Softwarepakketten.nl
BCS HR Software
EXACT Software
VISMA E-accounting
E-boekhouden

Raadplegen pakketgegevens

Caseware intern. Inc.

Datum bijgewerkt 19-12-2023
Pakket IDEA
Omschrijving Bestandanalysepakket tbv auditors, accountants, ed
Leverancier Caseware intern. Inc.
Detailinformatie leverancier...
Website IDEA
Prijsmodel
Taal pakket N-E
Waardering pakket Positief Negatief Geef als eerste uw mening over dit pakket...
 
Besturings systemen Microsoft Windows
Pakketsoorten - Audit en data analyse
- Business Intelligence (BI)
- Managementrapportage
Branches - Accountants- en adm.kantoren
 
Voor bedrijfsgrootte  
Klein (MKB) (1-5 gebruikers)
Midden (MKB) (5-50 gebruikers)
Groot (>50 gebruikers)
Internationaal
 
Installatiemodel  
Lokaal uitleg
SAAS uitleg
Via terminal server uitleg
Webbased uitleg
 
Branchegericht

Modules pakket
Benford Analyzer

Profiel pakket
Met IDEA kunt u gegevens, uit nagenoeg iedere omgeving, lezen, weergeven, analyseren, manipuleren, selecteren en steekproeven trekken. Gegevens vanuit Mainframe tot PC inclusief de import van printbestanden.

IDEA heeft kenmerken en functies die in geen enkel ander product terug te vinden zijn. Deze stellen u in staat om meer efficient en effectief te werk te gaan met meer toegevoegde waarde voor u en organisaties die u controleert.

Nu kunt u:
- uw kosten van analyses en controles verlagen
- meer kwaliteit aan uw werk toevoegen
- nieuwe taken uitvoeren die voorheen niet mogelijk waren

De kracht en de functionaliteit van IDEA hebben de aandacht getrokken van interne auditors, forensische accountants en fraude inspecteurs, financiele managers, consultants, opleiders, statistici en systeem experts.

Berichten met [ IDEA ]

Crowe Peak kiest voor Hix Login, Docs én Signing (29-01-2024)
Net voor de jaarwisseling tekende Crowe Peak bij Hix als klant. Zij beginnen dit jaar met Hix Login, Docs én Signing! Crowe Peak is óók het dertigste grote accountantskantoor in Nederland dat koos voor Hix. Onze software wordt dus gebruikt door 60% van de top 50 accountantskantoren in ons land.
Bron: Hix

VISMA | RADAR: Urenregistratie versus Abonnementen, welke aanpak is de juiste keuze (21-01-2024)
Als accountant sta je soms voor de uitdaging om te bepalen hoe je jouw diensten het beste in rekening kunt brengen. Bij Radar bieden we daarom meerdere keuzes: diensten aanbieden tegen een vaste prijs, afspreken van een vaste prijs in combinatie met meerwerk en de mogelijkheid om te factureren op basis van uren. Alle combinaties zijn mogelijk.
Bron: VISMA | RADAR

Informer en Rabobank lanceren de functie Betaalverzoek in het boekhoudprogramma (20-12-2023)
Deze functie maakt het voor Rabobank rekeninghouders mogelijk om een factuur te sturen met een koppeling naar een betaalverzoek dat met iDEAL te betalen is. De innovatie volgt op de directe koppeling van Informer met Rabobank en het aanbieden van Single Payments.
Bron: Informer en Rabobank

Nieuw: Power App om out of office bericht in te stellen op mailbox van medewerkers (23-11-2023)
Cloudigy, de Power Apps en Power Automate specialist van de accountancy wereld heeft een handige Power App ontwikkeld waarmee een out of office bericht ingesteld kan worden op de mailbox van een medewerker.
Bron: Cloudigy

Administratiekantoor Swart is positief over de Online Samenstel-assistent van Visma eAccounting Accountancy (14-11-2023)
Voorkom piekmomenten en bespaar tijd door in te zetten op automatische controlemomenten en een betere digitale samenwerking met je klant. Door gebruik te maken van de Online Samenstel-assistent in Visma eAccounting Accountancy kan je gemakkelijk agenderen, notities maken voor collega’s en reminders voor klanten uitsturen.
Bron: Visma

Informer eerste boekhoudpakket met Passkeys: nog veiliger inloggen (13-11-2023)
Vanaf nu kunnen InformerOnline-gebruikers gratis gebruikmaken van de mogelijkheid om in te loggen met de nieuwe technologie genaamd passkeys. Deze inlogmethode - die ervoor zorgt dat je niet langer een wachtwoord hoeft te onthouden - zorgt ervoor dat gebruikers nóg veiliger kunnen inloggen door middel van hun vingerafdruk, gezicht of pincode.
Bron: Informer

One Caseware: Caseware IDEA BV en Caseware Nederland BV versterken hun samenwerking binnen Europa (01-11-2023)
Caseware IDEA B.V. en Caseware Nederland B.V. bundelen vanaf 1 november hun krachten in het kader van ‘One Caseware’, onze term voor wereldwijde samenwerking als één enkele organisatie. Deze samenwerking komt tot stand vanuit onze regionale strategie ‘Think global, act regional’.
Bron: Caseware

Overname van iDEAL door het European Payments Initiative (EPI) afgerond (01-11-2023)
European Payments Initiative (EPI) is verheugd te melden dat de eerder aangekondigde overnames van de Nederlandse betaaloplossing iDEAL en de Luxemburgse technologieleverancier Payconiq International met succes zijn afgerond.
Bron: Currence en EPI

