Softwarepakketten.nl

White papers

Zes IT-succesfactoren voor digitale transformatie (20-08-2018)
Er zijn veel sprekers en schrijvers die uitgebreid ingaan op digitale risicos. AVG-zus, digitale valkuilen-zo, cryptocurrency-oei-oei. Maar laten we dit eens positief bekijken. Geen risico's, maar transformatiekansen. Speciaal voor de mensen die kansen willen benutten: de zes it-succesfactoren voor digitale transformatie.

Het digitale landschap van de Accountancy branche in 2018 (14-07-2018)
Nu in een White paper: Het digitale landschap van de Accountancy-branche in 2018. Wij delen graag onze visie over het accountantskantoor van morgen en het pad naar een toekomstbestendig kantoor.

Accountancy Summit Exact maart 2018 (08-03-2018)
Hoe tillen we het accountancyberoep naar het volgende niveau? Wat is dat niveau en hoe komen we er? Daarover praten 60 koplopers uit 4 verschillende landen tijdens een tweedaags accountancy summit in Barcelona. "Onze nieuwe rol is om ondernemers te helpen hun doelen te bereiken door advies te geven in elke fase van hun bedrijf".

Accountancy 2020: visie op ict-ontwikkelingen met o.a. robotic accounting, chatbots, virtuele assistenten en AI (24-02-2018)
Ict en automatisering hebben altijd een belangrijke rol gespeeld voor het moderne accountants- of administratie-kantoor. Inmiddels is ict echter onlosmakelijk verbonden met de manier waarop kantoren werken. Technologie is de driver voor de toekomstige manier van werken en de wijze waarop kantoren hun dienstverlening zullen gaan en kunnen aanbieden.

Smart Industry vraagt om Smart Planning: past in concept van Lean en Internet of Things (IoT) (13-02-2018)
Smart Industry draait om het versterken van de Nederlandse industrie door maximaal gebruik te maken van de nieuwste informatie en technologische ontwikkelingen zodat deze efficinter, flexibeler, kwalitatief beter en tailor made kan produceren. Het staat bij de meeste ondernemers hoog in het vaandel maar hoe kunt u het nu daadwerkelijk toepassen in uw organisatie?

Klantencase: digitalisering maakt Waterland Accountants toekomstgericht (13-02-2018)
Klanten trainen om digitaal hun administratie aan te laten leveren, vergt een hele inspanning. Een jaar, om precies te zijn. Maar dan kun je echt aan de toekomst werken. Dat ervaren Toni Mayas en Jan Molenaar van Waterland Accountants (18 FTE). Lees hoe zij hun papieren kantoor hebben gedigitaliseerd en nieuwe diensten opgetuigd.

Processen vereenvoudigen: koppel je webshop aan je administratie (09-02-2018)
Processen vereenvoudigen: het klinkt de webshop-ondernemer als muziek in de oren. Wie een webshop runt en een aparte administratie bijhoudt, loopt vaak tegen de nodige obstakels aan. Koppel jouw webshop aan je administratie en krijg overzicht in je gegevens. Artikelen met de voorraad, bijbehorende prijzen, tarieven en klantgegevens met prijsafspraken komen direct uit jouw administratie.

Dagstempel: Betrouwbaar digitaal dateren is nu niet lastig meer door cryptologie zoals bij de blockchain (02-12-2017)
Vandaag de dag bestaat er steeds meer alleen in digitale vorm en is het betrouwbaar dateren van een digitaal bestand steeds belangrijker. Bij de creatie van een digitaal bestand worden een aantal data meegegeven zoals: gemaakt, gewijzigd en laatst geopend. Echter al deze data zijn erg gemakkelijk te veranderen dus dus niet betrouwbaar als het er op aan komt.

In heldere bewoording uitleg over SBR Assurance door CaseWare (03-10-2017)
Nog even, en dan kunnen de papieren accountantsverklaring onder de jaarrekening en natte handtekening van de accountant naar het museum. Een verplichte, in XBRL opgestelde verklaring alsmede een elektronische handtekening vervangen de traditionele papieren publicatiestukken. CaseWare is klaar voor deze verplichting, die geldt voor middelgrote ondernemingen vanaf het boekjaar 2017.

