Softwarepakketten.nl
BCS HR Software
EXACT Software
VISMA E-accounting
E-boekhouden

White papers

Best of breed en zes handige tools voor accountants die integreren met Hix

Plaatsingsdatum 05-04-2024
Berichtdatum Maart 2024

Volg je ons op LinkedIn, dan heb je ons statement vast voorbij zien komen: best of breed-werken biedt de beste workflow. En... dat is leuk en aardig – maar waarom eigenlijk? In dit blog gaan we in op álle voordelen en nadelen die je ervaart van best of breed-werken en zetten we ook nog eens zes van onze favoriete integraties op een rij.

Keuzevrijheid in accountancysoftware
Begon jij ooit jouw eigen accountantskantoor? Dan had je daar vast een goede reden voor: jij wilde het ánders doen. Jij hebt een sterke eigen visie en doet dingen graag op jouw eigen manier. De werkwijze die jij hanteert in jouw kantoor is dus waarschijnlijk anders, dan in andere kantoren. Jouw software moet daarop aansluiten, zodat deze je op de goede manier ondersteunt en helpt.

Een best of suite-pakket is ontworpen voor een standaardkantoor. En weet je wat? Dat bestaat niet. Ieder accountantskantoor doet dingen op z’n eigen manier en ontwikkelde daarin een eigen werkwijze. Een best of suite-pakket zal daar nóóit op aansluiten. Best of breed, daarentegen, kies je helemaal zelf. Zo weet je zeker dat de software goed bij jou en jouw kantoor past!

Onafhankelijk van grote partijen
Sluit een tool tóch niet goed aan, of verander je jouw processen? Dan sta je vrij om over te stappen op een andere tool. Zonder gehannes of gedoe, want je bent niet afhankelijk van één leverancier. Jouw werkwijze aanpassen aan een systeem? Dat wil niemand. En doordat jij jouw eieren slim verspreidde over meerdere mandjes, loop je minder risico en stap je gemakkelijker over op een andere partij.

Het gemak van best of suite
“Maar best of suite werkt toch veel makkelijker?” Ja en nee. Vroeger was het inderdaad zo dat je met best of breed-oplossingen extra tijd kwijt was aan het koppelen, inloggen of invoeren van data. Gelukkig is dat al láng niet meer zo. Met Hix Login creëer je bijvoorbeeld één centrale plek, vanuit waar je inlogt in al jouw applicaties.

Daarnaast gebruik je Hix Questions om in jouw eigen huisstijl, uniform te communiceren met klanten en koppel je Hix Docs aan oplossingen zoals die van het DMS van Like-IT. Zo worden al jouw bestanden automatisch overgenomen in jouw SharePoint-omgeving. Dat is dus het gemak van best of suite, met de voordelen van best of breed. Oftewel: the best of both worlds.

De personal touch voor jouw accountantskantoor
Laten we even een blik werpen op de tussenstand. Je hebt je workflow geautomatiseerd met tools die perfect aansluiten op jouw werkwijze, naadloos integreren én uniform communiceren met klanten – die voortaan betalen via een iDEAL-link. De (tijd)winst die je hieruit haalt? Die kan jij vervolgens investeren in het persoonlijk contact met jouw klanten.

Best of breed zet de accountant centraal, zodat jij hetzelfde kan doen voor jouw klanten. Als dat niet het beste van alle werelden is, dan weten wij het ook niet meer.

Zes "best of breed" tools op een rij

Naast de Hix-modules zijn er nog talloze andere manieren om jouw werk makkelijker te maken. En als die tools óók nog integreren met Hix, ben je helemaal goed bezig. In het kader van "best of breed" zetten we zes van onze favoriete integraties voor je op een rij, lees dus snel verder en ontdek ze allemaal. 

  1. SecureShare van bottleneck it
    Veilig bestanden versturen via de e-mail een gedoe? Nee hoor, niet met deze handige Outlook-plug-in. Als je deze tool combineert met Hix Questions of Hix Docs, weet je zeker dat je nooit meer druk bent met het veilig versturen van bestanden per mail – dat gebeurt nu volledig automatisch!

