Software nieuws
Compensatieregeling kosten eHerkenning
Plaatsingsdatum | 14-06-2020 |
Berichtdatum | 16 juni 2020 |
Doet u aangifte via Mijn Belastingdienst Zakelijk, het nieuwe portaal voor ondernemers? Dan hebt u DigiD of eHerkenning nodig om in te loggen. eHerkenning is niet gratis. Daarom komt er een compensatieregeling. Alle organisaties die eHerkenning alleen nodig hebben voor het doen van hun belastingaangiften kunnen gebruikmaken van de regeling. Dit geldt niet voor eenmanszaken. Zij kunnen aangifte doen met DigiD. De regeling compenseert 1 eHerkenningsmiddel per organisatie per jaar. De machtiging aan een intermediair wordt niet gecompenseerd. De compensatie is op jaarbasis. De regeling start (met terugwerkende kracht) vanaf 1 januari 2020 en duurt 2 jaar. De vergoeding wordt betaald aan de ondernemer zelf en geldt alleen voor het speciale Belastingdienst EH3-inlogmiddel. U regelt dit bij 1 van de erkende leveranciers. Ook als u al een inlogmiddel hebt en deze om wilt laten zetten. Er wordt ongeveer € 24 vergoed: de prijs van een Belastingdienst EH3-inlogmiddel. Vanaf augustus kunt u de vergoeding online aanvragen via de site van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, rvo.nl. Compensatie voor organisaties die zich niet in het Handelsregister kunnen inschrijven Uitstelregeling loonaangifte verlengd Hebt u uitstel tot 1 juli 2020, maar al aangifte gedaan over een tijdvak in 2020? Dan wordt het uitstel niet verder verlengd. Zorg ervoor dat u vóór 1 juli uw aangiften indient en betaalt voor tijdvakken met een uiterste aangiftedatum voor 1 juli 2020. Hebt u door de coronacrisis betalingsproblemen? |
Categorie(n) | GRC en Assuring, Branche > Financials, Soort > Authenticatie en ondertekenen, Standaardisatie, (open)standaarden |
Bronvermelding | Belastingdienst |
Internet URL | Belastingdienst |
Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke
nieuwsbrief.
Woensdag 14 mei 2025
Praktijkdag Practice management software
Krijg inzicht in visie, ontwikkeling en oplossingen, gericht op "Practice management". Oftewel de backoffice processen van bijv. een accountants- en administratiekantoor. Met functies als: relatiebeheer, dossierbeheer, document management, urenregistratie, declareren c.q. factureren, procesbeheer (met workflow), planning & control, correspondentie, dossiers en documenten.
Met ook aandacht voor ondersteuning door AI.
Meer info en aanmelden.
Gerelateerde berichten
Nieuwe Auditfile Financieel 4.0 (XAF): solide basis voor toekomstige ontwikkelingen [20-02-2025]
Belastingdienst trekt de stekker uit initiatief Automatische winstaangifte vanuit boekhoudsoftware [20-12-2024]
EU-richtlijn voor gegevensuitwisseling digitale platformen (DAC7): daar is software voor nodig [30-12-2023]
DAC7: uniforme rapportageverplichting voor platformexploitanten [07-07-2022]
Uitnodiging webinar module Automatische Winstaangifte van de Belastingdienst en RGS [30-06-2022]