Case study: Lab Servant registreert gevaarlijke stoffen voor Radboud Universiteit (19-09-2017)
De btafaculteit van de Radboud Universiteit heeft recent de Lab Servant in gebruik genomen voor de registratie van gevaarlijke stoffen in de laboratoria. Uit een marktverkenning kwam naar voren dat de Lab Servant het beste voldoet aan de eisen van een academische research instelling.

Steeds meer bedrijven vragen van hun leveranciers ook eFacturen via het PEPPOL netwerk (23-08-2017)
Storecove biedt verschillende methoden om eFacturen te verzenden via het PEPPOL netwerk, maar ook direct naar boekhoudpakketten of naar een email adres. Maar hoe?

Bedrijfssoftware in de cloud of op eigen server: whitepaper over verschillen tussen SaaS, Cloud en On Premises (12-08-2017)
Ondanks de explosieve groei van bedrijfssoftware in de cloud blijven sommige organisaties twijfels houden bij deze vorm van software. Twijfels die vrijwel altijd gebaseerd zijn op angst om geen controle meer te hebben, om de beveiliging over te laten aan een ander, of om geen direct contact met de leverancier meer te hebben. Twijfels die niet per se nodig zijn.

Hoe optimaliseer je je digitale straat om inrichtingsstukken, publicatiestukken en kredietrapportages via SBR te verzenden? (28-07-2017)
Je hebt geen keus: aangiftes voor belastingen en Kamer van Koophandel moet je voortaan digitaal via SBR doen. Ook banken ontvangen de kredietrapportages graag op deze manier. Je klanten willen dat hun administratie zo snel, simpel en goedkoop mogelijk wordt gedaan. Bovendien heeft digitalisering ook meer efficintie en tijdbesparing tot gevolg. Maar hoe optimaliseer je je digitaliseringsproces zodat je jouw kredietrapportage via SBR kunt doen?

UBL maakt je facturering gemakkelijker (03-05-2017)
Verzend je je facturen elektronisch? Verwerk je je inkoopfacturen elektronisch? Echt? Veelal wordt gedacht dat je met het mailen van een PDF-factuur al mooi meedoet. Of dat je een factuur na het scannen geautomatiseerd kan verwerken. Dit artikel bespreekt wat een echte e-factuur is, hoe je deze verstuurt en verwerkt via UBL en welke voor- en nadelen dat met zich meebrengt.

White paper: op begrijpelijke, consistente en herkenbare wijze presenteren van SBR rapportages (21-03-2017)
We zijn nu al weer een paar maanden onderweg in 2017. Het jaar van de verplichtstelling voor het aanleveren van Publicatiestukken en Kredietrapportages middels SBR. SBR staat voor Standard Business Reporting en ondersteund digitale rapportage door middel van standaard taxonomien.

MRP optimalisatie en scheduler van Limis Planner brengen Berg Hortimotive naar hoger niveau (10-01-2017)
De uitbreiding van het assortiment zorgde voor een flinke planningsuitdaging. Berg Hortimotive heeft te maken met grote artikelbestanden en veel calculaties die in Exact Globe staan. De planning werd tot dan toe in Excel gedaan maar Berg Hortimotive merkte dat dat veel te omslachtig was en nog te veel oneffenheden had.

Klantencase: significante verbetering in elektronische distributie van de uitgaande documenten (16-12-2016)
Uitdaging: Documenten, waaronder de notas, nota overzichten en aanvoerdocumenten, op een flexibele, snelle en effectieve wijze elektronisch kunnen versturen en archiveren. Daarnaast dient de oplossing Advanced-Forms aan te kunnen sluiten op een IBM Power omgeving en eenvoudig in gebruik te zijn, zodat men de oplossing zelf in beheer kan nemen.

Financile analyse op basis van auditfiles (en andere data bestanden) (14-12-2016)
Met behulp van data analyse is het mogelijk om op efficinte en doeltreffende wijze te kunnen bepalen hoe een bedrijf er voor staat. Dat kan nodig zijn omdat de jaarrekening moet worden gemaakt, omdat de aangifte moet worden ingediend, omdat de bank cijfers wil zien voor het verlenen van krediet en gewoon om een bedrijf goed te kunnen besturen. Dit alles kunnen we samenvatten onder de term "beheersing van een organisatie".