Van bon tot balans: de relatie tussen boekhouding, jaarrekening en winstaangifte 100% automatiseren (28-10-2023)
We richten ons met dit onderzoek op accountants- en administratiekantoren die de jaarrekening en de fiscale-aangifte (IB en VPB) samenstellen voor klanten. De vraag is nu welke kantoren het proces van boekingen aan de bron t/m genoemde rapportages (van record to report) 100% geautomatiseerd willen inrichten. En welke softwareleveranciers dat mogelijk gaan maken.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Integratie tussen SalesManager Software en Payt (10-10-2023)
Dankzij de integratie tussen SalesManager Software en Payt is het nu mogelijk om facturen die zijn gegenereerd in SalesManager direct online beschikbaar te maken in Payt. Vanuit dit platform kunnen de uiteindelijke facturen naar de klanten worden verzonden, inclusief een iDEAL- of PayPal-betaallink. Bovendien biedt Payt ondersteuning voor opties zoals Peppol en UBL.
Bron: Salesmanager

Gids Salaris- en HRM-software 2023/2024 (04-10-2023)
Met de "Gids Salaris- en HRM-software" biedt Onderzoeksbureau GBNED inzicht in het complete spectrum van toepassingen op het gebied van salaris- en HRM-software. Ook deeloplossingen als personeelsplanning en zelfroosteren. In de gids zijn zo'n 50 toepassingen in kaart gebracht. Ook wordt aandacht besteed aan cloud computing, elektronische gegevensuitwisseling, data-analyse en Beveiliging van persoonsgegevens en de AVG.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Nieuw: Cloudigy CRM, meer dan een CRM-systeem (04-09-2023)
Als Power Platform specialisten zijn we altijd bezig met het creëren van innovatieve apps voor onze klanten, maar ook zeker voor onszelf. Een van die apps die wij voor onszelf hebben ontwikkeld, een CRM-systeem, is uitgegroeid tot iets bijzonders en nu ook beschikbaar voor andere organisaties.
Bron: Cloudigy

De Belastingdienst en openstaande zaken RGS en Auditfile Financieel: voorstel voor afronden (29-08-2023)
De Belastingdienst was in 2012 een van de belangrijke organisaties bij het opstellen van de uitgangspunten rondom het tot stand komen van RGS. Het realiseren van die uitgangspunten bleek echter een brug te ver. Met als gevolg de nodige openstaande zaken ruim 10 jaar na dato. Ook de verdere ontwikkeling van de Auditfile Financieel (XAF) verdient al jaren opnieuw aandacht.
Bron: Boekhoudplaza.nl

Easy2audit transformeert IT-audits door efficientie en gebruiksgemak (16-08-2023)
Easy2audit introduceert tijdbesparende IT-auditsoftware die zonder technische kennis ingezet kan worden. Het handmatig uitvoeren van een IT-audit duurt tot 8 uur per systeem, met Easy2audit duurt dit minder dan 5 minuten. De software is ontworpen volgens hoge standaarden en zal de normen in de IT-auditingbranche herdefiniëren met efficiëntie, effectiviteit en eenvoud in het auditproces.
Bron: Easy2audit

BI en RPA: presentaties beschikbaar van 10 sprekers (02-06-2023)
Op woensdag 31 mei 2023 heeft in Expo Hoevelaken de praktijkdag "BI en RPA voor de accountancy" plaatsgevonden. Maar liefst 10 enthousiaste sprekers hebben hun kennis gedeeld met zo'n 130 aanwezige deelnemers. Presentaties van sprekers zijn nu online beschikbaar.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Terugblik met VWG Accountants en Belastingadviseurs op de Praktijkdag Scan, herken en factuurverwerking 2023 (19-03-2023)
Op 15 februari j.l vond de Praktijkdag Scan, herken en factuurverwerking 2023 plaats in de Expo in Hoevelaken. We blikken samen met Ronald Schetters van VWG Accountants en Belastingadviseurs terug op deze dag.
Bron: Zenvoices

Ondersteun je klanten optimaal door online samenwerking (19-03-2023)
Wie werkt er tegenwoordig niet in de cloud? In de afgelopen jaren is de manier waarop bedrijven met klanten omgaan ingrijpend veranderd. De opkomst van de digitale revolutie heeft ervoor gezorgd dat bedrijven in staat zijn om klanten beter te bedienen dan ooit tevoren. Bij veel kantoren zijn de voordelen van deze nieuwe manier van werken al bekend.
Bron: Visma

Timing kiest voor Pivoton en RecruitNow (03-02-2023)
Altijd werk voor iedereen, dat is de belofte van Timing. Die belofte vergt ook échte aandacht voor zowel de flex- en payrollkrachten, opdrachtgevers en intercedenten van Timing. Daarom koos Timing voor het beste van twee werelden: een geïntegreerde oplossing met Cockpit ATS van RecruitNow en Kentro van Pivoton.
Bron: Pivoton Software

Main verwerft een meerderheidsbelang in WeFact (31-01-2023)
Main Capital Partners (“Main”) kondigt vandaag de samenwerking aan met de Nederlandse facturatiesoftwarespecialist WeFact. Deze strategische samenwerking is gevormd om gezamenlijk de nationale en internationale groei van WeFact te versnellen.
Bron: Main Capital Partners en WeFact

PKIsigning: BTW-aangifte versturen via Digipoort en betalen via iDEAL (24-01-2023)
PKIsigning heeft deze week een belangrijke update uitgebracht die accountantskantoren helpt bij het proces voor de aangifte van omzetbelasting. Ondernemers geven eenvoudig hun goedkeuring op het XBRL-bestand en kunnen direct via iDEAL hun betaling regelen. Hiermee faciliteren accountantskantoren hun klanten en wordt betaalverzuim voorkomen.
Bron: PKIsigning

