Softwarepakketten.nl

Raadplegen pakketwaardering

Pakket Kluwer Belastingpraktijk IB/VPB
Omschrijving IB/VPB-aangiftesoftware voor en door professionals.
Leverancier Wolters Kluwer a Wolters Kluwer business
Versie pakket
Prijsindicatie Vanaf 0,99 per aangifte
Onderhoudskosten geen
Waardering pakket Positief Negatief Aantal stemmen [ 14 ] / Waardering gemiddeld [ 3.93 ]

Gegeven mening(en) over het pakket Waardering voor (cijfer van 1-10)
Ik gebruik KBP Cloud. De ondersteuning van Kluwer op dit pakket is zwaar onder de maat. Gemelde problemen worden niet opgepakt. Je krijgt gewoon geen antwoord op gestelde vragen en als je vraagt waarom er geen antwoord wordt gegeven wordt er hautain gereageerd en krijg je nog steed geen antwoord. Ik had ook de deponeringsmodule aangeschaft en daarop was de support nog beroerder (ik wist niet dat dit kon). Omdat ze dit niet zelf gemaakt hebben heeft de helpdesk de mogelijkheid om je van het kastje naar de muur te sturen, en weer terug. Daar maken ze dan ook dankbaar gebruik van. Ik kan dit pakket niet aanraden.
Marcel Wiegers / Datum: 08-02-2018
Documentatie 3
Bedieningsgemak / gebruik 4
Prijs/prestatie (kosten) 4
Service door leverancier 1
Functionaliteit pakket 3
Totaalcijfer 3
Ik heb geprobeerd conatct opnemen met onze account manager. Ze weten niet wie onze account manager is, van Helpdesk krijg je geen steun, geen hulp, verbindingen met klantenservice worden afgebroken, overschakelen van persoon op persoon meerdere keren, ik ga abonnement op Kluwer opzeggen!!
Aneta Kipa / Datum: 17-01-2018
Documentatie 1
Bedieningsgemak / gebruik 1
Prijs/prestatie (kosten) 1
Service door leverancier 1
Functionaliteit pakket 1
Totaalcijfer 1
Grote problemen met het KBP pakket van Kluwer. Vorig jaar overgestapt van Elsevier naar Kluwer o.a. vanwege de steeds maar stijgende kosten. Achteraf had ik dat nooit moeten doen. Er zitten fouten in de software, met name wanneer het gaat om aangiften met buitenlands inkomen. Het nieuwe belastingverdrag met Duitsland is schijnbaar onbekend bij Kluwer. Oplossingen komen er vooralsnog niet. Dan maar de aangiftes via de software van de Belastingdienst versturen. De klant moet immers geholpen worden. Bij de aanschaf van het pakket zijn allerlei beloftes gedaan, o.a. het geheel migreren van de aangiftes vanuit Elsevier naar Kluwer. Op die manier had ik al een referentiejaar. Achteraf was dat technisch niet mogelijk. Een deel van de rekening heb ik niet betaald. Ik hoop dat de zaak zich verbetert, anders stap ik weer over naar Elsevier. Veel keuze is er niet in aangiftesoftware.
administratiekantoor Rooks / Datum: 22-03-2017
Documentatie 4
Bedieningsgemak / gebruik 5
Prijs/prestatie (kosten) 3
Service door leverancier 2
Functionaliteit pakket 6
Totaalcijfer 4
Inmiddels werken we al enige maanden met KBP Cloud, en ik moet zeggen het bevalt goed. Ik zou niet meer terug willen naar SDU. Prima helpdesk en de gemelde problemen worden goed opgepakt. Regelmatig worden er ook nieuwe items in het programma gevoegd, wat het werken weer een stuk plezieriger maakt. Het werken in de cloud is prima geen gedoe met backups en installatie. In het begin vinden de meeste het programma ingewikkeld, na verloop van tijd handig als je eenmaal de weg weet, zelf heb ik nogal wat uitgedokterd over de buitenlands belastingplichtigen maar dat werkt inmiddels naar behoren. Belastingen aangiften kunnen nou eenmaal ingewikkeld zijn.
julien / Datum: 05-07-2016
Documentatie 6
Bedieningsgemak / gebruik 7
Prijs/prestatie (kosten) 8
Service door leverancier 6
Functionaliteit pakket 6
Totaalcijfer 8