CFO in the Digital Age (10-12-2016)
Onder de naam "CFO in the Digital Age" heeft Unit4 een presentatie beschikbaar die gericht is op compliance en performance. Uitgangspunt is de uitdaging om compliant te zijn door (compliant) rapporten, risicobeheering en accurate data en daarnaast inzicht te hebben in (toekomstige) prestaties.

Hallo SBR, vaarwel papieren jaarrekeningen (04-11-2016)
Vanaf 2017 (boekjaar 2016) is het zover. Jaarrekeningen kunnen alleen nog maar via Standard Business Reporting worden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Tenminste, voor rechtspersonen in bedrijfsklasse klein. Maar weet u wat dit precies inhoudt, hoe u dit moet inrichten en wat voor consequenties dit voor u heeft?

Elektronisch factureren: Bent u al klaar voor de toekomst? (04-11-2016)
Elektronisch factureren is de nieuwe standaard. Het is niet alleen handiger en goedkoper dan de traditionele wijze van het versturen en ontvangen van facturen, maar u kunt het factureringsproces er ook mee automatiseren. Ondernemers die zaken doen met de overheid, zijn zelfs verplicht om elektronisch te factureren. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen een factuur in pdf-formaat versturen via e-mail en cht elektronisch factureren?

Al jaren horen wij dat digitalisering van inkoopdocumenten zo ver zal gaan dat er geen papier meer is (22-10-2016)
"Schrijf eens een whitepaper over factuurverwerking met go2UBL!", vroeg iemand mij laatst. "Schrijven over factuurverwerking op wit papier?", zei ik gekscherend. Goed idee! Gewoon een pen en een stuk papier en schrijven maar "Nee", zei hij, "ik bedoel natuurlijk een stuk schrijven op de computer, met een tekstverwerker. Dat is toch logisch? Wie schrijft er nou nog met de hand?".

ERP software VOGSY meets Google (22-10-2016)
ERP software - or Enterprise Resource Planning software - was originally developed to link all business processes together, ensuring that everything was in the right place at the right time. The result? Cost reduction and efficiency. Sounds great, doesnt it? Well, it used to be. But nowadays, ERP hurts. In this blog, well explain why, and well tell you about a solution that can take away the pain.

Vesteda ondertekent huurcontracten sneller met Ondertekenen.nl (08-10-2016)
Woningbelegger Vesteda heeft MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) en kostenefficiency hoog in het vaandel staan. In dat kader worden processen zoveel mogelijk geautomatiseerd. Sinds kort gaat ook het ondertekenen van de huurcontracten langs digitale weg. Astrid Schlter, directeur Vesteda Property Management, vertelt hoe dat in zijn werk gaat en wat het Vesteda oplevert.

Arbeidscontracten digitaal ondertekend (08-10-2016)
Snelheid van handelen is in de human-resourcemarkt enorm belangrijk. Als bijvoorbeeld een arbeidscontract wekenlang ongetekend in een tas blijft zitten, blijft de betaling uit en worden zowel de werkgever als de werknemer geconfronteerd met onnodige risicos. Met de digitale handtekening kunnen we het aannameproces van personeel enorm versnellen en vergemakkelijken, aldus directeur Hans van de Ven van Please Payroll.

Digitale Factuurverwerking Trifact365 (25-09-2016)
Dit whitepaper is een informatiebron voor iedereen die interesse heeft in digitale factuurverwerking. Ondernemers, consultants en accountants kunnen veel nuttige informatie terugvinden die standaard niet beschikbaar is op onze website of via andere bronnen. Door de opzet van dit whitepaper is uw business case eenvoudig in te vullen.

Door eVerbinding: de werking van E-facturatienetwerken (24-07-2016)
Een elektronische factuur is in alle opzichten beter dan een PDF-factuur. Een e-factuur is namelijk een echt elektronisch document dat zonder extra handelingen, zoals scannen en primaire controle, volledig automatisch in de boekhoudsoftware ingelezen en geboekt kan worden.

Nieuwe portfoliopagina van Twinfield: nu op ICT Accountancy YouTube kanaal (15-07-2016)
Met de nieuwe portfoliopagina van Twinfield kunnen accountants- en administratiekantoren efficinter werken. Door vanuit de portfoliopagina te werken, behoud je het overzicht over alle administraties of je eigen klanten. In de toekomst komen op deze pagina nog meer wetenswaardige indicatoren waarmee je kunt inschatten waar je aandacht vereist is.