Jortt breidt uit met e-commerce platform jortt.shop (17-12-2022)
Een webshop beginnen is niet zo moeilijk. Daar zijn aanbieders genoeg voor. Maar dan begint het pas. Hoe zorg je dat je betaalt krijgt en het pakket verzonden wordt? En hoe verwerk je dat allemaal in de boekhouding? Nog los van alle juridische documenten waar je aan moet denken. Herroepingsrecht, Algemene Voorwaarden en het Privacy Statement… Voldoende drempels om menig ondernemer te doen stranden, nog voor de eerste verkoop is geweest.
Bron: Jortt

De verschillende facturatiemethoden van Urios: advocaten en juristen kunnen nu ook elektronisch factureren via Peppol (09-12-2022)
Urios is kantooradministratiesoftware voor advocaten en juristen. Het doel is om zo efficiënt en eenvoudig mogelijk dossiers en relaties te beheren, hierop tijd te schrijven en deze tijd te factureren. Hoe u factureert bepaalt u zelf: per post, per e-mail of via het Peppol-netwerk (hiermee loopt Urios voorop). Dit bepaalt u op relatieniveau.
Bron: Urios

Main verwerft Deense Workforce Management specialist TimePlan (23-11-2022)
Main Capital Partners kondigt de acquisitie van een meerderheidsbelang in TimePlan Software A/S aan, een toonaangevende leverancier van Workforce Management oplossingen. Samen met het management team zal Main TimePlan verder ondersteunen in hun internationale groeiproces en selectieve buy & build-strategie.
Bron: Main Capital Partners en TimePlan

Boekhoudsoftware en online betalingen: bekende betaalmethodes geintegreerd in het boekhoudpakket (08-07-2022)
Het is algemeen bekend dat facturen met goede betaalmogelijkheden, sneller betaald worden. Zeker als een onderneming veel facturen stuurt naar consumenten zijn online betaalmethoden onmisbaar. Een factuur voldoen via enkele klikken met een iDEAL transactie is sneller en minder foutgevoelig dan een bedrag, IBAN en omschrijving overtypen.
Bron: Moneybird

IBAN-Naam Check, afgelopen jaar 35.923.805 fraude waarschuwingen: 3 manieren om fraude te voorkomen (14-06-2022)
Factuurfraude neemt bij zakelijke transacties steeds ernstiger vormen aan. Bedrijven zoeken daarom naarstig naar manieren om hun Know Your Customer-processen in het CRM-systeem te verbeteren; voordat de betaling wordt doorgevoerd dus. Om factuurfraude te voorkomen moeten de 'KYC'-processen sterk verbeteren De gebruikte methodes hebben elk hun voor- en nadelen.
Bron: SurePay

Presentaties praktijkdag Practice management- en portaalsoftware beschikbaar (13-05-2022)
Op woensdag 11 mei 2022 vond in Hoevelaken de praktijkdag "Practice management- en portaalsoftware" plaats met enthousiaste sprekers, deelnemers en softwareleveranciers. Presentaties van sprekers en een tweetal rapporten zijn beschikbaar.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Bij Informer is innoveren een continu proces met o.a. RGS en AWA, eFactureren, eRetour en PSD2 (03-05-2022)
Automatisch ingevulde WinstAangifte (AWA) voor ZZP’ers, Retourberichten via Peppol en nieuwe API koppeling gaat nog voorbij PSD2. Met het boekhoudprogramma InformerOnline heb je als accountant of boekhouder toegang tot alle tools om op een moderne manier samen te werken met ondernemers. Verschillende innovaties en robots maken het mogelijk dat je als accountant minder tijd kwijt bent aan het boeken van een administratie en je meer kunt focussen op controle en advies.
Bron: Informer

De toegevoegde waarde van het boekhoudpakket AFAS SB+ (30-04-2022)
AFAS SB+ is een boekhoudpakket voor ondernemers en zzp’ers. Dat zit al in de naam: SB staat voor Small Business. Kleine bedrijven kunnen lezen en schrijven met deze software. Samen met hun accountant, want SB+ is ideaal voor accountantskantoren die de boekhouding doen voor mkb-bedrijven. En dan vooral in goede samenwerking.
Bron: AFAS

Robotisering(bots) voor accountants in de praktijk uitgelegd (09-03-2022)
Er wordt vaak gesteld dat ‘data’ het nieuwe goud is voor accountantskantoren, maar net als goud moet je data ook delven. En daar komt een robot bij kijken. Robots worden met de oplopende personeelstekorten steeds vaker ingezet voor simpele handelingen, maar ook om data te verrijken.
Bron: DOCCO

Informer vult nu automatisch winstdeel IB-aangifte in voor ZZPers (25-01-2022)
Na een traject van drie jaar heeft Informer vandaag in samenwerking met de Belastingdienst de nieuwe open innovatie ‘Automatisch ingevulde WinstAangifte’ (AWA) geïntroduceerd. Door middel van deze AWA wordt het doen van het winstdeel van de IB-aangifte een stuk gemakkelijker voor zzp’ers omdat zij automatisch het winstdeel kunnen invullen.
Bron: Informer

Moneybird lanceert boekhoudpakket met geïntegreerde betaalmethodes (24-01-2022)
Als eerste boekhoudpakket in Nederland lanceert Moneybird een feature waarin alle bekende betaalmethodes volledig geïntegreerd zijn in het boekhoudpakket. Met Moneybird Payments zet het softwarebedrijf steeds verdere stappen in het volledig automatiseren van de boekhouding.
Bron: Moneybird

e-Boekhouden.nl lanceert nieuwe koppelingen (16-01-2022)
Met onder andere Stella: de app voor ZZP en kleinbedrijf in de bouw. Maak offertes aan, plan klussen in en verstuur facturen allemaal vanaf uw telefoon. Koppel Stella aan uw e-Boekhouden.nl account, zodat de facturen direct in uw boekhouding worden verwerkt.
Bron: e-Boekhouden.nl