Voor het eerst sinds jaren ben ik als belastingconsulent zeer teleurgesteld in in het gebruik van Kluwer KBP. Steeds vaker heb ik problemen met het verzenden van de reeds ingevuld belastingaangiften, waarbij ik telkens de helpdesk moest raadplegen. Zo ben ik al heel snel door mijn eerste 10 Service activatiecodes heen. Ook ontbrak het aan heldere instructie hoe om te gaan met dit aangifte programma. Voor zo ver al al instructie beschikbaar was, betrof dit de software van vorig jaar, waar we nu niets aan hebben. Inmiddels is er nieuwe instructie beschikbaar, maar die geeft geen relevante informatie over het huidige programma. Nu ik heel vaak de helpdesk heb moeten bellen ben ik door mijn eerste 10 Service activatie code's heen. Dat was de reden da tik nog een om extra service activatiecode's had gevraagd. Die kon ik alleen maar krijgen tegen betaling van 100,-. Omdat ik de mijn calls had gebruikt voor technische vragen. Kortom de service van Kluwer is in dit geval heel slecht en door het gebrek aan juiste instructie wordt ik op extra kosten gejaagd. Dit getuigd niet van klant vriendelijkheid.
Ton Evers / Datum: 22-02-2016
Documentatie 4
Bedieningsgemak / gebruik 5
Prijs/prestatie (kosten) 4
Service door leverancier 4
Functionaliteit pakket 4
Totaalcijfer 5
De recentie van Martin komt zo te zien van een concurrent van Kluwer.Kwalijke zaak. Dit soort anonieme recenties zouden geweigerd moeten worden. WR Advies Breda
WR Advies / Datum: 05-10-2015
Documentatie 5
Bedieningsgemak / gebruik 5
Prijs/prestatie (kosten) 5
Service door leverancier 5
Functionaliteit pakket 5
Totaalcijfer 5
oprstap uit Elsevier ivm prijs... erg wennen niet erg intuitief/gebruiksvriendelijk verschillen commerciele en fiscale cujfers... puzzelen consolidatie meerdere bv's.... erg omslachtig traag uitdraai op papier... ok eerder Tcknow geprobeerd.... nog erger... nog een keer overstappen van Elsevier.??? nee !!!
martin / Datum: 07-08-2015
Documentatie 2
Bedieningsgemak / gebruik 4
Prijs/prestatie (kosten) 5
Service door leverancier 4
Functionaliteit pakket 6
Totaalcijfer 5
Rond uit een drama pakket. Was overgestapt van Elsevier naar dit pakket vanwege de enorme en almaar groter wordende prijsstijgingen van BAS. Met Kluwer eindeloze hoeveelheid problemen met dit pakket, onoverzichtelijk, je moet er eerst uit en dan weer in om alles door te laten rekenen (updaten van de records) anders zie je het verschil niet. Invul regels die buiten beeld vallen, nodeloze vinkjes die er wel of niet geplaatst moeten worden, ernstige problemen met de aftrek van lijfrente en berekening vrije ruimte, en zo kan ik nog wel uren doorgaan. Er is gewoonweg geen goeie handleiding voor dit pakket, want waar begin je in godsnaam? De helpdesk is al even onbereikbaar als waardeloos. Kijk op de site van de belastingdienst hoe die dat doen met een eenvoudig vraag en antwoord spel, zo loop je de hele aangifte door en kan er eigenlijk niks fout gaan Hun prijs voor het pakket is dit jaar weer gestegen, dusdit jaar ga ik toch omzien naar iets anders.
H. Wareman / Datum: 06-02-2015
Documentatie 1
Bedieningsgemak / gebruik 3
Prijs/prestatie (kosten) 4
Service door leverancier 2
Functionaliteit pakket 5
Totaalcijfer 3
Eind vorig jaar overgestapt van Elsevier CAS/BAS/VPB naar Kluwer KBP. Deze software zou in de cloud beschikbaar zijn in 2014 maar dit bleek later in een citrix omgeving te zijn. Daarnaast in januari 2014 de verrassing dat Kluwer de klant recht geeft op 10 gratis calls naar de telefonisch helpdesk. Daarna moet je betalen voor 10 nieuwe calls. Dit beleid wordt gevoerd om voldoende tijd vrij te maken voor te stellen vragen. Wat is dit voor service? Het programma werkt traag en is storingsgevoelig en slaat op tilt als je snel gegevens wilt invoeren. De vrije calls werd door mij al heel snel verbruikt om het programma weer storingsvrij te krijgen. Aan inhoudelijke vragen kwam ik niet toe. Resetten en daarna weer verder ploeteren. Verder is in de citrixomgeving de standaardbrief via Word niet op te slaan dus elke keer aanpassen