Agenda
Praktijkdag Practice management software
Datum | 14-05-2025 |
Duur | 10:30 - 17:00 uur |
Inleiding
Geïnteresseerden inzicht bieden in visie, ontwikkeling en oplossingen gericht op "Practice management". Oftewel de backoffice processen van een accountants-, administratie- en belastingadvieskantoor. Met functies als relatiebeheer, compliance en klantacceptatie, digitaal dossierbeheer, document management, urenregistratie en declareren c.q. factureren, procesbeheer (met workflow), planning & control, correspondentie, portaalfunctionaliteit, digitaal ondertekenen, managementrapportage en koppelingen.
Een belangrijk aandachtspunt zijn afhankelijkheden. Practice management betekent niet per definitie dat een oplossing alle gewenste modules bevat. Vaak is sprake van een ‘best of breed’ oplossing. Welke (deel)oplossingen sluiten dan het beste op elkaar aan? Ook de koppeling c.q. integratie met bestaande administratiesystemen is een aandachtspunt. Zo zit niemand erop te wachten om relatiegegevens handmatig in te voeren of te wijzigen in verschillende softwaresystemen.
Hoe efficiënt zijn de oplossingen vandaag de dag in de praktijk? Welke functionaliteit wordt geboden? Wat zijn eventuele valkuilen en wat kun je van elkaar leren?
Dit is de insteek van de praktijkdag "Practice management software" op woensdag 14 mei 2025.
Doelgroep
Financials, accountants-, administratie- en belastingadvieskantoren, softwareleveranciers en andere geïnteresseerden die geïnformeerd willen worden over de laatste stand van zaken op het gebied van Pratice management software.
Programma (onder voorbehoud)
Ontvangst vanaf 10:00 uur met koffie.
10:30 uur
Inleiding en overview rapport "Practice management software voor de accountancy 2025".
80 functies en eigenschappen in beeld gebracht en zo'n 25 toepassingen.
Door dagvoorzitter Gerard Bottemanne, Onderzoeksbureau GBNED.
10:50 uur
Goed Practice management: afstemmen interne kantoorprocessen is voorwaarde
Practice managementsoftware voor de accountancy is er in vele soorten en maten, als suite, als best of breed en steeds meer in de cloud. Welke software oplossingen je ook kiest, goed afstemmen van kantoorprocessen is voorwaarde voor een succesvolle implementatie.
Adriaan Heijboer, mede oprichter van Bottleneck.it, is expert in het optimaal inrichten van processen binnen accountantskantoren. Adriaan kent door zijn bedrijfseconomische achtergrond en jarenlange praktijkerving in de accountancysector als geen ander de in- en outs van kantoorprocessen en de ondersteuning daarvan door practice managementsoftware. Adriaan legt haarfijn uit wat de aandachtspunten zijn bij verschillende kantoorprocessen en geeft nuttige tips over de implementatie van practice managementsoftware.
11:20 uur
Microsoft tools voor Practice management
Vrijwel alle accountants- en administratiekantoren werken standaard met Microsoft tools, deze zijn vooral verzameld in de Microsoft 365 suite. De Microsoft Office toepassingen Word, Excel, PowerPoint en Outlook zijn bekend, maar er is meer. Microsoft Teams, SharePoint Online, Power Apps, Power BI, Planner, Loop, enz... En ook die kunnen waardevol zijn voor jullie organisatie
Henk Overbosch is consultant bij yellow arrow en strategisch adviseur voor accountancykantoren. Henk laat tijdens deze sessie zien hoe je deze oplossingen, binnen een accountantskantoor, effectief kunt inzetten. Daarbij wordt ook aandacht besteed aan het Microsoft Azure platform dat onderdeel uitmaakt van hetzelfde ECO systeem.
11:50 uur
Leveranciersmarathon
Tijdens korte (10-minuten) sessies presenteren aanbieders hun practice management tools en eventuele noviteiten. Op deze wijze krijgen de deelnemers in een relatief kort tijdsbestek inzicht in de tools en mogelijkheden daarvan. In de pauze of na afloop is er ook tijd voor vragen vanuit de deelnemers.
AdminPulse by Visma;
AdminPulse is een all-in-one CRM voor accountants. Als het hart van jouw kantoor biedt AdminPulse een uniek 360° zicht op je klanten met een overzicht van alle communicaties, taken, facturen, documenten en wettelijke verplichtingen waaronder de kwaliteitstoetsing.
SultanCRM;
Sultan CRM voor accountants is CRM software, speciaal gemaakt voor het accountantskantoor. Met projectbenadering en budgetbewaking. Specifiek ingericht met extra tools als projectregistratie, budgetbewaking, compliance en rapportage.