Online betalingen: de vele schakels en de rol van boekhoudsoftware (14-01-2022)
Online betalingsverkeer met banken biedt door SEPA steeds meer standaardisatie. Instant Payments, dat ook onder SEPA valt, heeft gezorgd dat interbancair betalen en ontvangen binnen 10 seconden is geregeld. En PSD2 heeft gezorgd voor betaalinitiatie- en rekeninginformatiediensten door Payment service providers. Online betalen via iDEAL of (internationaal) via PayPal is vandaag de dag de gewoonste zaak van de wereld.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

KING Software noemt 3 voorspellingen voor 2022: Meer groei, meer automatisering (06-01-2022)
Met de komst van een nieuw jaar waarin we nog vrij ver van het ‘oude normaal’ zitten, is het aan de ondernemer zelf om hoopvol naar de toekomst te blijven kijken. Om te blijven denken in oplossingen, zelfs tijdens uitdagingen. Ons advies? Durf strategische stappen te zetten en zet meer in op de automatisering van je terugkerende bedrijfsprocessen.
Bron: King Software

Verzamelfacturen in factuur- en erp-software: vloek of zegen (26-12-2021)
Stel je werkt met balieverkopen en monteurs van installatiebedrijven komen tot wel meerdere malen per dag onderdelen afhalen, waarvoor telkens een afleverbon met een apart ordernummer wordt afgegeven. In de meest ideale situatie worden de orders en of facturen direct elektronisch verzonden aan de afnemer. Ook worden regelmatig onderdelen terug gebracht.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED / UBL Ketentest

Informer lanceert als eerste nieuwe generatie open banking oplossing Rabobank (08-12-2021)
Na een succesvolle pilot met de Rabobank, heeft Informer als eerste toegang gekregen tot de door Rabobank nieuw ontwikkelde API koppeling. Met deze API kunnen bankgegevens direct in Informer worden ingeladen zonder tussenkomst van een derde partij. Deze koppeling is een logische vervolgstap op de recente PSD2 wetgeving voor open banking aangezien een aantal grote nadelen van PSD2 hierin worden opgelost.
Bron: Informer

Maak kennis met Visma eAccounting Accountancy: Ervaar de software zelf en stel direct uw vragen (27-10-2021)
Visma eAccounting Accountancy is speciaal ontworpen om in de eigen behoeften van kantoren te voorzien en biedt daarnaast uitgebreide mogelijkheden voor samenwerking met cliënten. Doordat u uw cliënten eenvoudig verschillende softwarediensten aan kunt bieden, transformeert uw kantoor al snel naar een high-level-servicekantoor. Bovendien breidt u de software makkelijk uit met apps, extra modules en diverse online oplossingen.
Bron: Visma

Zenvoices beschikbaar voor SAP Business One (19-10-2021)
Ook voor gebruikers van SAP Business One is Zenvoices nu beschikbaar. Zenvoices heeft het voor SAP Business One gebruikers mogelijk gemaakt om factuurverwerking te automatiseren, een digitaal goedkeuringsproces in te richten en de controle in het purchase to pay proces van de factuur met ontvangsten en inkooporders te automatiseren.
Bron: Zenvoices

Exact integreert nieuwe PSD2-bankkoppeling met Triodos en bunq in Exact Online (14-10-2021)
Exact Online ondersteunt met de nieuwe PSD2-bankkoppeling voortaan automatische verwerking van banktransacties vanuit Triodos en bunq-accounts, waardoor gebruikers meer real-time inzicht hebben in hun cijfers. Dat maakt Exact bekend in de Autumn ’21 Release.
Bron: Exact Software

Ondertekenwijzer: helpt bedrijven op weg met digitaal ondertekenen (30-09-2021)
IT-Adviesbureau DOCCO heeft de resultaten van haar jaarlijkse onderzoek naar de ontwikkelingen rond digitaal ondertekenen ondergebracht op ondertekenwijzer.nl. De website biedt waardevolle uitleg, essentiële achtergrondinformatie en een overzicht van meer dan 20 ondertekendiensten die in Nederland actief zijn.
Bron: DOCCO

Presentaties Seminar RPA en robotic accounting 29-9-2021 beschikbaar (28-09-2021)
Op woensdag 29 september 2021 heeft voor de vierde maal het "Seminar RPA en robotic accounting" plaatsgevonden te Lunteren. Met presentaties over PSD2: stand van zaken, ISO ADCS, Frauderisico's verminderen met de IBAN-Naam Check, RPA en AI in meerdere sectoren, Real-time reporting: de toekomst van btw, E-factureren en factuur retourberichten, Online betalingen via betaalplatformen en STIPAC: standaardisatie in de accountancy- en accountingsector.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Nieuwe partnerschap tussen Informer en Speedbooks (09-09-2021)
Informer en Speedbooks Online zijn sinds deze week een partnerschap gestart. De samenwerking houdt in dat de klanten van Informer hun boekhouding eenvoudig kunnen koppelen met de rapportagesoftware van Speedbooks. Doordat Speedbooks op een slimme manier de open API van Informer heeft gebruikt kunnen ondernemers op elk moment een realtime rapportage opvragen in Speedbooks met hun data uit Informer.
Bron: Informer

IT-integratiespecialisten Enable U en JNet gaan samen verder (27-08-2021)
Enable U neemt, in samenwerking met Vortex Capital Partners, JNet over. Door de combinatie van beide partijen ontstaat een sterke, onafhankelijke marktleider op het gebied van inter connectiviteits diensten en integratiesoftware in Nederland, met een zeer stevige positie in de publieke sector, onderwijs, gezondheidszorg, energie, telecom en finance.
Bron: Enable U