ABAB Accountants en Adviseurs en het gebruik van ImageCapture software voor het geautomatiseerd verwerken van facturen (06-07-2016)
De reden om op zoek te gaan naar een scanoplossing laat zich gemakkelijk raden: ABAB verwerkt op jaarbasis maar liefst 600.000 facturen, verdeeld over 3000 administraties. Door te gaan scannen konden efficiency-voordelen behaald worden. Tegelijk met de overstap naar een geautomatiseerd verwerkingsproces stapte ABAB ook volledig over naar het factuurstelsel.

Whitepaper: Top tien best practices voor de crediteurenadministratie (28-06-2016)
Door de 'Top Tien Best Practices' uit deze whitepaper toe te passen in de strategie van de crediteurenadminstratie, zijn organisaties in staat het maximale resultaat te halen uit het verwerken van inkomende facturen.

CreAim - digitaal ondertekenen van de Samenstellingsverklaring: nu op ICT Accountancy YouTube kanaal (18-06-2016)
In een instructievideo wordt getoond hoe eenvoudig en snel een samenstellingsverklaring digitaal kan worden getekend met een PKIoverheid certificaat en YouSign van CreAim.

Factuurverwerking bij full service automotive organisatie loopt op rolletjes (09-06-2016)
Met zoveel bedrijven, vestigingen en activiteiten zal het geen verbazing wekken dat hiermee een grote administratie gepaard gaat. Tot niet zo lang geleden deed Bochane de factuurverwerking grotendeels op papier. Met hulp van Simac Document Solutions als partner heeft Bochane nu een goed geoliede factuurverwerking, inclusief gekoppelde workflow voor een naadloos verlopend administratief proces door de hele organisatie.

Hiaten in Financiele Planningen: met o.a. data-koppelingen tussen CRM/Boekhoud- en financiele planning pakketten (25-05-2016)
Een steeds terugkomende vraag van financile planning adviseurs is om data-koppelingen te maken tussen CRM/Boekhoudpakketten- en financile planning pakketten. Op het eerste oog een logisch aandachtspunt nu het uitwerken van een financile planning tijdrovend is en iedere ondersteuning van automatisering tijdwinst kan genereren.

Hulp bij sturing van onderwijsinstellingen (03-05-2016)
Het succes van een onderwijsinstelling wordt onder andere bepaald door de kwaliteit van het onderwijs, uitstekende docenten en onderzoekers en het vermogen om studenten of nieuwe geldstromen voor onderzoek aan te trekken. Het vergt een heldere visie en duidelijke doelstellingen. De nieuwste informatietechnologie kan onderwijsinstellingen helpen bij het formuleren van deze doelen, deze te bewaken en bij te sturen.

Brandende vragen over plannen, budgetteren en forecasting (27-04-2016)
U wilt uw bedrijf snel en duurzaam laten groeien? Daarvoor is een gedegen onderbouwing van uw ambities met behulp van betrouwbare processen en systemen voor budgetteren en forecasting nodig. De volgende 10 vragen en antwoorden vergroten de kans dat u de perfecte oplossing vindt.

MUIS Software - Werken met UBL Cloud: nu op ICT Accountancy YouTube kanaal (02-04-2016)
Met UBL Cloud van MUIS Software verwerkt u eenvoudig al uw inkoopfacturen. U levert de factuur aan via uw persoonlijke e-mailadres of via de MUIS Live App, fiatteert en UBL Cloud doet de rest! Een demo c.q. instructievideo staat nu ook live op het ICT Accountancy YouTube kanaal.

Figlo Platform, een (1) online adviesoplossing voor ieder financieel advies. (08-03-2016)
Met het Figlo Platform heeft u de beschikking over een alles-in-1 pakket. Eenvoudig financieel inzicht en uitvoerige financile planning vanuit n systeem. Omdat het Figlo Platform een online applicatie is, kunt u het Platform overal bereiken.

Accountants en adviseurs voortrekkers in e-facturatie (03-03-2016)
Van Velzen accountants- en adviseurs is een middelgroot accountancy- en advieskantoor gevestigd in Warmond. Bij het kantoor werken ongeveer 35 financile professionals. Barry Van Leeuwen vond dat zijn kantoor de eerste stap moest zetten om dit te verbeteren en besloot de eigen facturen voortaan standaard volledig elektronisch te sturen.

