Raadplegen pakketgegevens uitgebreid
Datum bijgewerkt | 01-03-2023 |
Pakket | BouwOffice |
Omschrijving | Totaaloplossing voor de bouw- & utiliteitsbouw |
Leverancier | BouwInfosys BV |
Website leverancier | http://www.bouwinfosys.nl |
Voor bedrijfsgrootte | Klein (MKB) | Midden (MKB) |
Voor lokaal gebruik | |
Via SAAS model | |
Terminal Server Emulatie | |
Webbased toepassing | |
Prijsmodel | op aanvraag |
Taal pakket | NED |
Branchegericht | |
Besturingssystemen | Microsoft Windows |
Pakketsoorten |
- Boekhoudsoftware - Projecten/werkorders > Calculatie software - Materieelbeheer - Projectenadministratie |
Branches | Bouw > Algemeen (bouw- en installatiebranche) |
Modules pakket |
CKR Centrale kostenregistratie (CKR) is met name bedoeld voor bedrijven die overwegend in de regie sfeer werken.In de bouwbranche worden veel werkzaam-heden uitgevoerd via werkorders. Zowel kleine klusjes als grote projecten worden op deze manier afgehandeld. Het is met CKR mogelijk om vanuit een programma alle kostentypes Materiaal, Arbeid, Materieel, Onderaanneming en kosten (MAMOK) te boeken op een werkorder. Hierdoor wordt het mogelijk om een werkbon vanuit een scherm volledig af te werken. |
Calculatie Voorcalculatie (BouwCalc) De module voorcalculatie is gebaseerd op de traditionele manier van begroten (regel niveau) en is tevens voorzien van de mogelijkheid te werken met elementen alsmede met hogere niveaus (het opbouwen van een calculatie in een soort boomstructuur met hoofd- en deelprojecten). Aan iedere begrotingsregel worden kostprijs gegevens (norm, materiaalkosten, materieelkosten, onderaanneming, stelpost, bijkomende posten etc.) toegekend. |
Planning Planning (PlanCalc) De ultieme planningsmodule voor de bouwsector. Procestijden kunnen met behulp van de muis worden getekend, numeriek worden ingevoerd of rekenkundig aan de hand van verschillende methodes worden berekend. Relaties worden door het simpel aanklikken van de bewerkingen eenvoudig en snel gelegd. Door het scherm te splitsen kan gelijktijdig het personeelshistogram worden opgeroepen, dat overigens direct wordt aangepast als in het strokenschema veranderingen worden aangebracht. |
KMMW Kopers Meer- en Minderwerk is een product dat volledig aansluit op de moderne bedrijfsvoering. De gehele administratieve rompslomp rondom het administreren en registreren van meer- en minderwerk is volledig hierin opgenomen. Tezamen met de grafische gebruikersinterface van MS Windows zorgt Kopers Meer- en Minderwerk voor een ijzersterk pakket: gebruiksvriendelijk, direct op maat gesneden voor de moderne werkvoorbereider. |
Relatiebeheer Relatiebeheer biedt inzicht in klantgegevens die voor alle gebruikers opvraagbaar zijn. Bovendien hoeft u deze gegevens slechts eenmaal in te voeren, hetgeen een aanzienlijke tijdwinst oplevert. Bij een relatie kunt u meerdere contactpersonen vastleggen met hun persoonlijke gegevens. Vanuit de relatie kan direct een MS Word sjabloon worden geselecteerd zodat een brief of fax direct kan worden aangemaakt met de juiste relatiegegevens. Ook koppelingen met internet en e-mail zijn aanwezig. |
Artikelbeheer De module artikelbeheer maakt het mogelijk uitgebreide artikelbestanden (prijslijsten) aan te leggen, te onderhouden en als basis voor andere modules te gebruiken, zoals calculatie, werkbonnen, facturering en inkoop. Artikelbeheer garandeert steeds de meest actuele prijzen en types. Via veelzijdige inleesopties (XML) kunnen artikelgegevens van de meest gerenommeerde technische groothandels makkelijk geimporteerd en van uw eigen conditielijsten voorzien worden. |
Tijdregistratie Met tijdregistratie kunt u de urenverantwoording van werknemers invoeren. U kunt de uren vastleggen per werknemer inclusief km-vergoeding en onkosten declaraties. Na het verwerken van de uren worden projecten doorbelast met instelbare opslagen. Ook indirecte uren zoals ziekte, ATV en vakantie worden in de weekstaat verantwoord zodat een volledigheidscontrole ontstaat op de contracturen van de werknemer. Op de saldokaart van de werknemer is zichtbaar wat zijn huidige vakantie- en ATV-recht is. |
