White papers
Easy2Analyse: Cijferanalyses bij de Interim- en Eindejaarscontroles
Plaatsingsdatum | 29-09-2023 |
Berichtdatum | 29 september 2023 |
Dit paper heeft als doel inzicht te geven in het belang en toepassing van cijferanalyses in de interim- en eindejaarscontrole en de wijze waarop Easy2Analyse hierin kan ondersteunen. Cijferanalyses spelen een essentiële rol bij de controlewerkzaamheden van accountants tijdens de interim- en de eindejaarcontrole. Het uitvoeren van cijferanalyses helpt bij het identificeren van afwijkingen, het detecteren van potentiële fouten en het waarborgen van de betrouwbaarheid van de financiële informatie. Cijferanalyse vereist een gestructureerde aanpak die bestaat uit verschillende achtereenvolgende werkstappen. Bijvoorbeeld het verzamelen van de gegevens, de verificatie van gegevens en de standaardisatie van gegevens waarbij wordt gezorgd dat gegevens vergelijkbaar zijn en er geen inconsistente presentatie of eenheid van meting is die de analyse zou kunnen vertekenen. In de praktijk gaat het proces van cijferanalyse veelal gepaard met diverse handmatige handelingen zoals het overnemen, knippen en plakken van gegevens en het definiëren van formules en vergelijkingen. Kortom bewerkelijk en foutgevoelig. Easy2Analyse is een laagdrempelig instrument dat veelvuldig wordt gebruikt in interim- en de eindejaarcontrole. Meer dan 150 voor gedefinieerde analyses zijn beschikbaar voor controles op de kwaliteit van de administratie van onder andere de auditfile financieel en banktransactiebestanden. Snel, kosteneffectief en doeltreffend. Cijferanalyses in Easy2Analyse |
Categorie(n) | Audit, dossierbeheer en data analyse, Branche > Accountantskantoren, GRC en Assuring, XML Auditfiles |
Bronvermelding | IT Risk Control / Easy2Analyse |
Internet URL | IT Risk Control / Easy2Analyse |
Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke
nieuwsbrief.
Woensdag 14 mei 2025
Praktijkdag Practice management software
Krijg inzicht in visie, ontwikkeling en oplossingen, gericht op "Practice management". Oftewel de backoffice processen van een accountants- en administratiekantoor. Met functies als: relatiebeheer, dossierbeheer, document management, urenregistratie, declareren c.q. factureren, procesbeheer (met workflow), planning & control, correspondentie, dossiers en documenten.
Met ook aandacht voor ondersteuning door AI.
Meer info en aanmelden.
Gerelateerde berichten
Easy2Analyse: De Belastingconforme steekproef [15-06-2023]
Gratis Auditfiles Viewer [05-04-2022]