Softwarepakketten.nl

Mailinglist > Softwarepakketten.nl

Nieuwsbrief Softwarepakketten.nl: Praktijkdag Practice management in een nieuw tijdperk


Woensdag 4 maart 2020

PRAKTIJKDAG PRACTICE MANAGEMENT
IN EEN NIEUW TIJDPERK

Op woensdag 4 maart 2020 wordt voor de 1e maal de "Praktijkdag Practice management in een nieuw tijdperk" georganiseerd.

Microsoft Dynamcs, Sharepoint en Teams, Office 365 en Salesforce. Namen die pas een paar jaar geleden of nog recenter hun intrede hebben gedaan in de accountancy. Tel daarbij op realtime gegevensuitwisseling op basis van API-techniek met andere toepassingen. En dat natuurlijk allemaal in de cloud.

Hoe efficiënt wil je als accountants- en administratiekantoren werken? Welke kantoren gingen je voor en met welke ervaring en adviezen. En wat kun je van elkaar leren? 

Doelgroep
Financials, accountants-, administratiekantoren, softwareleveranciers en andere geïnteresseerden die geïnformeerd willen worden over de laatste stand van zaken op het gebied van Pratice managemet voor de accountancy. 

Programma
Met op het programma (onder voorbehoud):

  • De selectie van een DMS als onderdeel van Practice management
    CROP accountants & adviseurs heeft voor haar Practice management gekozen voor een best of breed oplossing. Zo wordt gewerkt met Exact Synergy voor relatiebeheer en workflow, geïntegreerd met Qicstime voor uren en facturering. Maar hoe maak je dossiers onderdeel van je systeem? En welke plaats neemt Office 365 hierbij in?
    Afgelopen periode heeft CROP een selectietraject uitgevoerd voor een nieuw Document Managementsysteem (DMS) als onderdeel van haar Practice management. Sigurd Felix, Hoofd Automatisering bij CROP, stelde zich bij de selectie voor het DMS de vraag of een zelfstandig leesbaar dossier haalbaar is in de accountancy en schreef daarover op persoonlijke titel een uitgebreide blog. Sigurd deelt zijn visie over Practice management en de rol die een DMS daarbij inneemt. Ook geeft Sigurd een toelichting over het selectietraject naar een nieuw DMS en de keuzes die daarbij gemaakt zijn.

  • Practice management in de praktijk bij Ten Donkelaar administraties en advies
    Ten Donkelaar administraties en advies is een franchiseorganisatie met inmiddels 15 vestigingen. Ten Donkelaar werkt met een model waarbij cliënten een vast bedrag per periode betalen voor de financiële dienstverlening en de urenregistratie door medewerkers dus niet de basis is voor declareren. Pierre Claassen is mede eigenaar van de Vestiging in Helmond en heeft in 2016 de keuze gemaakt voor een geïntegreerde practice management oplossing met als uitgangspunt “waar willen we naartoe met onze dienstverlening”. In de praktijk is dat vertaald in de practice management oplossing Advisor van Visma, waarbij gewerkt wordt met CRM, workflow, urenregistratie en voortgangsbewaking. Pierre deelt zijn opgedane ervaring met practice management binnen zijn kantoor.

  • Practice management in de praktijk bij WEA Rivierenland Accountants & Adviseurs
    WEA Rivierenland Accountants & Adviseurs (één van de acht zelfstandige maatschappen van de WEA organisatie) heeft begin 2019 gekozen voor Unit4 PSA, gebouwd op MS Dynamics 365, als practice management oplossing. Hierbij zijn functies als CRM, urenregistratie en facturering al operationeel in gebruik genomen. De uitrol van andere functies is gepland, evenals de implementatie van andere Microsoft 365 toepassingen als Office, Power BI, Sharepoint en Teams. Maartje van Lieshout is als applicatiebeheer van WEA Rivierenland nauw betrokken bij de invoering van genoemde oplossingen en zal haar ervaring met u delen.

  • Leren van elkaar
    Onder het motto "leren van elkaar" delen deelnemers, na een bezoek aan de informatiemarkt, opgedane bevindingen. Wat vinden zij het melden waard en wat vinden de andere deelnemers daarvan? Op deze wijze leren deelnemers van elkanders bevindingen.

