Softwarepakketten.nl
FiscaalOnline
HIX
Exact Software
VISMA eAccounting Accountancy

Software nieuws

Knowledge Assistant van Nmbrs: de nieuwe AI-chatbot voor accountants die vragen van hun klanten beantwoordt

Plaatsingsdatum 22-08-2023
Berichtdatum 22 augustus 2023

De Knowledge Assistant is de AI-chatbot van Nmbrs die HR- en salarisvragen beantwoordt van klanten van accountants. Deskundig, betrouwbaar, veilig en uit naam van het accountancykantoor. De Knowledge Assistant maakt tijd vrij die accountants kunnen gebruiken om strategisch advies te geven en zo hun kantoor weer te laten groeien.

Met trots presenteert Nmbrs een nieuwe automatiseringstool die veel kostbare tijd voor accountants vrij maakt: de Knowledge Assistant, een AI-chatbot die de HR- en salaris-vragen van klanten beantwoordt.

De Knowledge Assistant kent het Handboek Loonheffingen van binnen en van buiten en geeft - binnen enkele seconden! - deskundig antwoord in begrijpelijke taal. Accountancyklanten zijn altijd snel geholpen, zonder dat dat tijd vraagt van de accountants. Zo kunnen zij zich weer richten op vakinhoudelijke zaken, en het verschil maken in tijden van grote arbeidsmarktkrapte.

Automatisering als antwoord op arbeidsmarktkrapte
Nederland kampt met een groeiend tekort aan accountants. Dat zorgt voor drukte, tijdgebrek en overbelasting en dwingt sommige kantoren zelfs tot een klantenstop.

Arbeidsmarktkrapte kunnen we niet oplossen, we kunnen jou wél werk uit handen nemen. Daar werken we al sinds onze oprichting aan, onder meer door automatiseringstools voor accountants en hun klanten te ontwikkelen. We zetten bijvoorbeeld al sinds 2016 AI in (kunstmatige intelligentie) in loonadministraties. Investeren in het automatiseren van processen om zo tijd vrij te maken voor zaken die er echt toe doen, is in Nmbrs’ visie belangrijker dan ooit.

Nmbrs-CEO Michiel Chevalier: “We weten uit ervaring dat accountants veel efficiency-winst kunnen behalen. Onze inschatting is dat nog zo’n 30 tot 40 procent méér van het werk kan worden geautomatiseerd en gedigitaliseerd. Met de AI-chatbot Knowledge Assistant kunnen onze klanten een grote stap in die richting zetten.

Betrouwbare informatie en straks ook kennis van cao’s
In tegenstelling tot andere chatbots, zoekt de Knowledge Assistant niet lukraak op het internet naar antwoorden. De Knowledge Assistant put uitsluitend uit het Handboek Loonheffingen. Onze ervaren programmeurs hebben de chatbot uitvoerig getraind en getest.

Ondertussen trainen we de Knowledge Assistant op meer vlakken. In de toekomst kan deze chatbot bijvoorbeeld ook cao-vragen beantwoorden.

In eigen huisstijl en beheer, onder onze controle
De Knowledge Assistant is als de persoonlijk assistent van accountants. De chatbot geeft antwoorden uit naam van het kantoor en is vorm te geven in de eigen huisstijl.

Uiteraard staat de bescherming van klantgegevens altijd voorop. Alle vragen die klanten stellen, en de gegevens die mogelijk in die vragen staan, blijven intern, binnen de digitale muren van Nmbrs. Daarom gebruiken we géén API van OpenAI. Voor de hosting en verwerking maken we gebruik van Microsoft Azure.

Zelf proberen?
Geïnteresseerde accountants kunnen de Knowledge Assistant gratis en vrijblijvend uitproberen. De Knowledge Assistant is beschikbaar in de Nmbrs Marketplace. Klik op de blauwe knop ‘Test Knowledge Assistant’ en stel alle vragen die je maar wil.
   

Categorie(n) Branche > Accountantskantoren, Soort > Loon-, salaris- en HRM software, Branche > Financials, ICT Innovatie, Robotic (accounting) en AI
Bronvermelding Nmbrs
Internet URL Nmbrs

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug

 


AFAS Software



Bjorn Lunden


RADAR Software


Tecknow



Gerelateerde berichten

Nmbrs: Benieuwd hoe jij tijd bespaart met HR automatisering? [24-04-2024]


Onerzoeksbureau GBNED