Noviteiten
Welke ontwikkelingen hebben impact op accountants- en administratiekantoren in het algemeen en op practice management in het bijzonder.

17:00 uur
Afsluiten en einde bijeenkomst. 

Locatie, kosten en inschrijven

Locatie 
Regio Amersfoort / Utrecht.

Kosten
De kosten voor het bijwonen van het congres bedragen 250 euro per persoon, inclusief koffie/thee en broodjeslunch, excl. BTW.

Inschrijven
Naar inschrijven...

Organisator Onderzoeksbureau GBNED
E-mail info@gbned.nl


Onerzoeksbureau GBNED