Slim en automatisch afletteren: doet uw boekhoudsoftware dat ook (26-08-2021)
Een bekend voorbeeld is het afletteren van openstaande posten (facturen) debiteuren en crediteuren. Met de mogelijkheid om kleine betalingsverschillen automatisch te signaleren en weg te boeken. En kan uw boekhoudsoftware ook automatisch afletteren bij mutaties op bepaalde grootboekrekeningen of andere boekingsdimensies, zoals kostensoorten, projecten of dossiers.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Informer deelt ervaring over privaat-publieke samenwerking (10-05-2021)
Het toepassen van een systematische aanpak voor het integreren van wettelijk fiscale vereisten in geautomatiseerde taken en processen is het kernpunt van de samenwerking van Informer met de Belastingdienst. Informer heeft haar boekhoudsoftware op zo’n manier ontwikkelt dat ondernemers die hun boekhouding in Informer doen, als vanzelf aan de regels voldoen: ‘compliance by design’.
Bron: Informer

Onderzoek naar de synergie tussen het Referentie GrootboekSchema en elektronisch factureren (11-04-2021)
Onderzoek in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) in hoeverre e-factureren en RGS elkaar kunnen versterken. Samengevat onder de noemer “Synergie RGS en e-facturatie”.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED in opdracht Ministerie BZK

Urios software voor advocatenkantoren viert jubileum met gratis webinars (07-04-2021)
Urios bestaat 20 jaar en viert dat onder meer met gratis webinars. De onderwerpen zijn: documenten en e-mails genereren, documenten beheren en elektronisch factureren. Urios is een kantooradministratiepakket voor kleine- en middelgrote advocatenkantoren.
Bron: Urios

Summit Datagedreven Workforce voor optimale medewerker betrokkenheid: online 15 april 2021 (30-03-2021)
Tevreden en betrokken medewerkers ‘maken het bedrijf’ en veel organisaties hebben duurzame inzetbaarheid hoog in de bedrijfsdoelstelling. Zeker in deze tijd. Hoe vertaal je deze doelstelling naar concrete acties in de dagelijkse operatie en met welke oplossingen kunnen de medewerker betrokkenheid vergroten? Schrijf je in voor deze online Summit waarin ORTEC haar visie en oplossingen rondom Datagedreven Workforce neerzet.
Bron: ORTEC

GreenCommerce Purchase App beschikbaar (09-03-2021)
Naast de Sales App, is softwarebedrijf JEM-id nu gestart met de ontwikkelingen van de Purchase App waardoor inkoop functionaliteiten ook beschikbaar worden binnen GreenCommerce Apps.
Bron: JEM-id

Otherside gaat met DiVitaal voor meer zelfregie en duurzame inzetbaarheid (08-03-2021)
In de afgelopen heeft softwarebedrijf Otherside At Work diverse partnerships gesloten met onder meer LDC, SKB, Webcamconsult en Johan. Aan dit rijtje kunnen zij nu ook DiVitaal toevoegen als partner van Otherside At Work. DiVitaal is een organisatie in de vitaliteitsbranche die duurzame inzetbaarheid en zelfregie meer naar de praktijk wil brengen.
Bron: Otherside At Work

Bankrekeningen koppelen aan PSD2: laat uw softwareleverancier, accountant of salarisadministrateur u daarvan profiteren? (08-12-2020)
Voor een efficiënte verwerking en inzicht wil je zoveel mogelijk digitaal en automatisch de relevante informatie ontvangen. Dit zorgt voor tijdsbesparing, minder fouten en actueel inzicht. Banktransacties zijn voor veel softwareoplossingen een fundamenteel onderdeel, zoals bij boekhoud- en ERP-pakketten. ook de mogelijkheid om te betalen via bankkoppelingen is erg interessant.
Bron: Bizcuit

CreAim: Omzetbelasting en Loonaangifte betalen via iDEAL en uitbreiding Digitale Services (01-12-2020)
Wij zijn trots met de nieuwe en innovatieve functionaliteit die wij lanceren in samenwerking met de Belastingdienst! Vanaf begin november is het mogelijk voor uw klanten om de aangiften Omzetbelasting en Loonaangifte gemakkelijk via iDEAL te betalen aan de Belastingdienst. En aangiften schenk- en erfbelasting nu ook beschikbaar binnen Digitale Services.
Bron: CreAim

Minox klanten starten eenvoudig met debiteurenbeheer in Payt (28-11-2020)
Minox kondigt vandaag de samenwerking aan met Payt. Hiermee versterkt de leverancier van online financiële bedrijfssoftware haar rijke ecosysteem voor haar klanten in het MKB, accountants en de administratiekantoren. Payt ontzorgt ondernemers door het debiteurenbeheer te digitaliseren en automatiseren. Vanaf heden kunnen gebruikers van Minox in enkele klikken starten met Payt.
Bron: Minox en Payt

Klantspecifieke dashboards maken met de Minox RGS Analyzer (20-11-2020)
De toegevoegde waarde van de accountant zit niet in het voeren van de boekhouding. Boekingen goed in het boekhoudpakket krijgen is een middel – het doel is om inzichten uit de boekhouding te krijgen en daar acties op te ondernemen die waarde toevoegen.
Bron: Minox

