UBL Ketentest e-retour
UBL > UBL Ketentest > E-retour
Met behulp van Peppol retourberichten (Peppol BIS Invoice response 3.0) kan een verkoper automatisch de status van facturen volgen bij kopers via zijn eigen administratieve software. De enige voorwaarde is dat beide partijen gebruik maken van elektronisch factureren op basis van Peppol. Met retourberichten werken heeft natuurlijk alleen zin als zowel de software van de leverancier als de klant daarmee kan omgaan.
E-retour
Onderzoeksbureau GBNED heeft samen met een kopgroep van Peppol Service providers en softwareleveranciers, in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties (BZK), het initiatief "e-retour" uitgevoerd in 2021. Om leveranciers van administratieve software te ondersteunen bij het implementeren van Peppol retourberichten.
Lees voor achtergrond van e-retour het artikel "E-retour: als verkoper automatisch de status van je factuur volgen bij de koper".
De documentatie van het e-retour initiatief is hier vrij beschikbaar, te weten:
E-retour is volledig gebaseerd op de Peppol standaard (Peppol BIS Invoice response 3.0).
Lees voor achtergrond het artikel "E-retour: als verkoper automatisch de status van je factuur volgen bij de koper".
Kopgroep
E-retour is mogelijk gemaakt door deelname van de volgende organisaties die het initiatief actief ondersteund hebben door deel uit te maken van de kopgroep:
Ondersteuning e-retour
Het onderdeel Peppol op deze website geeft mede aan in hoeverre Peppol factuur retourberichten ondersteund worden door e-factureren & e-procurement service providers, boekhoud- en factuursoftware.
Naar Peppol.
Promotie e-retour