Consolidatie met spreadsheet versus consolidatiesoftware (02-03-2016)
Er komt een moment dat een spreadsheet niet meer geschikt is voor het consolidatieproces. Welke overwegingen spelen daarbij een rol?

Uw volgende ERP-systeem; Kopen of Bouwen? (06-02-2016)
Een Engelstalige white paper van Kerridge Commercial Systems onder de naam "Your next ERP system: Buy or Build". Bij het maken van een koop of bouw beslissing is er een fundamenteel verschil tussen het gebruik van eigen (ontwikkel)capaciteit en de aanschaf van een door een leverancier aangeboden oplossing.

Reserveringssysteem voor optimale bezetting van vergaderzalen (05-02-2016)
Bij veel bedrijven en instellingen is de organisatie rond vergaderzalen een ondergeschoven kindje. Enerzijds is sprake van 'claimgedrag', anderzijds is de werkelijke bezettingsgraad laag, vaak minder dan 25 procent. Een goed reserveringssysteem is daarom geen overbodige luxe.

In gesprek met Hanny Vermij van Stolp+KAB adviseurs en accountants, gebruiker van Pinkweb portaaltoepassing (05-02-2016)
Stolp Accountants en Adviseurs was een middelgrote organisatie en sinds 1 januari 2016 zijn zij gefuseerd met Kab Accountants Voorburg. De organisatie heeft nu circa 90 medewerkers en is gevestigd in Roelofarendsveen en Voorburg. Wij zijn een no-nonsense kantoor met persoonlijke aandacht voor onze clinten en proberen de drempel voor onze clinten om bij ons te komen, zo laag mogelijk te houden.

Succesvolle dienstverlening met Integrated Financial Planning (25-01-2016)
De dienstverlening Financile Planning wint aan populariteit binnen de accountancy branche. In de praktijk ervaart men dat het onderwerp wispelturig is en niet de gewenste revenuen geeft. Dit artikel geeft inzicht in de praktijkproblemen en zoomt in op de oplossingen door toepassing van de gedragscode 'Integrated Financial Planning' die een regulerende werking kent.

FINALY: een nieuwe prognosetool voor accountants en administratiekantoren (22-01-2016)
Financial insight and analytics, ofwel FINALY. Een nieuwe prognosetool voor accountants en administratiekantoren. In een landschap dat verandert van administratie naar advies, krijgt de accountant met FINALY een gebruiksvriendelijke, professionele en efficinte tool in handen om relevant te blijven voor de klant. Gezamenlijk en op interactieve wijze worden er diverse scenarios doorgelopen om te bepalen welke de beste toekomstperspectieven biedt.

Debt Advisory applicatie die het eenvoudig inzichtelijk maakt wat en hoe een bedrijf te financieren (21-01-2016)
Whatifolution heeft een Debt Advisory applicatie ontwikkeld die het eenvoudig inzichtelijk maakt wat en hoe een bedrijf te financieren. Interactief kun je het effect van allerlei leningvormen en daaraan verbonden verplichtingen zichtbaar maken.

Excel invoegtoepassing voor het inlezen, bewerken, vervaardigen en verzenden van SBR/XBRL documenten vanuit Excel (21-01-2016)
XBRLreports is een baanbrekende Excel invoegtoepassing voor het inlezen, bewerken, vervaardigen en verzenden van XBRL documenten vanuit Excel. Door de naadloze integratie met bestaande Excel toepassingen is XBRLreports het middel en zelfs ook de reden om Excel centraal te stellen als SBR-rapportage tool. Zie de video.

Zes tips voor een efficient declaratieproces (06-11-2015)
Declaraties afhandelen is niemand zijn favoriete bezigheid. Belangrijker nog: je wilt dat werknemers hun tijd besteden aan hun core reponsibilities, niet aan tijdrovende administratieve zaken zoals declareren. Efficintie is belangrijk om de winstgevendheid te verhogen. Automatisering is al in veel aspecten van jouw bedrijf doorgevoerd maar in het declaratieproces liggen voor veel organisaties nog kansen. In dit artikel lees je zes tips om het declaratieproces efficinter te maken.