    Wanneer jij namelijk een bestand aan een e-mail hangt, wordt deze automatisch omgezet door SecureShare in een veilige deellink via Hix. Vervolgens krijgt de ontvanger een code toegestuurd per sms, waardoor je zéker weet dat jouw bestanden altijd in goede handen zijn.

  2. ClockAssist
    ‘Uurtje, factuurtje’ is natuurlijk prima. Maar iedere tien tellen zo’n timer omzetten, komt inmiddels waarschijnlijk je neusgaten wel uit. ClockAssist ontwikkelde daar een handige oplossing voor. Van e-mails en facturen tot aan telefoongesprekken toe: deze tool brengt automatisch in kaart aan welke klanten jij hebt gewerkt. En een bijkomend voordeel is dat ‘ie naadloos integreert met Hix Login.

  3. DailyDrive van Like-IT
    Is er in de loop der tijd een wildgroei aan documenten ontstaan in jouw SharePoint-omgeving? En is daardoor het zoeken naar dat éne bestand net zo makkelijk als het zoeken naar een naald in een hooiberg? Dan is het Document Management Systeem van Like-IT precíés wat je nodig hebt om dit probleem te verhelpen.

    Like-IT bouwde als het ware een ‘schil’ rondom jouw SharePoint-omgeving, die communiceert met je CRM-pakket. Voeg je een nieuwe klant toe aan je CRM? Dan krijgt die automatisch een eigen map in je DMS. Zo heb jij weer structuur en overzicht. En zo’n handige oplossing, daar integreren wij natuurlijk ook mee! Alle documenten die je namelijk verstuurt of ontvangt via Hix, komen gelijk in de juiste SharePoint-map terecht.

  4. De Bizcuit-app
    Als jij voor iedere vraag, factuur of btw-aangifte een aparte mail stuurt naar jouw klanten, kan het maar zó zijn dat ze al die mailtjes helemaal zat zijn. Stroomlijn in dat geval jullie communicatie via de Bizcuit-app. Zo hoeven jouw ondernemers nooit meer te zoeken naar bestanden, leveren ze gemakkelijk facturen aan én krijgen ze automatisch een melding wanneer er een nieuwe vraag openstaat.

    Jouw vraagposten? Die stuur je via Hix direct naar de Bizcuit-app. Vervolgens beantwoorden je klanten deze via de app. Die app maak je met Hix trouwens gewoon op in jouw eigen huisstijl – wel zo professioneel.

  5. Tess van Acuity
    Tess is een CRM-oplossing waarmee jij nóg slimmer te werk gaat. Tess is een oplossing van Acuity die gebruikmaakt van het Salesforce-platform. De software stroomlijnt alle kennis en data binnen jouw kantoor, integreert naadloos met je Microsoft 365-omgeving en natuurlijk ook met Hix. Het grootste pluspunt aan Tess is – in onze ogen – dat je de software van Tess niet hoeft te verlaten om jouw taken uit te voeren. Dankzij de verregaande integraties, voer je ál je taken uit binnen Tess.

  6. Onze file-upload
    Als afsluiter preken we toch nog héél even voor eigen parochie. Want met onze file-uploadtool, geef je jouw klanten de kans om op eigen initiatief documenten aan te leveren. Zonder dat je daarom hoeft te vragen! Hoe het werkt? Je maakt de link naar jouw uploadportaal beschikbaar, bijvoorbeeld door hem in je e-mailhandtekening te zetten. Vervolgens uploaden jouw klanten hun bestanden – dat is snel, makkelijk én veilig.

    Deze tool maakt onderdeel uit van onze Questions-module, maar is ook apart te bestellen.

Give it a try!
Ben je benieuwd naar (een aantal van) onze modules? Probeer ze dan voor 30 dagen gratis uit óf vraag een demo aan. Net waar jij behoefte aan hebt. Lekker flexibel én overzichtelijk, toch? Dat dachten wij ook. 
Meer info op onze website.
 

Categorie(n) Cybersecurity, Soort > Documentbeheer en dossierbeheer, Soort > Practice management software (en uren), Branche > Accountantskantoren
Bronvermelding Hix
Internet URL Hix

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug


Onerzoeksbureau GBNED