Documentbeheer Onder documentbeheer wordt verstaan het elektronisch registreren, archiveren en beheren van documenten bij zowel relaties als projecten, waarbij gebruik wordt gemaakt van de Windows verkenner.Met deze twee tools kunt u met enkele handelingen antwoord krijgen op vragen als: Welke correspondentie is er gevoerd met een bepaalde relatie of over een bepaald project? Wat is de status van een ontvangen document en wie heeft het in zijn/haar bezit? Wat is de meest recente versie van een tekening? |
Service & Onderhoud Service en Onderhoud biedt u de mogelijkheid om objecten van woningbouwverenigingen vast te leggen. Meldingen voor onderhoud en reparaties kunnen worden vastgelegd op deze objecten en resulteren in de werkbonnen met werkinstructies en benodigde materialen. Nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd, kunt u deze op basis van contractuele afspraken factureren. Tevens behoort het beheer van preventieve en correctieve onderhoudsplanningen met meerdere onderhoudscycli ook tot de mogelijkheden. |
Financieel Deze module automatiseert alle facetten van de financiele administratie en verbetert uw inzicht in de financiele processen, zoals grootboekadministratie, debiteuren- en crediteurenadminstratie. Door middel van een betaaladvieslijst kunt u een bestand klaarzetten voor automatisch betalen met telebankieren. Ook incasso-opdrachten behoren tot de mogelijkheden. De BTW aangifte is direct printbaar vanuit het systeem. |
Logistiek Het onderdeel logistiek kan men onderverdelen in: materiaalbehoefte, inkoop, ontvangsten, voorraad en magazijn. Op deze manier wordt het gehele logistieke proces binnen het totale bedrijfsproces door middel van een module geautomatiseerd. |
Materieel De module materieel realiseert een nauwkeurige materieelregistratie met als doel dekking, kostenbeheer, verplichte jaarlijkse keuringen, onderhoud, kwaliteitszorg, het voorkomen van vermissingen en dergelijke. De uitgebreide mogelijkheden voor gegevensinvoer maken het beheer, de materieeluitgifte en –behoefte, materieelverhuur, en doorbelasting door koop- en terugkoopregelingen eenvoudig realiseerbaar. |
Project Met projectadministratie kunt u een project tijdens de uitvoering beheren en bewaken, waardoor u gemakkelijker inzicht in de voortgang en resultaten van het project krijgt. De module is een onmisbare assistent voor iedere ondernemer tijdens de uitvoering van aangenomen of regiewerken. Door middel van instelbare bewakingscodes definieert u zelf hoe gedetailleerd u het project wilt bewaken. |
Facturering De module Facturering zorgt ervoor dat u snel en eenvoudig facturen op kunt stellen en verwerken. De module maakt automatisch kladfacturen aan van alle gereedgemelde werkbonnen en alle te factureren termijnen. Deze kladfacturen kunnen worden gewijzigd en leiden vervolgens tot een definitieve factuur, die direct in het verkoop-boek van de financiele administratie wordt ingeboekt. Instelbare factuurlayouts bepalen hoe de factuurgegevens worden gepresenteerd aan uw klant. |
Profiel pakket |
BouwOffice is een geintegreerd Windows programma dat de aansturing van het gehele bedrijfsproces van de aannemer in de bouw automatiseert. Het is ontwikkeld op basis van jarenlange expertise en brede kennis van de bouwbranche. Het optimaliseert niet alleen deelprocessen zoals relatiebeheer, calculatie, werkvoorbereiding, inkoop, uitvoering materiaalbeheer, projectbewaking, klantenwerk, financiele administratie en personeel, maar realiseert bovendien de integratie tussen alle onderdelen via een centrale database. BouwOffice is opgebouwd uit een centraal programma van geintegreerde functionele modules en is aangevuld met programma's van KPD Automatisering te Oegstgeest nl. calculatie (BouwCalc), Planning (PlanCalc) en Kopers Meer- en Minderwerk. |
