Exact Online ondersteunt met de nieuwe PSD2-bankkoppeling voortaan automatische verwerking van banktransacties vanuit Triodos en bunq-accounts, waardoor gebruikers meer real-time inzicht hebben in hun cijfers. Dat maakt Exact bekend in de Autumn ’21 Release.
Exact investeert continu in productinnovaties gebaseerd op de behoeften van de klant. Compatibiliteit met zoveel mogelijk banken was daarin een belangrijk feedbackpunt, net als uitbreiding van mobiele opties en de mogelijkheid om te werken in de cloud. Zo blijkt ook uit de MKB Barometer 2021 van Exact: 60% van de respondenten geeft aan dat verdere digitalisering een hoge prioriteit heeft.
Nieuwe bankkoppeling Triodos- en bunq-accounts gebaseerd op PSD2 Gebruikers van Exact Online kunnen door de nieuwe bankkoppeling met Triodos- en bunq-accounts, gebaseerd op PSD2, voortaan maar liefst minimaal vier keer per dag de administratie automatisch bijwerken. Zo heb je dus niet alleen real-time inzicht in je business, maar is het proces ook nog veiliger, omdat je met PSD2 als bankrekeninghouder eens in de 90 dagen toestemming moet geven om derde partijen (zoals Exact) toegang te verlenen tot je bankgegevens.
Samenwerking klant en accountant Mijn[Kantoor] biedt klanten van accountants de mogelijkheid tot digitaal aanleveren, communiceren en inzicht. Behalve het versturen van verkoopfacturen kunnen nu ook offertes worden verstuurd. En in de mobiele app van Mijn[Kantoor] zijn – behalve een verbeterde cockpit – ook herinneringen en een iDEAL-betaallink toegevoegd. Dit is wel zo prettig voor de ondernemer die houdt van relevante inzichten en snelle betalingen. Voor het online delen van dossiers met klanten is onderliggend een SharePoint-integratie toegevoegd. Dit zorgt voor de nodige efficiëntie binnen het kantoor.
Hieronder volgen andere belangrijke updates uit de Autumn ’21 Release:
- Exact Online: Significante tijdsbesparing door No hands Accounting
Ondernemers die met Exact Online voor Handel, Productie, Projectmanagement of Uren & Facturen werken, profiteren vanaf nu van geautomatiseerde factuurverwerking en besparen significant tijd op administratieve taken. Met No hands Accounting worden facturen automatisch gematcht met banktransacties en inkooporders om het inkoopproces onder controle te houden.
- Sharepoint-integratie in CRM voor Exact Online Accountancy
Accountants en administratiekantoren maken intern steeds vaker gebruik van Microsoft SharePoint of zijn van plan dit in de nabije toekomst te gaan gebruiken. Met de laatste uitbreiding van CRM voor Exact Online Accountancy is er nu een naadloze integratie gekomen tussen de ‘dossiervorming’ en Microsoft Sharepoint-online. Dit betekent dat mappen en documenten nu gelinkt zijn, waardoor de hele organisatie real-time inzicht heeft in de laatste versies van documenten en deze ook direct kan bewerken. Voor klanten van accountants is er de Mijn[Kantoor]-inlog of -applicatie; zo hebben zij inzage in de door de accountant geselecteerde mappen en documenten, zonder dat zij in uw MS Sharepoint Online-omgeving zitten.
- Productsuggesties in Exact Online
Klanten van Exact Online Handel, Exact Online Productie en Exact Online Uren & Facturen kunnen ideeën aandragen of hun stem uitbrengen op productsuggesties. Honderden klanten brachten hun stem uit op de productsuggesties die in deze release tot leven zijn gekomen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om abonnementen aan een project te koppelen, meer inzicht te krijgen op de marges en is er een algemene prijslijst geïntroduceerd.
- Exact Globe en Exact Online: OSS-ondersteuning
Een belangrijke wijziging voor de B2C-klanten is dat er vanaf 1 juli een nieuwe EU-btw-richtlijn voor e-commerce geldt. Er geldt een lager drempelbedrag voor afstandsverkopen en er is een nieuwe vereenvoudigde btw-aangifte mogelijk via het OSS (One-Stop-Shop)-systeem. Hierdoor is het niet nodig om in elk EU-land afzonderlijk btw af te dragen. Sinds deze zomer ondersteunt Exact Globe dit OSS-systeem en Exact Online per deze release.
- Mijn[Kantoor]: Prepare-by-client
De mobiele app is flink verbeterd en uitgebreid. Naast de mogelijkheid om offertes mobiel te versturen en de toevoeging van de mobiele betaalapp iDEAL, kunnen klanten nu ook een vragenlijst (prepare-by-client) aan meerdere gebruikers tegelijk versturen. Daarnaast kan er ook een bijlage worden meegestuurd aan de klant, zoals bijvoorbeeld de algemene voorwaarden.
- Innovatieslag: Globe+
De afgelopen twee jaar hebben 90 software developers gewerkt aan Exact Globe+; maar liefst zes miljoen regels code en 3300 applicaties zijn vernieuwd. Op basis van de feedback van bedrijven hebben we verbeteringen doorgevoerd, waaronder de installatiewizard die nu nog gemakkelijker te doorlopen is. De eerste bedrijven werken al met Exact Globe+ in Controlled Release, die kosteloos is voor gebruikers met een contract. De komende periode wordt dit nog eens uitgerold naar ongeveer 13.000 gebruikers.
Autumn '21 Release Op de website staat een gedetailleerd overzicht van alle innovaties in de Autumn ’21 Release.
|