Softwarepakketten.nl
erp software prodin
EXACT Software
VISMA
E-boekhouden

Software nieuws

25% tijdbesparing bij Grando Keukens & Bad door e-facturatie

Plaatsingsdatum 24-02-2022
Berichtdatum 24 februari 2022

Zoveel mogelijk digitaliseren – dat is de wens van Jan-Willem Stulen, Finance Manager bij Grando Keukens & Bad. Dit geldt ook voor de facturenstroom. Samen met Hein van der Sterren, Teamleider Financiële Administratie introduceerden ze dit jaar in samenwerking met eVerbinding e-facturatie bij hun franchisenemers.

Met 36 vestigingen in Nederland en 9 vestigingen in België is Grando Keukens & Bad een serieuze speler binnen de keuken- en badkamerbranche. Afgelopen jaar zagen ze hun verkopen dan ook flink stijgen, zelfs harder dan de markt. Mede door corona – mensen waren vaker thuis en besteedden hun geld aan klussen in huis. Voor 21 van die vestigingen doet Grando Retail, het hoofdkantoor, de volledige administratie: van aankopen tot energierekeningen. “Je kan ons zien als het administratiekantoor van Grando.”, legt Jan-Willem uit.

E-FACTUREN ONTVANGEN VIA BOEKHOUDPAKKET KOMAS
Grando is altijd op zoek naar mogelijkheden om het nog beter te doen. Vorig jaar kwam daar de wens voor het ontvangen van e-facturen bij. “Dit levert niet alleen flinke tijdswinst op, maar zorgt ook dat facturen veilig en eenvoudig verwerkt kunnen worden.”, legt Jan-Willem uit. eVerbinding was voor hen een logische keuze, omdat ze een integratie hebben met boekhoudpakket Komas, het boekhoudpakket waar Grando mee werkt. Komas is onderdeel van softwarepakket Simar, waarin o.a. keukens en badkamers kunnen worden uitgetekend. “Bij Simar gaven ze aan dat we eens met eVerbinding moesten gaan praten. Zo is het balletje gaan rollen. Toen we eenmaal de knoop hadden doorgehakt, ging het snel!”, vertelt Jan-Willem enthousiast.

Jan-Willem en Hein hebben de franchisenemers van tevoren via e-mail gemeld dat ze vanaf nu graag e-facturen wilden ontvangen. “Voor hen veranderde er niet heel veel. Soms moest alleen het e-mailadres aangepast worden waarnaar de facturen verstuurd werden, zodat deze direct in het eVerbinding-platform terecht zouden komen.”, licht Hein toe.

Ondertussen was Hein op de achtergrond bezig om alles in goede banen te leiden: “Ik heb de hele inrichting gedaan en alle vestigingen overgezet. Hoewel dit tijd kostte, wisten we ook dat dit uiteindelijk een enorme tijdswinst zou opleveren.” Trots vult Jan-Willem aan: “Maar liefst 25% tijdbesparing! Er komen per maand heel wat facturen binnen. De tijd die onze medewerkers voorheen nodig hadden om facturen in de werkvoorraad op de juiste plaats te zetten, worden nu gebruikt voor andere taken.”
 

Categorie(n) Branche > Detailhandel & Horeca, Branche > Groothandel, Industrie en Logistiek, Branche > Financials, Soort > (Elektronisch) factureren
Bronvermelding eVerbinding
Internet URL eVerbinding

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke nieuwsbrief.

Terug


Onerzoeksbureau GBNED