en lang wachten voordat deze op het scherm verschijnt. Mijn ongenoegen geuit naar de helpdesk en contactpersonen. Vol begrip, erkennen dat het citrix verhaal nog niet goed uit de verf komt en dat het later wel beter zal worden. Het systeem is iets in snelheid verhoogd, maar je komt daar niet veel verder mee. Recentelijk weer eens gebeld voor een melding in het programma dat een vraag in de aangifte opnieuw moet worden doorlopen anders kun je geen aangifte in XBRL indienen. Procedure gedaan zoals weergegeven, alleen er gebeurt niets. Helpdesk niet te bereiken omdat de activatiecode is verlopen en de verbinding wordt verbroken. Contactpersoon maar weer gebeld maar is niet bereikbaar en zal mij misschien later terugbellen. Een en al ergernis dat ik ervaar. Ik goede recensies over Tecknow die de klant wel centraal stelt in plaats van het produkt.
R. Klaver / Datum: 26-08-2014
Documentatie 1
Bedieningsgemak / gebruik 2
Prijs/prestatie (kosten) 2
Service door leverancier 2
Functionaliteit pakket 2
Totaalcijfer 2
Werk reeds sinds de 80 jaren met Kluwer, Klubas DOS was top. Kluwer Compact was verschrikkelijk. Aan KBP heb ik zeer moeten wennen in de begin jaren ging er van alles fout en mis oa met koppelingen tussen aangifte en de gekoppelde ondernemingen, ik heb toen aan een overstap gedacht. Nu is het een prima gebruiksvriendelijk programma met een goede helpdesk. Prive gebruik ik KBP en op kantoor SDU een wereld van verschil SDU staat stil en probeer maar eens een medewerker van SDU aan de lijn te krijgen
julien / Datum: 05-08-2014
Documentatie 6
Bedieningsgemak / gebruik 8
Prijs/prestatie (kosten) 6
Service door leverancier 6
Functionaliteit pakket 7
Totaalcijfer 7
Onlangs KBP-softeware ontvangen. Krijg het programma niet goed werkend. Probs met de database. In december 2013 tijdens het zoeken naar nieuwe software is door Kluwer te kennen gegeven dat support tot aan het gaatje gaat. Al moeten we bij u op kantoor komen, we krijgen het programma niet draaiend... Helaas, na aantal weken nog steeds niet functionerend.
Paul Janssen / Datum: 26-03-2014
Documentatie 6
Bedieningsgemak / gebruik 3
Prijs/prestatie (kosten) 3
Service door leverancier 3
Functionaliteit pakket 3
Totaalcijfer 3
Ik ben al jaren fervent gebruiker van het BAS-programma van Elsevier, maar vond het eens tijd worden om eens verder rond te kijken. Uiteindelijk bij Kluwer een demo-toegang gevraagd voor KBP. Uiteraard mijn eigen (ZZP'er) aangifte in de demo-versie ingevoerd. Wat schetst mijn verbazing: er zitten levensgrote verschillen tussen wat bij het 'invoerscherm' als belastbaar inkomen, teruggaaf IB en teruggaaf ZKV vermeld staat ten opzichte van het fiscaal rapport. De gegevens zoals in het fiscaal rapport staan zijn de juiste! Waarom staan er dan bij de invoerschermen heel andere bedragen? Reactie van helpdesk Kluwer: Wat wij in ieder geval stellen is dat KBP berekeningen kloppend zijn. Natuurlijk!!!!!
Arie Roodbol / Datum: 03-03-2014
Documentatie 6
Bedieningsgemak / gebruik 1
Prijs/prestatie (kosten) 6
Service door leverancier 6
Functionaliteit pakket 1
Totaalcijfer 3
Mijn ervaring met Kluwer wordt toch wel ernstig somber. Bij aangifte controle blijkt dat kluwer met het berekenen van de ick volledig de mist in gaat. Probleem meerdere malen neergelegd bij Kluwer maar houden vol dat het programma goed rekent. Vervolgens de definitieve aangifte er bij gepakt en ja hoor de afwijking blijft. Maw kluwer geeft een terug gaven aan van 1159 terwijl het 2563 moet zijn. Knap hoor Kluwer gewoon volhouden. En dit dus in vele aangiftes.
vd Bosch / Datum: 24-10-2013
Documentatie 4
Bedieningsgemak / gebruik 4
Prijs/prestatie (kosten) 5
Service door leverancier 3
Functionaliteit pakket 3
Totaalcijfer 4