  • Practice management in de praktijk bij accountantskantoor frank.
    Frank Kolijn is accountant en eigenaar van het gelijknamige accountantskantoor frank. Een paar jaar geleden heeft Frank met zijn kantoor de overstap naar de cloud gemaakt. Frank gelooft in ‘best of breed’ oplossingen om op die manier zo optimaal mogelijk zijn klanten van dienst te kunnen zijn en online samen te werken. Voor practice management heeft Frank enkele jaren geleden al de keuze gemaakt voor het CRM-systeem van RADAR Software, dat op dit moment volledig geïntegreerd werkt met Microsoft Sharepoint. Frank gaat in op de keuzes voor de softwaretoepassingen die zijn gemaakt voor zijn kantoor en deelt zijn opgedane ervaring met u.

  • Practice management in de praktijk bij 216 Accountants
    216 Accountants is een kantoor dat qua innovatie voorop loopt, zo ook op het gebied van Practice management. Sinds januari 2019 is TESS in gebruik genomen als practice management oplossing dat als basis het bekende Salesforce CRM platfom kent. Samen met meerdere kantoren is 216 nauw betrokken bij het vaststellen van de roadmap van TESS. Uren schrijven en een koppeling met Fiscaal gemak, Silverfin en CaseWare in het kader van voortgangsbewaking zijn dan aan de orde. Een koppeling met MijnAccountantsportal is al in gebruik, evenals het digitaal on-boarden (know your customer) met een ingebouwde risico analyse voor nieuwe klanten. En ook een koppeling met MS Sharepoint, dat gebruikt wordt als DMS, is operationeel. Martin de Bie van 216 deelt zijn ervaring met de deelnemers.

  • Rapportbesprekingen
    Op deze dag komen nieuwe versies uit van de volgende rapporten:

    • Practice managemement software voor de accountancy (2020);
    • Digitaal dossierbeheer en werkprogramma's (2020);
    • Portaal software voor de accountancy (2020).

    Deze rapporten worden stuk voor stuk besproken. Wat zijn de ontwikkelingen op genoemde gebieden, wat is het aanbod en wat zijn attentiepunten? 
    Door: Gerard Bottemanne, Onderzoeksbureau GBNED

Deelnemers aan de informatiemarkt









Kosten
Het standaard deelnametarief bedraagt 175 euro per persoon. 
Leden van Novak en Noab betalen het gereduceerde tarief van 150 euro per persoon.
Genoemde tarieven zijn exclusief BTW.

Locatie
EXPO Hoevelaken

Koninginneweg 1
3871 JZ Hoevelaken
(gratis parkeren op eigen terrein)

MEER INFORMATIE EN AANMELDEN
Online informatie over het seminar en inschrijven...

Contact
Voor meer informatie over dit seminar kunt u contact opnemen met:
Onderzoeksbureau GBNED, Gerard Bottemanne, email gerard@gbned.nl, mob 06 10069402.


Reguliere nieuwsbrief
Begin maart ontvangt u onze reguliere nieuwsbrief met onder meer:

  • RPA en robotic accounting;
  • Boekhouden van ABN AMRO op de testbank;
  • Stand van zaken RGS openstaande punten.
  • Open brief aan bestuur NBA: kritisch over ondersteunende rol NBA inzake ICT ontwikkeling.
    Met ook reactie vanuit de NBA.

Colofon

Reacties
Eventuele reacties kunt u mailen naar redactie@softwarepakketten.nl. Reacties naar de afzender van deze nieuwsbrief kunnen wij helaas niet beantwoorden.

Afmelden
U kunt zich hier direct afmelden voor deze nieuwsbrief. Anders kunt u een mail zenden aan redactie@softwarepakketten.nl, voorzien van de melding "opzeggen" en vermelding van het emailadres waarmee u bent aangemeld.

Een on-line versie van deze nieuwsbrief vindt u op www.softwarepakketten.nl onder de rubriek 'Nieuwsbrieven'

Aan de inhoud van deze nieuwsbrief kunnen geen rechten worden ontleend.
Onderzoeksbureau GBNED - alle rechten voorbehouden. Zie ook ons Privacy reglement.


Onerzoeksbureau GBNED