Otherside At Work en Visma Raet gaan een samenwerkingsverband aan (17-11-2020)
De klant centraal. Hét uitgangspunt van Otherside at Work en Visma|Raet. De samenwerking tussen deze partijen is daar het ultieme voorbeeld van. Met een integratie tussen de systemen van Otherside At Work en Visma|Raet worden organisatie-, medewerker- en verzuimgegevens uit Youforce automatisch gesynchroniseerd met Xpert Suite. Niks geen onnodige dubbele informatie invoeren, maar slimmer samenwerken met hetzelfde resultaat.
Bron: Otherside At Work en Visma | Raet

Elektronisch factureren: Waar moet de administrateur en controller rekening mee houden? (08-11-2020)
Zowel het formaat van elektronische facturen als het verzenden is geharmoniseerd in Nederland door gebruik te maken van UBL en PEPPOL. UBL (Universal Business Language) is al jaren het standaard formaat voor elektronische berichtenuitwisseling. Met Peppol kunnen organisaties in binnen- en buitenland e-facturen uit wisselen via een speciaal beveiligd netwerk.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Exact presenteert Autumn 20 Release (02-11-2020)
Met de Autumn ’20 Release kunnen ondernemers die met Exact werken handmatige processen en taken nog verder automatiseren en digitaliseren. Met de introductie van de no hands accounting add-on worden veel boekhoudtaken door de software overgenomen waarmee efficiëntie wordt vergroot en waardoor klanten meer grip krijgen op hun administratie en cashflow.
Bron: Exact Software

Full Finance: data-analyse helpt bij de afrekening van NOW 1.0 (29-10-2020)
Bijzondere tijden vragen om een bijzondere aanpak. We hebben dit jaar geleerd dat het (noodgedwongen) omarmen van innovaties kan leiden tot mooie resultaten. Data-analyse is ook zo’n innovatie die bij veel kantoren al lange tijd op de agenda staat, maar waarmee vaak nog geen concrete stappen zijn gezet. Met de afrekening van NOW 1.0 voor de deur lijkt dit het ideale moment om te starten.
Bron: Full Finance

De begrippen SAAS, PAAS en IAAS nader toegelicht (13-10-2020)
IaaS, PaaS en SaaS zijn ongetwijfeld cloud services waar je al eens van hebt gehoord. De drie termen verschillen maar één letter van elkaar, maar de verschillen zijn groter dan dat.
Bron: Hipex

Loket.nl lanceert iDEAL betaling loonaangifte (15-09-2020)
Loket.nl, marktleider op het gebied van online salaris en HR voor het MKB, lanceert vandaag een nieuwe en innovatieve functionaliteit. Loket.nl maakt het, in samenwerking met de Belastingdienst, mogelijk om de loonaangifte gemakkelijk via iDEAL te voldoen.
Bron: Loket.nl

De Menken Keuken kiest Infor M3 ERP-oplossing om groei en toekomstige doelen te realiseren (10-06-2020)
Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, maakt bekend dat De Menken Keuken zijn Infor M3 ERP (enterprise resource planning) oplossing heeft gekozen om groei te ondersteunen, de efficiëntie te verhogen en de bedrijfscontinuïteit te waarborgen.
Bron: Infor

GreenCommerce sluit externe partners aan om de ideale AGF software te creeren (02-06-2020)
Ondertussen heeft AGF software GreenCommerce een prominente positie ingenomen in de sector waarbij al meer dan 70 groente- en fruit bedrijven naar tevredenheid werken met het systeem. Omdat de trends rondom digitalisering en automatisering steeds sneller gaan, is softwareontwikkelaar JEM-id al een langere tijd bezig met de voorbereidingen om GreenCommerce te ontsluiten voor externe partijen.
Bron: JEM-id

Met SecureLogin betalen jouw klanten belasting met iDEAL (15-04-2020)
Door de aanhoudende vraag vanuit de markt naar een klantvriendelijke manier om aangiftes te versturen, heeft SecureLogin dit beantwoord. Wel zijn ze een andere weg ingeslagen dan de traditionele portalen, met als kers op de taart het betalen van de btw via iDEAL.
Bron: SecureLogin

Boetebeding in het ICT-contract? Deze 5 controlevragen moet u zeker stellen (19-03-2020)
Boetebedingen zijn de normaalste zaak van de wereld. Zeker in IT-contracten komen ze veelvuldig voor. Ideaal als financiële prikkel voor leveranciers. In de praktijk zitten er echter nogal wat addertjes onder het gras. Met deze 5 controlevragen bent u verzekerd van boetebedingen die wél werken.
Bron: ICT jurist Legalz

Ondernemers betalen eenvoudig hun omzetbelasting direct via iDEAL (12-03-2020)
Veel ondernemers herkennen dit verhaal wel na het doen van aangifte: € 50 boete! Omdat er een verkeerd bedrag is overgemaakt of te laat is betaald. Een paar euro te weinig door een type foutje of omdat het 16-cijferige betalingskenmerk verkeerd is overgenomen. Erg frustrerend natuurlijk!
Bron: Asperion

Nieuw bij e-Boekhouden.nl: btw-aangiftes betalen via iDEAL (28-02-2020)
Vanaf nu kunnen gebruikers van e-Boekhouden.nl hun btw-aangiftes direct afrekenen bij de Belastingdienst. Het was al mogelijk om de aangifte rechtstreeks te versturen vanuit het boekhoudprogramma naar de Belastingdienst, maar nu kan de aangifte ook nog meteen worden betaald.
Bron: e-Boekhouden.nl

Minox en Fiscaal-online.nl integreren via de RGS Brugstaat (21-02-2020)
Steeds meer accountants en ondernemers hebben geen behoefte meer aan uitgebreide jaarrekeningrapportages en willen daarom de cijfers vanuit de boekhouding direct in het fiscale pakket inlezen. Om dit mogelijk te maken is onderzoeksbureau GBNED vorig jaar een initiatief gestart: "het standaard koppelvlak RGS brugstaat".
Bron: Minox Online boekhouden en Fiscaal Online