Rapportage Unit4 Personeel & Salaris: dashboard, wkr en managementinformatie (25-10-2015)
De module "Rapportage Unit4 Personeel & Salaris" van GearSoft is ontwikkeld in samenwerking met een aantal accountantskantoren die zich allemaal herkenden in het groot aantal handmatige handelingen die jaarlijks moeten worden verricht om de informatie te verzamelen vanuit de salarisadministratie ten behoeve van de samenstelpraktijk.

Op naar een volledige elektronische factuurstroom voor Lansigt (14-10-2015)
Lansigt accountants en belastingadviseurs is een van de eerste accountantskantoren die heeft gekozen voor een volledige elektronische verwerking van de factuurstroom n met succes.

De afstemming van Intercompany Transacties (02-09-2015)
De afstemming van intercompany transacties is een complex proces dat heel wat groepen graag willen automatiseren. De verplichting om intragroepsrekeningen te reconciliren wordt kort besproken in de IFRS-normen, maar de praktische modaliteiten daartoe worden niet behandeld.

ISO 9001: terug naar de bedoeling (19-08-2015)
In deze whitepaper gaan we terug naar de basis van ISO 9001, geven we u praktische tips om ISO 9001:2015 goed te implementeren n gaan we per hoofdstuk in op de veranderingen in de nieuwe norm.

Hoe maak ik het budgetproces beter en sneller? (06-08-2015)
Het (engelstalige)white paper "7 Ways to Reduce the Time You Spend on Budgeting" geeft een aantal praktische suggesties voor uw budgetproces.

Purchase to pay in het mkb: 5 aandachtspunten voor een succesvolle toepassing (30-07-2015)
Zodra een organisatie besluit om het proces van budget tot betaling te gaan optimaliseren dient zich direct de vraag aan hoe men zon project het beste kan uitvoeren. Op basis van succesvolle bewezen P2P implementaties bespreken we onderstaand 5 belangrijke aandachtpunten.

IT-based audit maakt controleproces efficienter (29-06-2015)
Als eerste kantoor in Nederland heeft PKF Wallast de CaseWare International Audit Template (IAT) gemplementeerd. Vestigingsleider van het kantoor in Woerden Ren van Ast licht de keuze voor deze CaseWare tool toe.

Veilig werken in de cloud (29-06-2015)
Of u nou ondernemer bent of accountant: u heeft een heel belangrijk ding met elkaar gemeen. De voortdurende zoektocht naar manieren om uw werk sneller, efficinter, goedkoper en beter te doen. Aanbieders van online boekhouddiensten ondersteunen u hierbij graag. Door de SaaS-architectuur van de software, werken zij continu aan innovaties op het gebied van onze boekhoudsoftware in de Cloud. Dat u veilig moet kunnen werken in de cloud, is daarbij volstrekt evident.

Tapping into the Power of Integrated Financial Planning (14-05-2015)
Een uitgebreide whitepaper door Prophix, bedoeld voor de CFO en controller, gericht op de voordelen en kosten van "Integrated Financial Planning (IFP)". Inclusief een handige checklist voor (IT) toepassingen die IFP kunnen ondersteunen in de organisatie.

CRM Partners doet een fastforward naar de vereniging van de toekomst (12-05-2015)
Het bestaansrecht van verenigingen, brancheorganisaties en belangenorganisaties staat onder druk. Leden zijn immers niet meer automatisch voor hun hele leven lid van een vereniging. Om in de toekomst te kunnen voortbestaan en een persoonlijke relatie met leden te waarborgen, zullen ledenorganisaties ten minste vijf trends moeten integreren in hun bedrijfsvoering; selfservice, omnichannel, mobile, social en big data.

Documenten digitaal ondertekenen vanuit Flexkids (08-05-2015)
Een kinderopvangorganisatie is erbij gebaat dat bijvoorbeeld het contract voor de plaatsing van een nieuw kind of de afname van een extra dag zo snel mogelijk ondertekend wordt teruggestuurd. Iedere dag dat een beschikbare plaats onopgevuld blijft, kost immers geld. "Je wilt zo snel mogelijk antwoord hebben van de ouders", aldus directeur Michiel Cornelissen van Flexkids. "De mogelijkheid om documenten digitaal te laten ondertekenen, gaat daar zeker bij helpen."

