Softwarepakketten.nl
erp software prodin
EXACT Software
VISMA E-accounting
E-boekhouden

Software nieuws

Conrad Benelux e-factureert succesvol met eVerbinding – Zweden en Denemarken volgen

Plaatsingsdatum 01-02-2022
Berichtdatum 25 januari 2022

Continue kijken hoe processen beter kunnen, dat is waar Kelly Soijo, Head of Quality & Procesmanagement, en tevens Head of Operational Customer Care, bij technische webshop Conrad zich onder andere mee bezig houdt. Of dat nu is op logistiek gebied of binnen SAP, Kelly en haar Q&P-team monitoren en regelen het. Zo ook e-facturatie! Mede gestimuleerd door de verplichting van de overheid om e-facturen te kunnen ontvangen, ging ook bij Conrad het Peppol-balletje rollen.

De overstap naar eVerbinding
Om e-facturen te kunnen versturen gaat Conrad in 2018 dan ook enthousiast aan de slag om e-facturatie intern mogelijk te maken. In eerste instantie met een andere partij, maar dit proces liep lastiger dan verwacht. “We zijn uiteindelijk twee jaar bezig geweest om het voor elkaar te krijgen, maar het lukte niet om het juiste bestand te genereren. Het werd te complex! En afgelopen maand hebben we dan ook de stekker eruit getrokken.“, vertelt Kelly.

In de tussentijd is Kelly op zoek naar een alternatief en al googelend komt ze uit bij eVerbinding. In eerste instantie gaat het om slechts enkele facturen, dus die konden via het platform eenvoudig handmatig worden verstuurd. “Het aanmaken van een account ging echt heel snel. Het werkte heel smooth and easy en bovendien is het versturen van e-facturen gratis!”, zegt ze enthousiast.

De wens was er wel om dit verder te automatiseren en niet meer elke e-factuur handmatig te hoeven versturen. En omdat de ervaringen met het platform zo positief waren, werd er samen met eVerbinding gekeken naar een juiste oplossing. En die kwam er! In SAP, de software waar Conrad mee werkt, wordt aangegeven dat een factuur via Peppol verstuurd moet worden. SAP genereert vervolgens het juiste bestand en zet deze automatisch op een sftp-server. Via de Procurement Service Bus (PSB) van eVerbinding wordt elke 15 minuten gecheckt of er een e-factuur klaarstaat om te verzenden. “Ik ben bewust buiten dit proces gebleven en heb onze technische afdeling direct met die van eVerbinding laten schakelen. Ik wil daar niet tussen zitten!”, vult Kelly aan.

De complete blog staat op de website van eVerbinding.

 

Categorie(n) Branche > Financials, Soort > (Elektronisch) factureren, Branche > Dienstverlening, UBL en Peppol, Branche > Detailhandel & Horeca, Branche > Overheid en semi overheid
Bronvermelding eVerbinding

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug


Onerzoeksbureau GBNED