Bij dit programma krijg ik heel sterk het gevoel dat het technisch is georinteerd waaraan ik me als gebruiker moet aanpassen. Een klein voorbeeld: het laat me een lijst zien met alle mogelijke fouten in een aangifte en alleen diegene waar een vinkje voor staat gelden. Waarom niet alleen die foutmelding toten die van toepassing is. Verder lopen schermen vaak helemaal uit beeld, waardoor ik het overzicht kwijtraak. Laatst heb een zeker een half uur gezocht waarom ik bij de bijleenregeling een specificatieregel onderaan het invulscherm niet kon invullen. Bleek dat ik helemaal bovenaan (dus buiten beeld) eerst een optie moest aanvinken om die regel toegankelijk te maken! Daarbij is het de vraag waarom ik eerst deze optie moet aanvinken. Als ik niets invul is deze toch gewoon niet van toepassing?! Verder heb ik in eerste instantie goede ervaringen met de helpdesk gehad (die is dan ook zeker nodig, de documentatie laat te wensen over). Maar onlangs zag ik dat bij de conversie van 2010 naar 2011 de gebruikte reserveringsruimte niet goed werd gebruikt. Daar maakte ik melding van en kreeg ik als reactie op dat dat in 2012 was veranderd. Maar wat heb ik daar aan in 2011? Dan moet het al goed werken. En als het technisch niet mogelijk is moet er ergens een waarschuwing staan dat er bij het invullen op moet worden gelet en dat dit handmatig moet worden hersteld indien nodig. Toen ik dat aangaf kreeg ik als antwoord: "in 2012 staat de wijziging in het wijzigingsoverzicht. In 2011 hoeft het niet in het wijzigingsoverzicht te staan want is er niets gewijzigd." Geen woord over dat er eigenlijk wel zou moeten worden gewaarschuwd dat ik het resultaat niet zo maar overneem. Toen ik Kluwer erop wees dat daar niet op was in gegaan, kreeg ik geen reactie. Overigens zat er in de verwerking van de gebruikte reserveringsruimte in 2012 nog steeds een fout, waardoor ik toch zelf alles weer moet controleren. Nog een laatste voorbeeld, waarom moet ik bij de toeslagen de gegevens van de kinderen opnieuw opnemen als ik ze al eerder in de aangifte heb opgenomen? Daar is een computer toch voor? Ik ben ooit overgestapt van Elsevier naar Kluwer nog voordat ik van de site Softwarepakketten af wist. Elsevier werd me veel te duur, maar vond ik wel goed en vooral gebruikersvriendelijk. Toen ik was overgestapt naar Kluwer vond ik het programma wel onhandiger, maar had het er voor de lagere prijs wel voor over. Ik kan gelukkig heel goed met computers overweg, dat scheelt. Maar na 2 jaar te hebben gewerkt met Kluwer wil ik er hard gillend weg. Het programma sleept volgens mij nog een hele erfenis uit het DOS tijdperk met zich mee, waardoor het niet gebruikersvriendelijk is en ik continu het gevoel heb dat ik me aan de software moet aanpassen. Mijn allergrootste frustratie is echter dat ik zo gigantisch veel (onbezoldigde) indirecte tijd aan het pakket (heb) moet(en) besteden. Dat is gewoon niet normaal. Mijn grens is nu bereikt en ga overstappen. Gezien de beoordelingen op deze site ga ik Tecknow maar eens proberen.
Pim Joosten / Datum: 09-06-2013
Documentatie 3
Bedieningsgemak / gebruik 2
Prijs/prestatie (kosten) 1
Service door leverancier 6
Functionaliteit pakket 4
Totaalcijfer 2

U kunt onderstaand uw mening opgeven over het pakket (NIET bestemd voor leveranciers van het pakket).

Let op:
Als u een reactie opgeeft gaan wij er vanuit dat u een geregistreerde gebruiker bent van dit pakket.
Wij behouden ons het recht voor dit laatste te controleren, i.v.m. de betrouwbaarheid van de informatie op onze website.

Na uw opgave ontvangt u automatisch een e-mail ter controle. Na bevestiging van die e-mail wordt uw reactie opgenomen en zichtbaar.

(zoals getoond aan bezoekers, desgewenst bedrijfsnaam, maar niet anoniem)
(Aan dit emailadres wordt een e-mail ter controle gezonden. Dit adres is niet zichtbaar voor andere bezoekers.)

Uw toelichting




Onerzoeksbureau GBNED