Softwarepakketten.nl

Raadplegen pakketwaardering

Pakket Nextens IB Programma
Omschrijving ht programma voor aangiften Inkomstenbelasting en premieheffing.
Leverancier Reed Business bv
Versie pakket
Prijsindicatie vanaf 610,-
Onderhoudskosten de service fee bedraagt 18% van het afgenomen softwarepakket
Waardering pakket Positief Negatief Aantal stemmen [ 6 ] / Waardering gemiddeld [ 4.83 ]

Gegeven mening(en) over het pakket Waardering voor (cijfer van 1-10)
Ruim 25 jaar werk ik nu met de software aangifte CAS, VPB en IB (Reed) Elsevier. In 2016 ben ik overgestapt van de desktopversie naar de online versie Nextens. Het was even wennen. Vandaag had ik een probleem met het aanvragen van uitstel voor de IB en VPB. Na een telefoontje met de helpdesk werd ik op een zeer prettige manier snel en vakkundig geholpen. Het invullen van de belasting aangiftes loop net zo goed als vroeger. Dit jaar heb ik geen kinderziektes meer kunnen ontdekken. De software lijkt aan de wat dure kant. Je hebt er wel een goed product voor.
Jan / Datum: 01-06-2018
Documentatie 9
Bedieningsgemak / gebruik
Prijs/prestatie (kosten) 8
Service door leverancier 10
Functionaliteit pakket 8
Totaalcijfer 9
na enkele weken van pure ellende vandaag 1e paasdag weer niet werkbaar. aangiften kunnen niet geopend worden. is al een paar keer geweest de laatste paar weken. wij krijgen veel last met onze klanten en Reed geeft niet thuis. tijd voor een collectieve claim lijkt me.
F vd Meeren / Datum: 27-03-2016
Documentatie 3
Bedieningsgemak / gebruik 3
Prijs/prestatie (kosten) 1
Service door leverancier 1
Functionaliteit pakket 3
Totaalcijfer 2
Vergeleken met het programma van de belastingdienst heeft het programma weinig meerwaarde. Wordt bij de belastingdienst de gegevens vooringevuld, bij elsevier nextens moeten de gegevens zelf ingevoerd worden. Had de belastingdienst soms storingen, elsevier nextens heeft ook vaak storingen: ik heb verscheidene keren een klant weer naar huis moeten sturen omdat er niet ingelogd kon worden of omdat het systeem vastliep. Ook kon niet altijd de gegevens geconverteerd worden. De enige meerwaarde ligt in de aanwezigheid van de database. De server is dus regelmatig niet bereikbaar terwijl er wel een bedrag daarvoor in rekening wordt gebracht van 135,-- incl.btw per jaar. Je zou ook verwachten dat de uitstelregeling in het basisprogramma zou worden verwerkt maar dat is niet het geval daar moet weer extra voor worden betaald (500,-- incl. btw per jaar)
hans / Datum: 24-03-2016
Documentatie 6
Bedieningsgemak / gebruik 6
Prijs/prestatie (kosten) 6
Service door leverancier 6
Functionaliteit pakket 6
Totaalcijfer 6
Helaas is onze eerste ervaring met Nextens ook niet euforisch. Zoals het van te voren werd gebracht, zou het vele voordelen geven. In de praktijk echter is het pakket (behoorlijk) trager dan de desktopversies bestaat telefonisch kontakt alleen uit de melding:"stuur maar een email". De afwikkeling laat dan wat op zich wachten zodat de werkzaamheden op kantoor stagneren. Mogelijk is er nog een weg terug? update: toevallig (?) vandaag weer telefonisch kontakt gehad met de helpdesk en nu wel telefonisch geholpen. Over een uur zou alles geregeld zijn (er moest geherindexeerd worden) en het lijkt er op dat dit ook is gelukt....
De Roo & Partners / Datum: 18-03-2015
Documentatie 6
Bedieningsgemak / gebruik 6
Prijs/prestatie (kosten) 5
Service door leverancier 2
Functionaliteit pakket 3
Totaalcijfer 4
Toen ik las over Nextens, online aangifte doen voor IB, BTW, VPB werd ik heel enthousiast. In december 2014 begonnen te werken met dit pakket. Mijn enthousiasme is inmiddels geheel verdwenen en heeft plaats gemaakt voor frustatie en boosheid. Veel functies werken niet goed. Een simpele vraag aan de helpdesk duurt langer als een week voordat die is beantwoord. Een zeer slechte start voor dit pakket, ik heb er inmiddels heel veel spijt van! In theorie een hele mooie oplossing maar op dit moment is het een drama. Ik hoop dat het spoedig verbetert.
Ron de Kort / Datum: 20-02-2015
Documentatie 6
Bedieningsgemak / gebruik 6
Prijs/prestatie (kosten) 6
Service door leverancier 1
Functionaliteit pakket 4
Totaalcijfer 5
Wij hebben als kantoor de fout begaan om per eind 2014 over te gaan van de desktop versies van Elsevier naar Nextens. We hebben het een maand geprobeerd en het is ons niet bevallen. De functionaliteit is veel beperkter dan van de desktop versies CAS/BAS/VPB. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om aangiftes op datum indienen te sorteren of retourberichten van de Belastingdienst in te lezen. Verder werken niet alle functies goed. Het inlezen van aangiftes gaat vaak fout. Sinds dit jaar hebben wij geen toegang meer tot onze VPB aangiftes. De helpdesk is niet in staat dit snel op te lossen. Over de desktop versies CAS/BAS/VPB zijn wij wel tevreden.
Waack Accountants / Datum: 05-01-2015
Documentatie 6
Bedieningsgemak / gebruik 7
Prijs/prestatie (kosten) 6
Service door leverancier 3
Functionaliteit pakket 1
Totaalcijfer 3

U kunt onderstaand uw mening opgeven over het pakket (NIET bestemd voor leveranciers van het pakket).

Let op:
Als u een reactie opgeeft gaan wij er vanuit dat u een geregistreerde gebruiker bent van dit pakket.
Wij behouden ons het recht voor dit laatste te controleren, i.v.m. de betrouwbaarheid van de informatie op onze website.

Na uw opgave ontvangt u automatisch een e-mail ter controle. Na bevestiging van die e-mail wordt uw reactie opgenomen en zichtbaar.

(zoals getoond aan bezoekers, desgewenst bedrijfsnaam, maar niet anoniem)
(Aan dit emailadres wordt een e-mail ter controle gezonden. Dit adres is niet zichtbaar voor andere bezoekers.)

Uw toelichting




Onerzoeksbureau GBNED