Pakketeigenschappen
Boekhoudsoftware Functies |
Grootboek | |
Debiteuren / crediteuren | |
BTW aangifte via SBR/Digipoort | |
ICP opgave via SBR/Digipoort | |
Scan en herken boekingsdocumenten Met name het scannen en herkennen van inkoopfacturen, waarbij deze als boekingsvoorstel beschikbaar in de administratie. |
|
Boekingsbonnen via mobiele telefoon Boekingsbonnen via de mobiele telefoon scannen via een app, waarbij de boekingsbonnen in de boekhouding terecht komen. |
|
Elektronische rekeningafschriften | |
Automatische bankkoppeling | |
Facturering | |
E-factuur uitgaand (UBL) Elektronische facturen in UBL kunnen aanmaken en versturen. |
|
E-factuur inkomend (UBL) Elektronische facturen in UBL kunnen ontvangen en automatisch verwerken tot een boekingsvoorstel. |
|
Aangesloten op het Peppol netwerk Via welke Peppol service provider? |
|
Kostenplaatsen (en/of andere boekingsdimensies) |
|
Begroting c.q. budgetten | |
Verplichtingen | |
Afletteren rekeningen | |
Herinneringen, aanmaningen | |
Afschrijvingen (vaste activa) | |
Referentie Grootboek Schema (RGS) | |
Liquiditeitsplanning | |
Jaarrekening (micro en klein) in SBR | |
Urenregistratie | |
Kilometerregistratie | |
Handel (inkoop, voorraad, verkoop) | |
Projecten (voor-, nacalculatie en ohw) |
Boekhoudsoftware XML Auditfile (XAF)
XML Auditfile Financieel |
XML Auditfile Financieel export | |
XML Auditfile Financieel import | |
Inzoomen op mutaties (Vanuit de applicatie kunnen inzoomen op de individuele mutaties van de Auditfile) |
|
Compressie en beveiliging voor Belastingdienst (volgens compressie en beveiligingsapplicatie van de Belastingdienst) |
|
Ondersteuning van de meest recente XAF versie |
Boekhoudsoftware RGS |
RGS-schema automatisch beschikbaar voor gebruiker Zodat de gebruiker niet zelf (handmatig) een RGS-schema hoeft te selecteren en te koppelen, maar automatisch beschikt over het RGS-schema in de boekhouding. |
|
Updates RGS-schema automatisch beschikbaar voor gebruiker Zodat de gebruiker automatisch kan beschikken over de meest recente versie van het RGS-schema in de software en daarbij ook inzicht heeft in de wijzigingen t.o.v. een vorig schema. |
|
Handmatig rekeningschema koppelen aan RGS-schema Zodat de gebruiker de mogelijkheid heeft om handmatig (grootboek)rekeningen toe te wijzen aan de corresponderende RGS-codes. |
|
Voorstel bestaand rekeningschema automatisch koppelen Zodat de gebruiker zoveel mogelijk RGS-codes automatisch kan toekennen aan een bestaand rekeningschema op basis van een (koppel)voorstel, waarbij de gebruiker zelf de regie houdt over de daadwerkelijke koppelingen. |
|
Gekoppelde RGS doorzetten naar andere administraties Zodat bijvoorbeeld fiscaal dienstverleners die voor meerdere klanten de administraties verzorgen na één keer koppelen automatisch beschikken over het RGS-schema in alle betreffende boekhouding. Voormits met overeenkomstig rekeningschema. |
|
RGS-code in XML Auditfile Financieel Zodat de gebruiker beschikt over een actuele auditfiles financieel (XAF) die tevens is voorzien van RGS-codes. |
|
Gekoppelde rekeningen o.b.v. RGS-codes Zodat de gebruiker een financieel overzicht heeft op basis van RGS en daarmee ook de juistheid van gekoppelde rekeningen kan bepalen. Waarbij dan door de software rekening wordt gehouden met de sorteercode die geïntroduceerd is vanaf RGS versie 3.0. |
|
RGS-code meegeven koppelvlak Zodat de gebruiker gestandaardiseerde data kan uitwisselen tussen zijn boekhouding en andere software (rapportage, fiscaal, benchmarking, etc.), zonder opnieuw koppelingen tussen grootboekrekeningen en RGS-codes te hoeven leggen. |
|
RGS Ready Hiermee is aangetoond dat betreffende software voldoet aan het normenkader van RGS Ready. En dat de leverancier van de software het label RGS Ready mag voeren. |