PZO (Platform Zelfstandige Ondernemers) nieuwe kennispartner Informer (19-02-2020)
Zzp-belangenorganisatie PZO (Platform Zelfstandige Ondernemers) is de nieuwste kennispartner van Informer. Informer en PZO werken samen om zelfstandigen stappen te laten zetten als ondernemer. Dit gaat van kennis uitwisselen tot aan online boekhouden.
Bron: Informer

Nieuw: bestellingen en facturen matchen met Zenvoices (15-02-2020)
Zenvoices heeft het voor King en Exact Online gebruikers mogelijk gemaakt om inkoopfacturen automatisch te matchen met bestellingen en magazijnontvangsten, de verwerking van deze facturen te automatiseren en bij afwijkingen een afhandelingsproces op te starten. Met het verwerken van goederen- en logistieke facturen levert Zenvoices nu ook een bijdrage aan 'purchase-to-pay' processen.
Bron: Zenvoices

Minox en Unit4 Bedrijfssoftware demonstreren de nieuwe RGS brugstaat tijdens de week van RGS (02-12-2019)
Dat innovatie en samenwerking in de keten ook snel kunnen demonstreert het initiatief van onderzoekbureau GBNed in samenwerking met softwareleveranciers en de belastingdienst. Nadat in september de eerste gesprekken zijn gestart is medio november het standaard koppelvlak RGS brugstaat opgeleverd en slechts twee weken later hebben de eerste softwareleveranciers een werkende oplossing beschikbaar.
Bron: Minox en Unit4 Bedrijfssoftware

Nieuwe gids Salaris- en HRM-software 2019/2020: met ook aandacht voor de WW-premiesystematiek door de Wet arbeidsmarkt in balans -WAB - per 2020 (21-10-2019)
Onderzoeksbureau GBNED heeft voor het vierde achtereenvolgende jaar het aanbod van salaris- en HRM-software in beeld gebracht. Wat betreft salarissoftware ging de aandacht ditmaal speciaal uit naar ondersteuning van de WW functionaliteit (WW-premiesystematiek door de Wet arbeidsmarkt in balans - WAB - per 2020).
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Onderzoek Softwareleveranciers bepalend in transitie online accountantskantoor (13-06-2019)
Niet het einde van de afschrijvingstermijn, de looptijd van contracten of de bemensing: de keuze voor een administratie- of accountantskantoor om volledig online te gaan werken hangt af van het aanbod bij softwareleveranciers. Zeker 77% van de kantoren beoogt volledig online te werken binnen een aantal jaren. Het beperkte aanbod aan online software in de samenstelpraktijk en voor online dossiervorming is momenteel de bottleneck.
Bron: DOCCO

Met boekhoudpakket Gekko makkelijk facturen kunnen laten betalen door klanten (12-06-2019)
Vanochtend hebben wij bij Gekko voor onze 80.000 gebruikers een nieuwe functie gelanceerd waarmee ze heel makkelijk facturen kunnen laten betalen door hun klanten. iDEAL, Credit Card of zelfs Apple Pay, het kan nu allemaal! Hiermee wordt het voor de ZZP’er nog makkelijker om snel betaald te krijgen, wat zeker voor deze groep erg belangrijk is.
Bron: Gekko

Nieuwe boekhoudkoppeling tussen iMUIS Online en Simplicate (24-05-2019)
Goed nieuws voor klanten van iMUIS Online die met Simplicate werken. Combidesk biedt de mogelijkheid om automatisch een koppeling te maken tussen Simplicate bedrijfssoftware en iMUIS Online. Met de koppeling worden facturen en relaties voortaan automatisch bijgewerkt in de boekhouding.
Bron: MUIS Software

De salarisadministratie koppelen of integreren met de boekhouding? (11-05-2019)
Regelmatig spreek ik accountants die werken met de accountancysoftware van Exact en een verouderd salarispakket. Na met de financiële administratie over te zijn gegaan, komt de overweging de salarisadministratie te gaan voeren in Exact Online. Bijna altijd komt dan de discussie: koppelen of integreren met de boekhouding. Ik leg uit wat de verschillen zijn en wat het handigste is voor je kantoor.
Bron: Exact Software

Via boekhoudpakket 7x24 direct een factuur via Ideal betalen (05-05-2019)
Het credo van 7x24 is om het zelf online boekhouden voor de ondernemer begrijpelijker en laagdrempeliger te maken. Sinds kort is het mogelijk met de factuur in PDF-formaat direct een Ideal betalingsopdracht mee te sturen, zodat de afnemer betreffende factuur direct kan betalen. Naast het PDF-formaat wordt in het kader van elektronisch factureren ook altijd een factuur in UBL-formaat meegezonden.
Bron: 7x24

In negen stappen meer toegevoegde waarde voor uw cliënten (17-03-2019)
De checklist is bedoeld voor accountants- en administratiekantoren die van mening zijn dat ondernemers zakelijke coaching, toegevoegde waarde en voorspelbare tarieven op prijs stellen. Voor kantoren die waarde hechten aan up-to-date financiële informatie en inzicht voor iedere klant.
Bron: Visma

De Icorp Billing oplossing kan uw gehele uitgaande facturen stroom automatiseren (22-01-2019)
De Icorp Billing oplossing kan uw gehele uitgaande facturen stroom automatiseren. Deze oplossing is uitermate geschikt voor uw (complexe) billing processen waar sprake is van het verwerken van grote en kleinere volumes en het toepassen van ingewikkelde en uitgebreide calculatiemogelijkheden. Het is ERP onafhankelijk dus dat betekent dat het geen problemen met zich mee brengt wanneer u gebruik maakt van veel verschillende databases of applicaties voor de import van gegevens.
Bron: Diesis