Factuurverwerking 2.0: De toekomst komt steeds een stukje dichterbij (26-04-2015)
Veel organisaties verwerken hun facturen nog op papier. Dat is niet alleen ouderwets, maar ook duur en arbeidsintensief. En dat is zonde, want dit proces is prima te automatiseren, wat organisaties tijd en geld bespaart. Harm Poelen, directeur van 20/20 vision Software, deelt zijn visie.

De voor- en nadelen van digitale factuurverwerking in de cloud (28-02-2015)
Tegenwoordig passen steeds meer bedrijven het specialisatie principe toe. De kern hiervan is immers om het dagelijks werk sneller en efficinter te laten verlopen, wat ten goede komt aan de prestaties van een organisatie. Zo kan software voor het geautomatiseerd verwerken van de inkomende facturen een goede oplossing zijn om dit proces sneller en efficinter te laten verlopen.

Inrichten van financile processen m.b.v. een Corporate Payment Hub (19-02-2015)
De PowertoPay Corporate Payment Hub is de basis voor de herinrichting van de financile processen binnen een organisatie. De Hub is een multibank, geautomatiseerd, auditable, beveiligd en innovatief corporate SaaS betaalplatform wat financile processen automatiseert en stroomlijnt.

AFMI Verspanende Industrie: goed gepland met Limis Planner (11-02-2015)
AFMI Verspanende Industrie is toeleverancier voor de offshore-industrie, de energiesector en de machinebouw. In 2013 is een tweede ves.ging geopend in Duitsland, alwaar zwaardere en grotere producten worden vervaardigd. AFMI gaat met de tijd mee, investeert niet alleen in personeel en het machinepark maar ook in ICT-oplossingen.

Boekhouden, hoe houd je het leuk? (15-01-2015)
Boekhouden, de meeste ondernemers worden daar niet vrolijk van. Als ondernemer heb je ervoor gekozen om te doen waar je goed in bent en plezier in hebt. Voor de meeste ondernemers behoort boekhouden niet tot deze categorien.

Een webshop mobiel in 4 stappen m.b.v. responsive webdesign (13-01-2015)
Een goede mobiele webshop is cruciaal voor uw organisatie. Maar wat komt er kijken bij het realiseren van een mobiele webshop? Waar moet u op letten, welke valkuilen moet u vermijden en hoe zorgt u voor maximale omzet via het mobiele kanaal? Met dit whitepaper helpen we u in 4 stappen uw webshop mobiel te maken.

Compleet en betaalbaar ICT- en kwaliteitsplatform voor de MKB-accountant (19-12-2014)
Voor kleine en middelgrote accountants- en administratiekantoren is het een tijdrovende en kostbare operatie om de kantoorprocessen efficint en compliant in te richten. Drie accountantsbureaus staken de koppen bij elkaar en ontwikkelden het review proof ICT- en kwaliteitsplatform ABOS. Een volwaardig en betaalbaar kwaliteitssysteem voor de MKB-accountant.

Innovatieve HR-dienstverlener YoungCapital implementeert Corporate Suite (19-12-2014)
Interne accountants vragen vaker om software waarmee ze meer grip krijgen op finance en control. En die beter communiceert met de software die hun externe accountant gebruikt. Het antwoord van CaseWare is Corporate Suite. YoungCapital heeft er intussen ervaring mee. Het produceren van jaarrekeningen en rapportages gaat een stuk efficinter, betrouwbaarder en sneller.

Factuurherkenning- en verwerking NAViDocs bij Brandweer Amsterdam (03-11-2014)
Brandweer Amsterdam-Amstelland stapte in juli van dit jaar over op NAViDocs voor de verwerking van inkomende facturen en voor het order- en bestelsysteem. Een goede keuze, zo kan zij al na vier maanden ervaring met het pakket concluderen.

Aandachtspunten bij de overstap naar geautomatiseerde factuurverwerking (21-10-2014)
Het kiezen van een oplossing voor digitale factuurverwerking die bij de eisen en wensen van de organisatie past, is dan ook geen sinecure. Wanneer maak je de keuze om over te gaan op digitale factuurverwerking? Wat zijn de voordelen? Waar moet je zoal op letten en welke aspecten spelen een belangrijke rol in de keuze voor de juiste oplossing? Dit artikel geeft meer inzicht in het waarom van digitale factuurverwerking en biedt tevens een aantal handvatten voor het maken van de juiste keuze.

In het ARCHIEF vindt u alle berichten van de soort White papers.


Onerzoeksbureau GBNED