Hix;
Bij Hix maken wij de toegang tot online applicaties makkelijker, beheersbaar en vooral veiliger. Wij geloven in een uniforme communicatie tussen accountants- en administratiekantoren en haar klanten. Of het nu gaat om een aangifte, een jaarrekening of een vergeten bon of factuur. Werk veilig met Single Sign On en deel aangiftes en andere documenten met je klant.
Mijn Kantoor;
Mijn Kantoor is een integratie- en communicatie platform. Het integreert met de administratie, loonverwerking, fiscale aangiften of dossier. Het CRM is geïntegreerd met de klant- en teamcommunicatie, klant processen, taken en het online dossier. Het platform borgt compliance met betrekking tot de WWFT, klant acceptatie, NV COS en de AVG.
12:30 uur
Pauze met broodjeslunch en netwerken.
Er is geen informatiemarkt, maar wel gelegenheid om individueel vragen te stellen aan de aanbieders, naar aanleiding van de gegeven presentaties.
13:15 uur
Hoe belangrijk is een onderliggend document managementsysteem
Voor accountants- en administratiekantoren betreft documentbeheer de opslag van documenten voor met name klantendossiers. Ook het eenvoudig zoeken en opvragen van documenten is van belang, evenals beveiliging op basis van autorisatie.
Naast eigen document management wordt door leveranciers van Practice management toepassingen regelmatig gewerkt met een onderliggend document managementsysteem (DMS) van een externe leverancier. Tijdens deze sessie komen de volgende DMS aan de orde:
GBNED heeft een 20-tal functionaliteiten en eigenschappen van document management systemen op een rij gezet. En de wijze waarop dit is ingevuld door betreffende systemen. Via een duidelijke matrix is de ondersteuning van de functies in beeld gebracht voor genoemde systemen. De invulling van de matrix wordt mondeling toegelicht.
14:15 uur
Leveranciersmarathon (vervolg)
PKIsigning;
Het platform van PKIsigning is een handig online Saas-product dat helpt om je processen te stroomlijnen, klantbeleving te verbeteren en te bouwen aan betere beveiliging en compliance.
eAccounting by Visma;
Visma Advisor is de tool voor accountants- en administratiekantoren met CRM, Workflow management, Resource planning, Voortgangsbewaking, Urenregistratie en declaratie. Visma Advisor brengt alle documenten, e-mailberichten en notities op een centrale locatie bijeen.
Fortes;
Grip op projecten en facturatie met Fortes Milestones (voorheen QicsMilestones). Met tijdregistratie, facturatie, projectplanning en rapportages. Houd overzicht over uren, budgetten, facturen en resources.
Simplicate;
Met onze software ontstaat een beter overzicht van je werkvoorraad en helder inzicht in je financiële prestaties. Door onze bedrijfssoftware te combineren met persoonlijk advies.
Radar360 by Visma;
De CRM-oplossing voor accountants. Ons systeem verbetert de efficiëntie van klantcommunicatie en dossierbeheer met een SharePoint integratie, workflow automatisering en meer.
15:10 uur
Pauze met koffie, thee, frisdrank en netwerken.
Er is geen informatiemarkt, maar wel gelegenheid om individueel vragen te stellen aan de aanbieders, naar aanleiding van de gegeven presentaties.
15:40 uur
Artificial Intelligence (AI)
In hoeverre kan gebruik gemaakt worden van AI als het gaat om practice management?
Deze vraag laten we beantwoorden in relatie tot het toepassen van AI-toepassingen binnen tools voor practice management.
In elk geval komen Microsoft Copilot aan de orde en de AI ontwikkeling binnen Salesforce.
GAC Business Solutions;
Op Microsoft gebaseerde software die volledig in de cloud draait. Met alle informatie vastleggen op één centrale plek. klantacceptatieprocedure, urenschrijven en goedkeuren. Ondersteunt door AI en Copilot, bijvoorbeeld om de juiste, beschikbare mensen voor een project te vinden.
Tess by Acuity;
Tess is een specifiek voor de accountancy ingerichte applicatie op basis van het platform van Salesforce. Salesforce is de absolute marktleider op het gebied van crm-gerelateerde Cloud software. Technologie, functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en beveiliging zijn van de hoogste kwaliteit. Met ondersteuning door AI.
16.40 uur
Plenair vragen stellen en napraten.
17:00 uur
Afsluiten en einde bijeenkomst.
Locatie, kosten en inschrijven
Locatie
Congres- en vergadercentrum EXPO Hoevelaken
Koninginneweg 1
3871 JZ Hoevelaken
(gratis parkeren op eigen terrein en bereikbaar per trein op loopafstand).
Kosten
De kosten voor het bijwonen van het congres bedragen 250 euro per persoon, inclusief koffie/thee en broodjeslunch, excl. BTW.
Inschrijven
Naar inschrijven....
Organisator | Onderzoeksbureau GBNED |
info@gbned.nl |