Robotic accounting: automatisch boekhouden bij accountantskantoor KroeseWevers (13-12-2018)
In een accountantskantoor met 8 vestigingen en 300 medewerkers valt een hoop efficiency te behalen. En die potentiële tijdwinst omzetten in dienstverlening waar klanten blij van worden. KroeseWevers had daar wel oren naar en is met meerdere vestigingen gestart om de boekhouding te automatiseren via No hands accounting (Robotic accounting).
Bron: Exact Software

Presentaties beschikbaar van praktijkdag: scan, herken, elektronische factuurverwerking en robotic accounting 2018 (20-09-2018)
Op 19 september 2018 heeft de ICT Accountancy praktijkdag "scan, herken, elektronische factuurverwerking en robotic 2018" plaatsgevonden met onder andere praktijkervaring met scan- en herkentoepassingen en elektronische factuurverwerking op basis van UBL. Met speciaal aandacht voor robotic accounting, machine learning en online betalen.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Koppelverkoop Belastingdienst bij keuze boekhoudsoftware voor de ZZP-markt (22-03-2018)
Wat we ons afvragen is of de belastingdienst niet buiten haar boekje gaat nu zij openlijk zzp’ers werft om deel te nemen aan haar ‘proef’, waarbij diezelfde zzp’ers alleen de keuze hebben uit slechts een paar boekhoudpakketten die dus Zeker-Online gecertificeerd zijn. Zullen goede pakketten zijn, maar zijn dat in alle gevallen wel de beste oplossingen voor zzp’ers? Dat is volgens ons in elk geval niet aan de belastingdienst om te bepalen.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Review boekhoudpakket Stip-T: het beste uit twee werelden (28-02-2018)
Stip-T is een modern boekhoudpakket in een klassiek jasje. Niet alleen is dit pakket bijzonder volledig (wat je niet altijd kunt zeggen van de concurrenten), het voelt ook als degelijk en af, terwijl het toch een betrekkelijke nieuwkomer op de markt is. Stip-T combineert het beste uit twee werelden: je draait het programma niet direct in je internetbrowser, maar vanuit een cliënt die lokaal geïnstalleerd wordt.
Bron: Zijfers, Jules van Delden

Processen vereenvoudigen: koppel je webshop aan je administratie (09-02-2018)
Processen vereenvoudigen: het klinkt de webshop-ondernemer als muziek in de oren. Wie een webshop runt en een aparte administratie bijhoudt, loopt vaak tegen de nodige obstakels aan. Koppel jouw webshop aan je administratie en krijg overzicht in je gegevens. Artikelen met de voorraad, bijbehorende prijzen, tarieven en klantgegevens met prijsafspraken komen direct uit jouw administratie.
Bron: King Software

Review boekhoudpakket Jortt (23-01-2018)
Jortt – Boekhouden met een glimlach, is een bedrijf dat het boekhouden op een innovatieve manier wil veranderen. Hun filosofie is dat boekhouden vooral leuk moet worden, zoveel mogelijk automatisch zou moeten gebeuren en zo min mogelijk tijd zou moeten kosten. Een nobel streven.
Bron: Zijfers

Presentaties beschikbaar van Kennissessies over incassomachtigen, iDIN, iDEAL QR en digitaal zakendoen met de overheid (20-02-2017)
De aanwezigen, met name softwareleveranciers, zijn door de Betaalvereniging geïnformeerd over de nieuwe online producten Incassomachtigen, iDIN en iDEAL QR en tevens over de manier waarop zij deze kunnen implementeren en aanbieden aan hun klanten. Ook zijn de uitkomsten van de workshops "digitaal zakendoen met de overheid" teruggekoppeld door Het ministerie van Economische Zaken.
Bron: Kennisplatform administratieve software

Presentaties ICT Accountancy Jaarcongres 11-11-2015 beschikbaar: data-analyse, eFactureren, aangifte IB en VpB, RGS en UBL (13-11-2015)
Op woensdag 11 november 2015 vond in EXPO Hoevelaken voor de 14e maal het ICT Accountancy Jaarcongres plaats met ruim 260 deelnemers en 35 exposanten op de informatiemarkt. Een initiatief van Onderzoeksbureau GBNED in samenwerking met NOVAK. Actuele onderwerpen als Data-analyse, RGS, Elektronisch factureren met UBL, UBL-RGS pilot automatisch boeken en fiscale aangiftesoftware voor de IB en VpB passeerden de revue.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED & Novak

Terugblik praktijkdag juni 2015: ketenoptimalisatie en eFactureren met UBL (06-07-2015)
De ICT Accountancy praktijkdag "Scannen, herkennen en elektronische factuurverwerking" in juni 2015 stond met name in het teken van "Ketenoptimalisatie binnen de accountancy". Begrippen als scannen, herkennen, eFacturen, ketenoptimalisatie en UBL stonden centraal deze dag. Met een uitgebreide presentatie van Deloitte over Ketenoptimalisatie.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED

Terugblik en presentaties praktijkdag webwinkels en boekhouden 2014 (26-09-2014)
Op 23 september 2014 is voor de eerste maal de "ICT Accountancy praktijkdag Webwinkels en boekhouden" gehouden in Hoevelaken. Er komt heel wat kijken bij het opzetten en beheren van een professionele webwinkel met alle koppelingen, zoals naar betaalsystemen, de boekhouding en eventueel naar een kassasysteem en voorraadbeheer. En dan zijn er nog de juridische aspecten.
Bron: Onderzoeksbureau GBNED



Onerzoeksbureau GBNED