Software nieuws
Knowledge Assistant van Nmbrs: de nieuwe AI-chatbot voor accountants die vragen van hun klanten beantwoordt
Plaatsingsdatum | 22-08-2023 |
Berichtdatum | 22 augustus 2023 |
De Knowledge Assistant is de AI-chatbot van Nmbrs die HR- en salarisvragen beantwoordt van klanten van accountants. Deskundig, betrouwbaar, veilig en uit naam van het accountancykantoor. De Knowledge Assistant maakt tijd vrij die accountants kunnen gebruiken om strategisch advies te geven en zo hun kantoor weer te laten groeien. Met trots presenteert Nmbrs een nieuwe automatiseringstool die veel kostbare tijd voor accountants vrij maakt: de Knowledge Assistant, een AI-chatbot die de HR- en salaris-vragen van klanten beantwoordt. De Knowledge Assistant kent het Handboek Loonheffingen van binnen en van buiten en geeft - binnen enkele seconden! - deskundig antwoord in begrijpelijke taal. Accountancyklanten zijn altijd snel geholpen, zonder dat dat tijd vraagt van de accountants. Zo kunnen zij zich weer richten op vakinhoudelijke zaken, en het verschil maken in tijden van grote arbeidsmarktkrapte. Automatisering als antwoord op arbeidsmarktkrapte Arbeidsmarktkrapte kunnen we niet oplossen, we kunnen jou wél werk uit handen nemen. Daar werken we al sinds onze oprichting aan, onder meer door automatiseringstools voor accountants en hun klanten te ontwikkelen. We zetten bijvoorbeeld al sinds 2016 AI in (kunstmatige intelligentie) in loonadministraties. Investeren in het automatiseren van processen om zo tijd vrij te maken voor zaken die er echt toe doen, is in Nmbrs’ visie belangrijker dan ooit. Nmbrs-CEO Michiel Chevalier: “We weten uit ervaring dat accountants veel efficiency-winst kunnen behalen. Onze inschatting is dat nog zo’n 30 tot 40 procent méér van het werk kan worden geautomatiseerd en gedigitaliseerd. Met de AI-chatbot Knowledge Assistant kunnen onze klanten een grote stap in die richting zetten.” Betrouwbare informatie en straks ook kennis van cao’s Ondertussen trainen we de Knowledge Assistant op meer vlakken. In de toekomst kan deze chatbot bijvoorbeeld ook cao-vragen beantwoorden. In eigen huisstijl en beheer, onder onze controle Uiteraard staat de bescherming van klantgegevens altijd voorop. Alle vragen die klanten stellen, en de gegevens die mogelijk in die vragen staan, blijven intern, binnen de digitale muren van Nmbrs. Daarom gebruiken we géén API van OpenAI. Voor de hosting en verwerking maken we gebruik van Microsoft Azure. Zelf proberen? |
Categorie(n) | Branche > Accountantskantoren, Soort > Loon-, salaris- en HRM software, Branche > Financials, ICT Innovatie, Robotic (accounting) en AI |
Bronvermelding | Nmbrs |
Internet URL | Nmbrs |
Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke
nieuwsbrief.
Woensdag 14 mei 2025
Praktijkdag Practice management software
Krijg inzicht in visie, ontwikkeling en oplossingen, gericht op "Practice management". Oftewel de backoffice processen van bijv. een accountants- en administratiekantoor. Met functies als: relatiebeheer, dossierbeheer, document management, urenregistratie, declareren c.q. factureren, procesbeheer (met workflow), planning & control, correspondentie, dossiers en documenten.
Met ook aandacht voor ondersteuning door AI.
Meer info en aanmelden.
Gerelateerde berichten
Verlof aanvragen vanaf de loopband: Decathlon kiest voor moderne HR-app [22-11-2024]
Up&Go: overstappen naar Nmbrs is nog nooit zo makkelijk geweest [28-10-2024]
Nmbrs Pay: hoe de automatische bankkoppeling jouw werk als accountant verandert [03-09-2024]
Nmbrs: Benieuwd hoe jij tijd bespaart met HR automatisering? [24-04-2024]