|
Filterfunctionaliteit Zodat de gebruiker alleen die rekeningen voorgeschoteld krijgt die ook daadwerkelijk van belang zijn. Zo kunnen bijvoorbeeld speciale rekening voor de agrosector onderdrukt worden of kan zelfs alleen gekozen worden voor een rekeningschema voor een ZZP’er. |
|
Actief gebruik maken van indicatie debet/credit Zodat de gebruiker bij een (handmatige) boeking op een rekening, aan de hand van de indicatie debet/credit, een voorstel krijgt voor een debet of creditboeking. |
|
Rekening houden met omslagcode RGS Zodat bij het samenstellen van rapportages door de gebruiker automatisch rekening wordt gehouden met het feit dat bepaalde (balans) posten debet of credit geboekt worden op basis van hun saldo. Een bekende voorbeeld hiervan is de rekening ‘bank’. Bij een positief saldo is sprake van ‘liquide middelen’ en bij een negatief saldo is sprake van ‘schulden op korte termijn’. |
|
Audittrail mutaties RGS-cdes bij rekeningen Zo is achteraf inzicht in eerder toegekende RGS-codes bij rekeningen die in de loop van de tijd zijn aangepast. |
|
RGS Brugstaat aanleveren | |
RGS MKB ondersteunen | |
Automatisch vooringevulde Winstaangifte (AWA) | |
Productie jaarstatistiek CBS aanleveren |
Boekhoudsoftware Accountancy |
On-line samenwerken met client | |
Uitwerken kolommenbalans | |
Importeren saldibalans andere pakketten | |
Vennotenadministratie | |
Mineralenboekhouding | |
Jaarrekening conform inrichtingseisen | |
Jaarrekening publicatiestukken voor de KvK | |
Multi client bankafschriften |
Boekhoudsoftware Bouw |
Koppeling projectenadministratie | |
G-Rekening en boeking daarop De aannemer moet een administratie bijhouden van de onderaanneming, betaalde bedragen en bestede uren. Deel storten op G-rekening. |
|
BTW verlegd regeling Btw moet opgegeven worden door de hoofdaannemer op zijn BTW aangifte. Op factuur onderaannemer staat alleen BTW verlegd. |
|
Direct boeken op projecten (bijvoorbeeld vanuit het inkoopboek) |
|
Operationeel bij bouwbedrijven (zo ja, opgave aantal bouwbedrijven) |
|
Branchemodel bouw beschikbaar (rekeningschema en mogelijk andere basisgegevens) |
Peppol integratie
Integratie met het Peppol-netwerk voor onder andere elektronisch factureren en elektronische factuurverwerking. |
Aansluiting op Peppol Biedt de software de mogelijkheid om handelsdocumenten zoals facturen (uitgaand en inkomend) uit te wisselen via het Peppol netwerk. |
|
Facturen uitgaand | |
Facturen inkomend | |
Factuur retourberichten Via factuur retourberichten kan de leverancier de status van facturen volgen bij de afnemer. |
|
Aansluiting voor gebruikers geïntegreerd in de software Het gaat erom dat voor gebruikers een aansluiting op Peppol volledig vanuit de toepassing (zoals boekhoudpakket) aangestuurd wordt. |
|
Controle afnemer Peppol Kent het boekhoudpakket een controle op aanwezigheid van een afnemer in Peppol op basis van minimaal het KVK-nummer en OIN-nummer (Overheidsdiensten). |
|
Peppol first Kent het boekhoudpakket een automatische signalering als een afnemer is aangesloten op Peppol, waarbij Peppol dan als voorkeur wordt voorgesteld om facturen te verzenden? Dit wordt ook wel ‘Peppol-first’ genoemd. |
|
Inkooporders uitgaand | |
Inkooporders ontvangen | |
Order retourberichten | |
softwareleverancier is tevens contractpartner voor Peppol aansluiting | |
Kosten Peppol |
Leveranciersgegevens |
|
Leverancier | BouwInfosys BV |
Land | NL |
Website | http://www.bouwinfosys.nl |
Leverancier informatie | Software voor Bouw-, GWW en Installatiesector |
Leverancier profiel | BouwInfosys is specialist op het gebied van software voor bouw- gww- en installatiesector. BouwInfosys kenmerkt zich door een platte organisatiestructuur met een pragmatische inslag. De medewerkers van BouwInfosys hebben een hoog kennisniveau van de branche en uw bedrijfsprocessen. |